Grand Prix Číny se týmu japonské automobilky Honda vydařil. Po druhé řadě v kvalifikaci bodovali oba jezdci i v závodě a Button zvedal diváky na tribunách ze sedadel.
Britský pilot měl ve střední části závodu na osychající dráze potíže, ale po výměně pneumatik do suchých podmínek a úpravě nastavení výrazně zrychlil. Doplatil na to jeho kolega Barrichello i soupeř od BMW Sauberu Heidfeld, kterého překonal útočící vítěz GP Maďarska dvě zatáčky před šachovnicí.
Jenson Button, 4.Mám radost, že jsem skončil tam, kde jsem dnes začal. V úvodu byl vůz velmi dobrý, ale kontakt s vozy vpředu jsem začal ztrácet hned, jak začala dráha trochu osychat. Zadní pneumatiky mi odcházely strašně rychle a prakticky bez drážek jsem je musel vyměnit při neplánovaně brzké první zastávce v boxech. Neměl jsem žádnou přilnavost a ztrácel tři vteřiny na kolo. Na suchu to ale bylo v závěru úplně jiné a já si zavzpomínal na rok 1997 a své vítězství s motokárou v evropském šampionátu. Do poslední zatáčky jsem najížděl před Rubensem a de la Rosou, zaútočil jsem na Heidfelda a pak jen v zrcátcích sledoval, jak jdou do sebe. Máme několik oblastí, ve kterých se musíme zlepšit, ale moc se už těšíme na náš domácí závod v Japonsku.
Rubens Barrichello, 6.Závod byl fajn, ale vůz byl lepší na mokru než na suchu. Škoda toho posledního kola, ale byly tam vozy o kolo zpět a já ztratil dvě pozice. Kontaktem s Heidfeldem jsem měl už ve druhé zatáčce, když prudce změnil směr. V kritickém okamžiku předposlední zatáčky jsem neměl takový přítlak díky poškozenému spoileru, jaký jsem očekával a v důsledku toho jsme se dotkli podruhé. V posledním kole jsem ztratil hodně času a dvě pozice, ale dokázal jsem závod dokončit a 4. a 6. místo je dobrým výsledkem.
Foto: Honda Racing F1
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.