Počínaje sezonou 2007 se stěhuje GP Japonska na rekonstruovaný okruh Fuji, jenž vlastní automobilka Toyota. Konkurenční Honda zůstane v Suzuce bez Formule 1.
Podle slov jezdců současných i bývalých je vypadnutí Suzuky z kalendáře nepříjemnou skutečností. Přes nižší kvalitu zázemí a bezpečnostních opatření brali všichni zvýšené riziko na své plece, protože profilací, tvarem a celkovým pojetím, byla vždy Suzuka těžkým a zároveň krásným okruhem.
Formule 1 se však řídí nemilosrdným diktátem peněz a Fuji zjevně může investovat a platit více. Je moderní, opravený, bezpečný a navíc blízko Tokia. Bohužel však okruhem trochu méně vzrušujícím a trochu více nudnějším.
Bernie Ecclestone si je této skutečnosti také dobře vědom a aby předešel kritice za přesun GP Japonska na Fuji, opakovaně tvrdí, že po nezbytné rekonstrukci si dovede představit střídání závodu podobně, jako si německou Grand Prix budou střídat Hockenheimring a Nürburgring.
Ono to ale není asi tak snadné, jak se může na první pohled zdát, neboť Toyota investovala do Fuji obrovskou sumu peněz a co nejrychlejší návratnost s následným ziskem je logicky prvořadým cílem.
Pokud by Honda, vlastnící Suzuku, měla zainvestovat jeho rekonstrukci podobně, musela by mít záruku, že se skutečně závody budou střídat a nebo se po čase zase navrátí GP Japonska do Suzuky. Toyota však tvrdí, že má dlouhodobou smlouvu a přirozeně o střídání zatím nechce slyšet.
Pokud by se tedy měla Suzuka rekonstruovat, musely by se na ní konat GP Pacifiku nebo GP Asie a je otázka, zda je při velkém zájmu pořadatelů z Asie takový výsledek soupeření japonských okruhů pro Bernieho akceptovatelný.
Z aktuálního měření sil vychází tedy vítězně Fuji a je vůbec otázkou, zda se ještě někdy Formule 1 v Suzuce dočkáme...
Foto: BMW Motorsport
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.