V době, kdy mladíci na svoji příležitost teprve čekající hovoří o takřka bezproblémové porážce úřadujícího šampiona F1, je přiznání nastávající jedničky Renaultu nečekané.
Říman si však zřejmě nechce na nic hrát a prozradil o sobě a svém soukromí několik poměrně zajímavých informací.
Kohopak byste tipovali za jeho vzor z pole úspěšných závodníků? Kdo tipoval Laudu a Sennu, má plný počet bodů.
Oblíbených tratí má hned několik, Spa, Monte Carlo, Albert Park, ale Interlagos v Brazílii má primát, protože tam poprvé zvítězil. Naopak Magny Cours je pro Itala noční můrou, nuda, nuda a zase nuda.
A co třeba řidičský průkaz? Komu to v autě moc nejde, nezoufejte. Jeden z předních pilotů F1 ho také získal až na druhý pokus. Přece jen v tom ale byly nedostatečné znalosti předpisů a ne jízdy.
Také máme něco ze soukromí. V peněžence nenosí fotografie modelek, ale vlastních dětí a dnes již dává přednost klidnému rodinnému životu před bouřlivými oslavami. A bojí se něčeho? „Ano, čas od času mám strach ze tmy.“
Jak je to s oním zmíněným sebevědomím? Skutečně, přesně jak jsme uvedli v nadpisu. Giancarlo Fisichella by na sobě něco málo měl zájem změnit. „Pokud by to šlo, rád bych byl dravější a měl větší sebevědomí.“
Nu, vyškolení Schumacherem na Italově oblíbené dráze v Brazílii mu na něm určitě příliš nepřidalo...
Foto: Renault F1 Team
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.