Otázka s jakými motory bude startovat ten který tým impéria Dietricha Mateschitze stále není dořešena a situace stále více připomíná šachovou partii.
Server grandprix.com se zamyslel nad cíli jednotlivých subjektů. Situace má, zdá se, hlubších významů. Nejde jen o značku motorů v monopostech Red Bull a Toro Rosso, ale i o obavy ze strany Ferrari a naopak snahy o finanční zisky.
Ferrari má platnou smlouvu s Red Bull Racing na dodávku motorů ještě pro sezonu 2007. Kontrakt je však podepsán ještě třetí stranou, kterou je Red Bull GmbH. A právě na této skutečnosti staví Dietrich Mateschitz, neboť dle jeho výkladu je plně v pravomoci Red Bull GmbH předat osmiválce Ferrari týmu Toro Rosso a použít do nového monopostu Red Bull, konstruovaného známým a soupeři obávaným Adrianem Neweyem, agregáty Renault.
Ferrari původně pravděpodobně doufalo v rozšíření smlouvy na dodávku zákaznických motorů oběma týmům Red Bull GmbH, ale Mateschitz si je vědom základní skutečnosti, a to, že Ferrari je Formule 1. Žádný tým s motorem Ferrari, sídlící mimo Maranello, nikdy závod F1 nevyhrál. U Renaultu je situace trochu jiná a jen těžko dnes odhadovat, zda se za několik roků nevrátí francouzská automobilka v F1 pouze k výrobě závodních motorů?
Plán Ferrari tak nevyšel, společnost Red Bull GmbH podepsala s Renaultem. Italové teď proto zachraňují co se dá a snaží se, aby Newey neměl k dispozici agregáty o kterých v Maranellu nic neví a o kterých se dá předpokládat, že jsou a budou velmi konkurenceschopné. Jejich pozice však není jednoduchá, neboť pokud by v jednáních byli příliš tvrdí, za rok bude prakticky identické vozy obou týmů Red Bull pohánět s jistotou Renault, čímž by se teoretická hrozba zdvojnásobila a ještě k tomu by Ferrari přišlo o sponzora.
I z těchto skutečností vzešel nesporně čerstvý kontrakt Ferrari s týmem Spyker. Zde je navíc možno hledat i hlubší význam zájmu. Část akcií obou výrobců luxusních sportovních vozů vlastní stejný investor. V budoucnu možná přistoupí i Ferrari na strategii hlavního a podpůrného juniorského týmu, jako je tomu u Hondy a Toyoty. V případě možného budoucího převzetí automobilky Spyker pod křídla Ferrari, by investice i zisky spojené s podporou nového holandského týmu zůstaly pod jednou imaginární střechou...
Foto: Scuderia Ferrari
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.