Trojnásobný šampion Niki Lauda porovnal šance obou aktérů letošního boje o titul podle několika kritérií a vítězně vyšel sedminásobný šampion Michael Schumacher.
Z pohledu nervů je na tom lépe Schumacher, neboť Alonso ztratil svůj luxusní náskok 17 bodů a do konce sezony zbývají ještě tři závody. Vždy je podle Laudy lepší lovit, než být loven.
Co se týče bojovnosti, zde by na tom měl být také lépe pilot Ferrari, neboť se rozhodl skončit s aktivní kariérou. Každý chce odejít jako šampion a navíc bude již po svém těžkém rozhodnutí uvolněný a soustředěný.
Ve třetím posouzení však kontruje Alonso. Schumacher bude riskovat, neboť nemá co ztratit, může pouze získat. Z rizika však plynou možné chyby.
Z pohledu zkušeností, zde opět boduje u Laudy Schumacher, který má zkušeností nepoměrně více.
V případě fyzické kondice je stav u obou jezdců nerozhodný a podobně i u balíku, který mají oba k dispozici. Přes poslední problémy s motorem mají soupeři k dispozici velmi spolehlivé monoposty.
Atmosféra v týmu sehraje nesporně velkou roli, ale není lehké odhadnout, jaká v obou týmech panuje. Lauda však soudí, že bude podobně jako u nervů obou jezdců lepší u Ferrari, neboť dokázali redukovat náskok Alonsa na minimum a tituly mají na dosah.
O titulu však mohou rozhodnout pneumatiky a potažmo počasí. Bridgestone jsou na suchu v kombinaci s Ferrari podle Rakušana neporazitelné, ale pokud zaprší, což je v Japonsku i Brazílii reálné, pak bude těžit z výhod od gum Alonso.
Po sečtení bodíků jich od Laudy získal Schumacher šest proti čtyřem Alonsovým. Nyní si však musíme počkat, jak šampionát skutečně dopadne, neboť přestože je obecně favoritem posledních týdnů Michael Schumacher, situace může být jiná závod od závodu.Foto: Scudéria Ferrari
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.