Mezinárodní automobilová federace a stáje F1 se na včerejším setkání v Paříži dohodli na změnách, které mají šampionát zatraktivnit, zlevnit a monoposty učinit šetrnějšími k životnímu prostředí.
Na setkání nechyběly ani tovární týmy zastoupené v GPMA. Jednání ovlivnily dvě základní myšlenky. Na straně jedné snížení potřebných rozpočtů týmů, na straně druhé umožnit vývoj nových progresivních systémů, aby si F1 stále zachovala renomé absolutní špičky automobilového sportu.
Zúčastněné strany se dohodly na následujícím:
- FIA a GPMA připraví vlastní koncepty technických předpisů pro uschování a opětovné využití vyprodukovaného tepla a výfukových plynů pro pohon motorů pro sezonu 2009
- F1 musí zůstat vrcholem motoristického sportu a každý nový předpis musí zohledňovat alespoň jedno z kritérií, kterými je zvýšení atraktivity pro diváky, snížení nákladů a zvýšení bezpečnosti
- bude ustavena pracovní skupina pro vytvoření návrhu, jak omezit potřebu aerodynamických tunelů a simulací
- od roku 2008 budou moci týmy testovat maximálně 30 000 km ročně
- zmrazení motorů bude platné již od roku 2007, lze využívat agregáty, které budou na startu GP Japonska 2006 a nebudou točit více, jak 19 000 ot/min, přesné předpisy o možném omezeném vývoji motorů budou zveřejněny FIA nejpozději 15. prosince 2006 a konečná verze jednotlivých motorů musí bude představena 1. března 2007
- připravované změny aerodynamiky monopostů, původně navržené FIA pro sezonu 2008, budou odloženy minimálně o rok, aby mohlo být nalezeno optimální řešení
- kalendář 2007 bude obsahovat 18 závodů, zbývá tedy místo pro GP San Marina za předpokladu, že projde Imola potřebnými stavebními úpravami
Foto: McLaren Mercedes
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.