Vysoká úroveň bezpečnosti dnešních vozů F1 spolu s jejich výbornou ovladatelností v kritickém okamžiku, i bezpečnostními standardy okruhů, svádí k většímu riskování.
Trojnásobný šampion F1 Niki Lauda zavzpomínal na doby minulé, ve kterých nebylo o těžké havárie, a to i smrtelné, nouze a srovnal je se současností.
V minulosti rozhodovalo při těžké havárii o přežití jezdce mnoho faktorů, mezi které se počítala i pomoc soupeře. Lauda vysvětluje, že v jeho době to měli jezdci těžké. „Byli jsme jako zvěř a honili jsme se za vítězstvím. Ale pokud někdo vyletěl z dráhy, málokdy další zastavili. Po závodě jsme tvrdili, že jsme nehodu nezaregistrovali.“
Dnes je to jiné, jezdci mají za svodidly připravenou pomoc záchranářů, není proto potřeba zastavovat, zase jsou daleko více vidět jejich reakce za volantem při různých soubojích mezi sebou, které přirozeně nejsou vždy v mezích pravidel a slušného chování.
Obecně se soudí, že dříve se závodilo čestněji, ale podle Laudy to není pravda. Mnoho z toho, co se stalo na dráze, nebylo nikdy vidět ve zpomaleném záběru. V tomto směru jsou na tom dnes piloti hůř, neboť každá špinavost je snadněji odhalitelná.
Zase současná bezpečnost jim nabízí více prostoru pro riskování, které nehraničí se smrtí. „Za našich časů jsme si museli odpovědět kladně před každým závodem na otázku, zda jsme ochotni riskovat smrt. Tohle dnes nutné není.“
Foto: Sutton Motorsport Images
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.