Soudní spory vířily hladinu Formule 1 posledních let a po klidném období letošní sezony se schyluje k dalšímu klání právníků.
Vše nasvědčuje tomu, že se do boje mezi sebou pustí členové klubu “piraňa“. Tímto dramatickým, ale nepříliš lichotivým názvem označil v minulosti Formuli 1 Ron Dennis, šéf McLarenu.
Středobodem vyvstalého problému je Red Bull se svými dvěma týmy. Plánované používání šasi RB3 v sezoně 2007 jak Red Bull, tak s malou úpravou a jiným názvem i stájí Toro Rosso, je trnem v oku bezprostřední konkurenci, Williamsu, Spykeru a Super Aguri. S kritikou se přidal i McLaren.
„Nemám nic proti zákaznickým vozům, ale takové by měly být alespoň rok staré, nikoliv prakticky identické šasi. Něco takového je v rozporu s pravidly,“ opřel se do dvojice Red Bull – Toro Rosso šéf Williamsu.
Sir Frank Williams potvrdil, že jsou týmy rozděleny do tří skupin. Jedna proti záměru Dietricha Mateschitze nasadit čtyři stejné monoposty nic nemá, další skupina je neutrální a poslední třetí plánuje právní kroky.
„Vycházím zatím jen ze svého výkladu pravidel, které by mohlo být porušeno. Pokud se je někdo rozhodne brát na lehkou váhu, musí být připraven nést následky.“
Foto: GEPA pictures GmbH
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.