Zmražení vývoje motorů od roku 2008 F1 pravděpodobně nemine, výrobci ale žádají úpravy předpisů. Jimi se hodlá FIA zaobírat pouze na základě jednoznačného souhlasu do GP Francie.
Dohoda nazvaná “Indianapolis“ má mít sice podporu jednotlivých výrobců hnacích agregátů, ale podpisy chybí. Prezident FIA Max Mosley byl údajně BMW vyzván, aby FIA ještě zvýšila maximální možné otáčky motorů ze současného návrhu 19 000 na 19 5000 ot/min.
Mosley o změně předpisů uvažuje, ale požaduje ustavit výrobci fond s 15 miliony Euro pro nezávislého dodavatele, který by tyto finance mohl od FIA dostat, aby udržel krok s automobilkami a byl dostupnou variantou pro soukromé týmy. Poslední vývoj nasvědčuje tomu, že si automobilky rovnoměrně rozdělí i soukromé týmy a FIA by touto úpravou dosáhla udržení Cosworthu v F1.
To se sice nezdá v tuto chvíli pro budoucnost F1 nikterak stěžejním, ale FIA si tímto pravděpodobně hodlá udržet způsob, jak zabránit možným kartelovým dohodám a diktátu vysokých cen za dodávku zákaznických motorů automobilkami...
Foto: Toyota Racing
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.