Otázka s jakými motory bude startovat ten který tým impéria Dietricha Mateschitze stále není dořešena a situace stále více připomíná šachovou partii.
Server grandprix.com se zamyslel nad cíli jednotlivých subjektů. Situace má, zdá se, hlubších významů. Nejde jen o značku motorů v monopostech Red Bull a Toro Rosso, ale i o obavy ze strany Ferrari a naopak snahy o finanční zisky.
Ferrari má platnou smlouvu s Red Bull Racing na dodávku motorů ještě pro sezonu 2007. Kontrakt je však podepsán ještě třetí stranou, kterou je Red Bull GmbH. A právě na této skutečnosti staví Dietrich Mateschitz, neboť dle jeho výkladu je plně v pravomoci Red Bull GmbH předat osmiválce Ferrari týmu Toro Rosso a použít do nového monopostu Red Bull, konstruovaného známým a soupeři obávaným Adrianem Neweyem, agregáty Renault.
Ferrari původně pravděpodobně doufalo v rozšíření smlouvy na dodávku zákaznických motorů oběma týmům Red Bull GmbH, ale Mateschitz si je vědom základní skutečnosti, a to, že Ferrari je Formule 1. Žádný tým s motorem Ferrari, sídlící mimo Maranello, nikdy závod F1 nevyhrál. U Renaultu je situace trochu jiná a jen těžko dnes odhadovat, zda se za několik roků nevrátí francouzská automobilka v F1 pouze k výrobě závodních motorů?
Plán Ferrari tak nevyšel, společnost Red Bull GmbH podepsala s Renaultem. Italové teď proto zachraňují co se dá a snaží se, aby Newey neměl k dispozici agregáty o kterých v Maranellu nic neví a o kterých se dá předpokládat, že jsou a budou velmi konkurenceschopné. Jejich pozice však není jednoduchá, neboť pokud by v jednáních byli příliš tvrdí, za rok bude prakticky identické vozy obou týmů Red Bull pohánět s jistotou Renault, čímž by se teoretická hrozba zdvojnásobila a ještě k tomu by Ferrari přišlo o sponzora.
I z těchto skutečností vzešel nesporně čerstvý kontrakt Ferrari s týmem Spyker. Zde je navíc možno hledat i hlubší význam zájmu. Část akcií obou výrobců luxusních sportovních vozů vlastní stejný investor. V budoucnu možná přistoupí i Ferrari na strategii hlavního a podpůrného juniorského týmu, jako je tomu u Hondy a Toyoty. V případě možného budoucího převzetí automobilky Spyker pod křídla Ferrari, by investice i zisky spojené s podporou nového holandského týmu zůstaly pod jednou imaginární střechou...
Foto: Scuderia Ferrari
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.