V záplavě zpráv z Monzy o Michaelovi Schumacherovi, Kimi Raikkonenovi, Ferrari a penalizaci Fernanda Alonsa bylo převzetí Midlandu Spykerem poněkud přehlíženo.
V případě holandské společnosti se sice také jedná o výrobce automobilů, ale s výrazně omezeným rozpočtem, přesto nemusí být tým ze Silverstone v příštím roce znovu mezi nejpomalejšími.
Na post technického ředitele byl totiž od 1. listopadu jmenován Mike Gascoyne, jenž přes nedávný vyhazov z Toyoty patří mezi zkušené a schopné manažery, kteří poznali radost z vítězství ve Formuli 1.
Brit působil v mnoha týmech zvučných jmen. Debutoval v McLarenu, později přestoupil k Tyrrellu, následoval Sauber a Jordan, ale jméno a obdiv si získal až v Renaultu, odkud za velké peníze přestoupil do Toyoty.
„V podstatě je to pro mne návrat ke kořenům, vždyť s Jordanem, předchůdcem Midlandu, jsem poprvé slavil vítězství.“
Gascoyne střídmě neslibuje takové výsledky jako při přestupu do Toyoty, ale znovu opakuje, že při dobré struktuře lze získat úspěchy a pokrok i s malým rozpočtem. „Chci dokázat, že do F1 patřím a mým cílem je být v příštím roce někde v polovině startovního pole.“
Foto: Toyota Racing
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.