Počínaje sezonou 2007 se stěhuje GP Japonska na rekonstruovaný okruh Fuji, jenž vlastní automobilka Toyota. Konkurenční Honda zůstane v Suzuce bez Formule 1.
Podle slov jezdců současných i bývalých je vypadnutí Suzuky z kalendáře nepříjemnou skutečností. Přes nižší kvalitu zázemí a bezpečnostních opatření brali všichni zvýšené riziko na své plece, protože profilací, tvarem a celkovým pojetím, byla vždy Suzuka těžkým a zároveň krásným okruhem.
Formule 1 se však řídí nemilosrdným diktátem peněz a Fuji zjevně může investovat a platit více. Je moderní, opravený, bezpečný a navíc blízko Tokia. Bohužel však okruhem trochu méně vzrušujícím a trochu více nudnějším.
Bernie Ecclestone si je této skutečnosti také dobře vědom a aby předešel kritice za přesun GP Japonska na Fuji, opakovaně tvrdí, že po nezbytné rekonstrukci si dovede představit střídání závodu podobně, jako si německou Grand Prix budou střídat Hockenheimring a Nürburgring.
Ono to ale není asi tak snadné, jak se může na první pohled zdát, neboť Toyota investovala do Fuji obrovskou sumu peněz a co nejrychlejší návratnost s následným ziskem je logicky prvořadým cílem.
Pokud by Honda, vlastnící Suzuku, měla zainvestovat jeho rekonstrukci podobně, musela by mít záruku, že se skutečně závody budou střídat a nebo se po čase zase navrátí GP Japonska do Suzuky. Toyota však tvrdí, že má dlouhodobou smlouvu a přirozeně o střídání zatím nechce slyšet.
Pokud by se tedy měla Suzuka rekonstruovat, musely by se na ní konat GP Pacifiku nebo GP Asie a je otázka, zda je při velkém zájmu pořadatelů z Asie takový výsledek soupeření japonských okruhů pro Bernieho akceptovatelný.
Z aktuálního měření sil vychází tedy vítězně Fuji a je vůbec otázkou, zda se ještě někdy Formule 1 v Suzuce dočkáme...
Foto: BMW Motorsport
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.