Finský pilot Heikki Kovalainen usedne příští rok do monopostu uvolněného Fernandem Alonsem. Co vedlo Renault k takovému rozhodnutí?
Kovalainen je od roku 2002 členem juniorského týmu Renaultu a byl horkým favoritem na závodní sedačku, kterou na konci letošní sezony uvolní Fernando Alonso díky přestupu do McLarenu.
Přestože si uvědomuje, že od něj bude očekáváno hodně, nechce si žádný tlak připustit. „Mé cíle budou nastaveny postupně. Začneme dokončením závodu, pak přijdou na řadu body. Mým hlavním cílem ale je, stále se zlepšovat.“
Vztahy ve francouzském týmu jsou dle slov vycházející hvězdy vynikající a cítí se tam jako doma. „Spolupracuji s inženýry a techniky velmi dobře a snažím se, abych jim předával jasné a především srozumitelné informace, myslím si, že jsem se společnou spoluprácí v tomto směru hodně zlepšil.“
Fisichella – Kovalainen, nová sestava závodních pilotů Renaultu pro sezonu 2007. Jak vidí Heikki svého prvního týmového kolegu ve Formuli 1? „Fisico je tou nejlepší možností, bezesporu, výborně spolu vycházíme a máme podobný smysl pro humor. Má velké zkušenosti a je navíc zatraceně rychlý.“
A proč právě Heikki Kovalainen? Flavio Briatore vždy sázel na mladé nadějné jezdce a i tentokrát hovoří o volbě pro budoucnost. „Proč si vybrali mne je otázka spíše na Renault, ale předpokládám, že kvůli rychlosti. Vždy jsem se snažil být opravdu rychlý a dostat z vozu maximum.“
V každém případě bude osud jezdecké dvojice zajímavý a od jejich porovnání může záviset jejich budoucí účinkování v F1. Oba mají pouze roční smlouvu a pokud by byl jeden výrazně lepší, znamenalo by to pravděpodobně rychlý konec toho druhého...
Foto: Renault F1 Team
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.