Tým Dietricha Mateschitze Red Bull Racing patřil k velkým překvapením v loňské debutové sezoně. Letošní ročník se příliš nevydařil, ale šéf Christian Horner tvrdí, že vše jde podle plánu.
Přípravu na letošní sezonu zpomalily dlouhodobé potíže s chlazením motoru. „Aerodynamické oddělení navrhlo poměrně agresivní způsob chlazení, ale motoru V8 nevyhovovalo. Potřeby nových osmiválců se dopředu těžko odhadovaly. Tyto potíže nás stály mnoho času, který jsme mohli využít pro lepší vyladění vozu do prvních závodů.“
Následně posílil tým známý konstruktér Adrian Newey, ale ani on nemohl monopost RB2 ze dne na den výrazně zrychlit. „Rozhodovali jsme se, zda vyvíjet RB2 i RB3 a nebo soustředit veškeré prostředky do přípravy nového vozu. Pouze RB3 bylo z dlouhodobého hlediska rozumnějším řešením, proto jsme se postupně propadali.“
Horner rozhodnutí o pozastavení vývoje letošního vozu i nadále obhajuje a je přesvědčen o tom, že dalo základ budoucím úspěchům. Red Bull totiž není podle jeho slov v F1 do počtu. Cílem jsou vítězství.
S prací kolektivu týmu je velmi spokojen a po Neweyovi posílí stáj ještě zkušený aerodynamik Peter Prodromou. Z výsledků Christian Horner vyzdvihl především první stupně vítězů Red Bull v F1 zásluhou Davida Coultharda v Monaku a některé jeho další bojovné výkony.
Stáj Red Bull Racing je bezesporu nadějným týmem s kvalitním technickým zázemím a bude zajímavé sledovat, nakolik se v příštím roce naplní slibná očekávání šéfa týmu...
Foto: Red Bull
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.