Ferrari bylo vždy označováno jako tradiční italský tým, ale od poloviny devadesátých let byli určujícími osobnostmi rodáci z jiných zemí.
Jean Todt, Ross Brawn, Rory Byrne a nakonec všichni jezdci Scuderie Ferrari patřili k cizincům, kterým jsou však všichni tifosi vděční, za veleúspěšné období týmu.
Nově oznámené složení vedení stáje je však nyní více italské a prezident Luca di Montezemolo si pospíšil s jeho podporou, neboť se ihned objevily obavy, aby se znovu s italskými manažery nevrátily do fungování dobře šlapajícího stroje zrnka písku.
„Budoucnost našeho týmu ovlivní tři základní věci. Zaprvé je to skutečnost, že v týmu teď budou dominovat Italové. Zadruhé, všichni mají bohaté zkušenosti z Maranella a zatřetí, mají všechny potřebné předpoklady. Osobně jsem přesvědčen o fungování nové struktury týmu a sezony 2007 se neobávám.“
Přes prezidentova slova spokojenosti se správnost personálního obsazení projeví až za jistý čas a možná i proto zůstali úspěšní “harcovníci“ v kontaktu s Ferrari alespoň ve funkcích poradců pro případy nouze.
Výjimkou je Ross Brawn, ale di Montezemolo věří, že se jednoho dne do týmu zase vrátí. Sám Brit tuto možnost nevyloučil. „Potřebuji si oddychnout a chci dát prostor mladším. Mají moji plnou důvěru a nechci jim do toho hovořit. Musí cítit podporu, ale nést také zodpovědnost.“
Brawnovo jméno se objevilo i v souvislosti s jinými týmy F1, to však dnes již bývalý technický ředitel odmítl. „Ferrari je moje rodina a nemám vůbec v úmyslu přestupovat jinam. Někdy v létě si s Todtem a di Montezemolem sedneme a popovídáme si o situaci ve Ferrari a případné mé budoucí roli.“
Foto: Scuderia Ferrari
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.