Finský pilot Heikki Kovalainen usedne příští rok do monopostu uvolněného Fernandem Alonsem. Co vedlo Renault k takovému rozhodnutí?
Kovalainen je od roku 2002 členem juniorského týmu Renaultu a byl horkým favoritem na závodní sedačku, kterou na konci letošní sezony uvolní Fernando Alonso díky přestupu do McLarenu.
Přestože si uvědomuje, že od něj bude očekáváno hodně, nechce si žádný tlak připustit. „Mé cíle budou nastaveny postupně. Začneme dokončením závodu, pak přijdou na řadu body. Mým hlavním cílem ale je, stále se zlepšovat.“
Vztahy ve francouzském týmu jsou dle slov vycházející hvězdy vynikající a cítí se tam jako doma. „Spolupracuji s inženýry a techniky velmi dobře a snažím se, abych jim předával jasné a především srozumitelné informace, myslím si, že jsem se společnou spoluprácí v tomto směru hodně zlepšil.“
Fisichella – Kovalainen, nová sestava závodních pilotů Renaultu pro sezonu 2007. Jak vidí Heikki svého prvního týmového kolegu ve Formuli 1? „Fisico je tou nejlepší možností, bezesporu, výborně spolu vycházíme a máme podobný smysl pro humor. Má velké zkušenosti a je navíc zatraceně rychlý.“
A proč právě Heikki Kovalainen? Flavio Briatore vždy sázel na mladé nadějné jezdce a i tentokrát hovoří o volbě pro budoucnost. „Proč si vybrali mne je otázka spíše na Renault, ale předpokládám, že kvůli rychlosti. Vždy jsem se snažil být opravdu rychlý a dostat z vozu maximum.“
V každém případě bude osud jezdecké dvojice zajímavý a od jejich porovnání může záviset jejich budoucí účinkování v F1. Oba mají pouze roční smlouvu a pokud by byl jeden výrazně lepší, znamenalo by to pravděpodobně rychlý konec toho druhého...
Foto: Renault F1 Team
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.