Tým Formule 1 japonské automobilky Honda a bývalý technický ředitel Geoffrey Willis se rozhodli spolupráci definitivně ukončit.
Po pěti letech účinkování Willise ve stáji BAR Honda došlo po nepříliš úspěšném vstupu do letošní sezony již samostatně působící Hondy k personálním změnám. Geoff Willis se ocitl na dovolené a čekalo se, zda obě strany najdou prostor pro společnou spolupráci, nebo se rozejdou.
„Geoff dal našemu týmu neocenitelný technický příspěvek v posledních pěti letech, jenž vedl k druhému místu v Poháru konstruktérů v roce 2004 a významně přispěl i k našemu prvnímu vítězství před dvěma týdny v Maďarsku. Jeho soustředění na kvalitu poskytlo základ pro úspěšné působení týmu v budoucích letech. Chtěl bych Geoffovi poděkovat a popřát mu v budoucnu hodně úspěchů,“ uvedl v tiskovém prohlášení šéf týmu Nick Fry.
„Posledních pět let v týmu bylo pro mne náročných, ale užitečných. Bylo to období velkých změn ve stáji a rád bych poděkoval mým kolegům za pomoc při dosažení nových standardů a ustavení našeho týmu jako jednoho z technologicky nejprogresivnějších ve Formuli 1. Bylo mi potěšením a přeji všem hodně úspěchů,“ doplnil Geoffrey Willis.
Willis je ceněným konstruktérem a bude zajímavé sledovat jeho další osudy. Zatím však nejsou k dispozici žádné informace o možném jeho novém působení.
Foto: BAR Honda
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.