Tým Dietricha Mateschitze Red Bull Racing patřil k velkým překvapením v loňské debutové sezoně. Letošní ročník se příliš nevydařil, ale šéf Christian Horner tvrdí, že vše jde podle plánu.
Přípravu na letošní sezonu zpomalily dlouhodobé potíže s chlazením motoru. „Aerodynamické oddělení navrhlo poměrně agresivní způsob chlazení, ale motoru V8 nevyhovovalo. Potřeby nových osmiválců se dopředu těžko odhadovaly. Tyto potíže nás stály mnoho času, který jsme mohli využít pro lepší vyladění vozu do prvních závodů.“
Následně posílil tým známý konstruktér Adrian Newey, ale ani on nemohl monopost RB2 ze dne na den výrazně zrychlit. „Rozhodovali jsme se, zda vyvíjet RB2 i RB3 a nebo soustředit veškeré prostředky do přípravy nového vozu. Pouze RB3 bylo z dlouhodobého hlediska rozumnějším řešením, proto jsme se postupně propadali.“
Horner rozhodnutí o pozastavení vývoje letošního vozu i nadále obhajuje a je přesvědčen o tom, že dalo základ budoucím úspěchům. Red Bull totiž není podle jeho slov v F1 do počtu. Cílem jsou vítězství.
S prací kolektivu týmu je velmi spokojen a po Neweyovi posílí stáj ještě zkušený aerodynamik Peter Prodromou. Z výsledků Christian Horner vyzdvihl především první stupně vítězů Red Bull v F1 zásluhou Davida Coultharda v Monaku a některé jeho další bojovné výkony.
Stáj Red Bull Racing je bezesporu nadějným týmem s kvalitním technickým zázemím a bude zajímavé sledovat, nakolik se v příštím roce naplní slibná očekávání šéfa týmu...
Foto: Red Bull
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.