Vysoká úroveň bezpečnosti dnešních vozů F1 spolu s jejich výbornou ovladatelností v kritickém okamžiku, i bezpečnostními standardy okruhů, svádí k většímu riskování.
Trojnásobný šampion F1 Niki Lauda zavzpomínal na doby minulé, ve kterých nebylo o těžké havárie, a to i smrtelné, nouze a srovnal je se současností.
V minulosti rozhodovalo při těžké havárii o přežití jezdce mnoho faktorů, mezi které se počítala i pomoc soupeře. Lauda vysvětluje, že v jeho době to měli jezdci těžké. „Byli jsme jako zvěř a honili jsme se za vítězstvím. Ale pokud někdo vyletěl z dráhy, málokdy další zastavili. Po závodě jsme tvrdili, že jsme nehodu nezaregistrovali.“
Dnes je to jiné, jezdci mají za svodidly připravenou pomoc záchranářů, není proto potřeba zastavovat, zase jsou daleko více vidět jejich reakce za volantem při různých soubojích mezi sebou, které přirozeně nejsou vždy v mezích pravidel a slušného chování.
Obecně se soudí, že dříve se závodilo čestněji, ale podle Laudy to není pravda. Mnoho z toho, co se stalo na dráze, nebylo nikdy vidět ve zpomaleném záběru. V tomto směru jsou na tom dnes piloti hůř, neboť každá špinavost je snadněji odhalitelná.
Zase současná bezpečnost jim nabízí více prostoru pro riskování, které nehraničí se smrtí. „Za našich časů jsme si museli odpovědět kladně před každým závodem na otázku, zda jsme ochotni riskovat smrt. Tohle dnes nutné není.“
Foto: Sutton Motorsport Images
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.