Pilot Williamsu zakončil svoji debutovou sezonu ve Formuli 1 tvrdým nárazem do ochranné bariéry lemující závodní dráhu v Brazilském Sao Paulu hned v prvním kole.
Havárii předcházel kontakt s jeho týmovým kolegou Webberem, který měl zapříčinit sice Rosberg, ale v závislosti na prudkém brzdění de la Rosy.
„Po startu jezdíme všichni blízko sebe, protože můžeme získat důležité pozice. Byl jsem hned za Markem, ale ten musel v zatáčce ještě jednou přibrzdit kvůli de la Rosovi. To jsem nečekal a nestačil jsem zabrzdit,“ přiznal po závodě Rosberg svoji chybu, kterou musel akceptovat i Webber, jenž se tak předčasně rozloučil s týmem Williams.
Následně bez předního spoileru pokračoval Nico k mechanikům a v prudkém kopci s rychlou zatáčkou k boxům ztratil nad vozem kontrolu znovu. Následovala prudká rána a zbytky Williamsu pokryly širokou plochu. Na první pohled jasná jezdecká chyba, podcenění ztráty přítlaku.
„Nevěděl jsem, že jsem si při prvním kontaktu poškodil gumu. Ta mi pak bouchla v rychlé levé a vůz se nedal ovládnout. Byla to pořádná rána, ale já byl v pohodě. Pouze mne strašně moc mrzelo, že jsem zničil vůz, jenž byl pro závod ve velmi dobré formě,“ vysvětlil příčinu nárazu jezdec.
Foto: WilliamsF1 Team
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.