Jean Todt se při vyjednáváních s Dietrichem Mateschitzem stavěl k přesunu stávajícího kontraktu o motorech z Red Bull Racing na Scuderii Toro Roso odmítavě. Nakonec souhlasil.
Včerejší hlavní zpráva dne, uspořádání zákaznických hnacích agregátů od Ferrari a Renaultu znamená, že Ferrari ustoupilo od svého původního požadavku, dostát v plném rozsahu ještě rok platné smlouvě.
„Jsme potěšeni navázáním dlouhodobé spolupráce s Toro Rosso, která nám umožní posílit naše vazby s italským motorsportem a spolupracovat s naším bývalým pilotem a přítelem Ferrari Gerhardem Bergerem,“ uvedl k nastalé situaci CEO Ferrari.
Podle posledních zpráv před zveřejněním podpisu dodatku k původní smlouvě nebylo postavení Ferrari pro případné vymáhání plnění smlouvy soudní cestou příliš silné, není tedy změna přístupu příliš překvapivá.
Dá se však soudit, že ono zmíněné potěšení se ze strany Ferrari nebude po dlouhém odmítání usednutí k jednacímu stolu příliš pravdivé. Dosud totiž byla opomíjena jedna poměrně zásadní skutečnost.
Ferrari patří v současné Formuli 1 ke špičce a přeje si přirozeně, aby týmy se zákaznickými motory byly také co nejvýše, ale neohrozily postavení týmu z Maranella. Dodávat proto motory nejsilnějšímu ze soukromých týmů bylo ideální řešení.
Ale postavení RBR a STR je jasně dané, prioritu má a bude mít Red Bull Racing. Pokud jeho vozy bude pohánět Renault, je nanejvýš pravděpodobné, že minimálně v tomto měření Ferrari neuspěje, což nebude pro marketingovou a cenovou politiku Ferrari vůbec příjemné...
Foto: Scuderia Ferrari
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.