Mezinárodní automobilová federace FIA našla nejjednodušší způsob, jak zpomalit vozy F1, když redukce počtu válců a objemu hnacích agregátů zvyšování rychlostí pouze zpomalilo.
„V podstatě už je nyní jasné, s jakými pneumatikami se bude příští rok závodit,“ prohlásil technický ředitel Bridgestone Hisao Suganuma. Japonský výrobce bude po odchodu Michelin využívat svého monopolního postavení a je nejvhodnějším prostředkem pro zvýšení bezpečnosti, po kterém volá FIA.
Suganuma potvrdil, že příští rok se s hodně měkkými a přilnavými plášti nesetkáme, gumy budou obecně tvrdší, a to jak v oblasti plášťů, tak v oblasti samotné konstrukce pneumatiky. „Podle našich odhadů budeme příští rok tak o dvě vteřiny na kolo pomalejší, než letos.“
Co se týče posledního návrhu Bridgestone o povinném střídání dvou sad gum o různé tvrdosti, není zatím nic rozhodnuto. Týmy návrh zvažují a konkrétní pravidla v tomto směru budou známa až před začátkem sezony. Nicméně už teď je jisté, že si jezdci budou moci vybírat před každým závodem pouze ze dvou směsí.
Foto: annimages.com
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.