Vnější obraz francouzského týmu se nemění, stále se hovoří o nadšení, pracovitosti a odhodlání vítězit. Je taková situace ale i za oponou?
Přestože je od začátku letošní sezony jisté, že Alonso odchází, Renault spolu se Španělem ovládali čelo průběžného pořadí až do minulého víkendu v Číně.
Po prohraném závodě se objevily ve španělském tisku slova Fernanda Alonsa o tom, že tým zajímá pouze Pohár konstruktérů a o jeho jezdecký titul nikomu nejde.
Poněkud kontroverzní prohlášení se nebralo příliš vážně, neboť všechna předcházející slova takového charakteru obhájce titulu vždy popřel s tím, že nikdy nic takového neřekl.
Podobně by patrně vešly v zapomnění i tato po GP Číny, pokud by na ně tiskový mluvčí Renaultu otevřeně nereagoval. „Těžko říci, co tím Fernando myslel, ale podle mého šlo jen o zklamání z toho, že přišel o téměř jisté vítězství.“
Nelze dělat na základě takových informací závěry, ale reakci předchází akce a lze tedy usuzovat, že kritika týmu ze strany Alonsa skutečně veřejně zazněla.
Tiskový mluvčí sice uvedl, že tým stojí v každém případě za svým jezdcem a jeho druhým titulem, ale situaci lze brát za možný náznak napjaté situace mezi týmem a jezdcem.
Foto: Renault F1 Team
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.