Ferrari přiznalo, že o hrozícím selhání Schumacherova motoru nemělo nejmenší tušení. Příkladná spolehlivost jeho monopostu byla přerušena v nejméně vhodnou chvíli.
Technický ředitel týmu z Maranella Ross Brawn po závodě musel konstatovat, že údaje z čidel uvnitř vozu neukazovaly žádné abnormality. „Vše bylo úplně v normálu, žádné varování, které bychom snad přehlédli.“
Ferrari nebylo dosud schopno identifikovat příčinu kouřového efektu aktuálně vedoucího vozu a s odpovědí na otázku bude muset počkat až do příjezdu do Maranella, kde bude motor rozebrán.
Spolehlivost Ferrari byla a stále je obdivuhodnou. Podle zdrojů ČTK musel totiž Michael Schumacher svůj rudý monopost odstavit během závodu naposledy před více než šesti roky při GP Francie 2000!
Šéf konkurenčního Renaultu Flavio Briatore ve včerejší události vidí boží zásah: „Bůh přece jen je. Nevím sice jak vypadá a neznám ani jeho formu, ale nějakou mít podle včerejšího zásahu musí!“ Nesporně se najde i několik jezdců, kteří si vzpomenou na slavné rčení o božích mlýnech, které melou pomalu, ale jistě.
Podobně, ale v jiném smyslu slova vidí včerejší událost nakonec i Michaelův bratr Ralf, jenž si vzpomíná, že měl jeho starší bratr v klíčových okamžicích v drtivé většině případů vždy štěstí. „Včera ho opustilo, ale to nevadí, on nemusí nikomu nic dokazovat, je nejlepším a bude jím ještě dlouho“
Foto: Scuderia Ferrari
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.