Michael Schumacher vylepšil prakticky všechny rekordy Formule 1, přesto bývalý jezdec F1 Martin Brundle nepovažuje sedminásobného šampiona v předjíždění za úplně nejlepšího.
Brit nechce polemizovat či nějak snižovat nebývale úspěšnou kariéru německého jezdce. Při troše štěstí mohl údajně získat i deset titulů mistra světa.
„Zkuste mi ale říci nějaký předjížděcí manévr, který se vám v souvislosti s ním okamžitě vybaví,“ navrhuje současný komentátor televizních přenosů a dodává, že to není vůbec snadné.
„Určitě jich je celá řada, ale nezáří tak, jako třeba Häkkinenův ze Spa 2000, Coulthardův z Francie 2000 či Montoyi z Brazílie 2001 nebo Spa 2004.“
Brundle soudí, že Michael odvedl nejlepší práci už při kvalifikaci, v závodě se poté nepotřeboval pouštět do velkého riskování. Když se pak ale někdy ocitl uvnitř startovního pole, měl se dopouštět nečekaných chyb.
Osobní názor soupeře jistě vyvrátí leckterý fanoušek německého pilota, ale pokud dosud skutečně neměl Schumacher v kapse parádní předjížděcí manévr, ve svém posledním závodě si tam jeden bezesporu uschoval. Symbolický a úspěšný souboj s Raikkonenem, byl nejen vyvrcholením jeho vynikající stíhací jízdy v závodě, ale i kariéry závodního pilota.
Při této příležitosti je nutné vzít v potaz ještě jednu skutečnost. Schumacher byl tou hvězdou, jejíž překonání zvyšovalo kredit předjížděcích manévrů jiných jezdců. Sám fakt, že se Michael objevil ve zpětném zrcátku přiváděl soupeře k chybám, jichž poté snadno využil a opět nemusíme chodit daleko do historie. Zářným příkladem byl v neděli Ital Fisichella...
Foto: Scuderia Ferrari
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.