Mezinárodní automobilová federace chce rozvířit stojaté vody v boxech F1 možností nákupu zákaznických šasi, což by mělo zjednodušit vstup nových týmů do světa Grand Prix.
Především malé soukromé týmy tuto možnost vítají a mají o její co nejrychlejší uvedení do života zájem. Super Aguri, Prodrive i Toro Rosso jsou za, naopak Williams má na věc trochu jiný názor.
S prodejem starších šasi souhlasí, ale jen za podmínek, které nebudou škodit malým týmům, jež si budou i nadále stavět vlastní podvozky ve svých skromných podmínkách. V podstatě jde o úpravu výše finančních prostředků týmům z prodeje komerčních práv, které by měly podle Brita zvýhodňovat týmy s vlastním šasi proti týmům s podvozky koupenými, neboť vlastní vývoj je náklady nepoměrně náročnější.
V tuto chvíli platí, že si každý tým musí postavit vlastní šasi, přitom je jisté, že i když si Toro Rosso kompletuje svůj podvozek ve Faenze, už nyní profituje z poznatků Red Bull v Milton Keynes.
Sir Frank Williams proto nabádá prezidenta FIA Maxe Mosleyho k opatrnosti a řádnému zvážení všech možných situací, jež se k možnosti nákupu starších šasi mohou vázat, neboť už v případě Dietricha Mateschitze vstupuje do F1 nový element, jehož kreativní počínání je těžké dopředu mapovat.
Na stranu druhou je potřeba připomenout, že i Frank Williams začínal v F1 se zákaznickými podvozky, aby se stal později jedním z nejlepších týmů.
Foto: WilliamsF1 Team
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.