Tradiční výrobce a ladič motorů začíná mít obavy o svoji budoucnost ve Formuli 1 v závislosti na rozpínavosti výrobců automobilů.
Současná situace vývoje nasvědčuje tomu, že v roce 2008 bude na startu 12 týmů, z toho jich bude šest továrních a šest soukromých, kteří si budou muset za motory platit.
Více v rozložení sil může nastínit už příští sezona, ale u Cosworthu si stále více uvědomují, že bez silného partnerství a přílivu finančních prostředků do vývoje je jejich současná situace neudržitelná.
„Pro soukromou společnost je situace v F1 stále obtížnější. Pokud se rozhodnou zásobovat výrobci druhé týmy, nevypadá naše budoucnost v F1 právě dobře,“ připustil výkonný ředitel Bernard Ferguson.
Zákaznické motory dlouhodobě poskytuje Ferrari, ke kterému se již loni přidala Toyota, letos také druhý japonský výrobce Honda. Od příštího roku má zájem dodávat motory i Renault. Pouze na svůj vlastní tým se soustředí už jen BMW a Mercedes.
Jedinou šancí pro Cosworth, jak zůstat v F1 v konkurenceschopné pozici, je zásobovat zákaznickými motory více týmů, které by se dělily o náklady na vývoj. Rozšiřováním palety cenově dostupných továrních motorů však automobilky jediného soukromého konkurenta z paddocku postupně vytláčí, a to i přestože postavil pro letošní sezonu velmi konkurenceschopný motor a do svého boje o zákazníka dává maximum...
Foto: annimages.com
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.