Mezinárodní automobilová federace a stáje F1 se na včerejším setkání v Paříži dohodli na změnách, které mají šampionát zatraktivnit, zlevnit a monoposty učinit šetrnějšími k životnímu prostředí.
Na setkání nechyběly ani tovární týmy zastoupené v GPMA. Jednání ovlivnily dvě základní myšlenky. Na straně jedné snížení potřebných rozpočtů týmů, na straně druhé umožnit vývoj nových progresivních systémů, aby si F1 stále zachovala renomé absolutní špičky automobilového sportu.
Zúčastněné strany se dohodly na následujícím:
- FIA a GPMA připraví vlastní koncepty technických předpisů pro uschování a opětovné využití vyprodukovaného tepla a výfukových plynů pro pohon motorů pro sezonu 2009
- F1 musí zůstat vrcholem motoristického sportu a každý nový předpis musí zohledňovat alespoň jedno z kritérií, kterými je zvýšení atraktivity pro diváky, snížení nákladů a zvýšení bezpečnosti
- bude ustavena pracovní skupina pro vytvoření návrhu, jak omezit potřebu aerodynamických tunelů a simulací
- od roku 2008 budou moci týmy testovat maximálně 30 000 km ročně
- zmrazení motorů bude platné již od roku 2007, lze využívat agregáty, které budou na startu GP Japonska 2006 a nebudou točit více, jak 19 000 ot/min, přesné předpisy o možném omezeném vývoji motorů budou zveřejněny FIA nejpozději 15. prosince 2006 a konečná verze jednotlivých motorů musí bude představena 1. března 2007
- připravované změny aerodynamiky monopostů, původně navržené FIA pro sezonu 2008, budou odloženy minimálně o rok, aby mohlo být nalezeno optimální řešení
- kalendář 2007 bude obsahovat 18 závodů, zbývá tedy místo pro GP San Marina za předpokladu, že projde Imola potřebnými stavebními úpravami
Foto: McLaren Mercedes
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.