Mark Webber se chystá k Red Bull a jeho zkušenosti s japonskými pneumatikami se kterými nyní startuje u Williamsu by mohly být pro tým z Milton Keynes velkým přínosem.
Před letošní sezonou se rozhodly některé týmy používající gumy Michelin k přestupu do tábora Bridgestone. Obecně se předpokládá, že získané zkušenosti budou výhodou v příštím roce, kdy skončí působení Michelinu a Japonci získají monopolní postavení o rok dříve, než plánovala Mezinárodní automobilová federace.
Mark Webber je však jiného názoru. Podle něj nebudou současné zkušenosti týmům jako Toyota, Williams a Midland moc platné. „Příští rok to bude start od nuly pro všechny. Vím o čem mluvím po letošní zimní přípravě s Williamsem. Kromě Ferrari nezná fungování pneumatik Bridgestone nikdo!“
Red Bull čeká příští rok zmíněná změna pneumatik, ale dost možná i motorů. Vedení stáje jedná s Renaultem i stávajícím dodavatelem Ferrari, se kterým má pro příští rok platnou smlouvu. Přestup Webbera byl spojován právě s francouzskými motory, což ale jezdec popřel.
Australan je po zklamáních u Williamsu optimistou a ať už to bude Ferrari nebo Renault, předpokládá, že nový monopost vyvíjený pod dohledem Adriana Neweyho bude konkurenceschopnějším toho letošního.
„Detaily kolem motorů jsou důležité pro Adriana, ten tomu samozřejmě rozumí lépe, já o nich rozhodovat určitě nebudu.“
Na Marka Webbera pak čeká příští rok asi nejsilnější týmový kolega jeho kariéry ve Formuli 1. Sám si to uvědomuje a aby mohl Davida Coultharda porážet, potřebuje podle svých slov co nejlépe poznat nový vůz. Rád by proto testoval s Red Bull ještě v letošním roce po skončení sezony.
Foto: WilliamsF1 Team
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.