Tradiční výrobce a ladič motorů začíná mít obavy o svoji budoucnost ve Formuli 1 v závislosti na rozpínavosti výrobců automobilů.
Současná situace vývoje nasvědčuje tomu, že v roce 2008 bude na startu 12 týmů, z toho jich bude šest továrních a šest soukromých, kteří si budou muset za motory platit.
Více v rozložení sil může nastínit už příští sezona, ale u Cosworthu si stále více uvědomují, že bez silného partnerství a přílivu finančních prostředků do vývoje je jejich současná situace neudržitelná.
„Pro soukromou společnost je situace v F1 stále obtížnější. Pokud se rozhodnou zásobovat výrobci druhé týmy, nevypadá naše budoucnost v F1 právě dobře,“ připustil výkonný ředitel Bernard Ferguson.
Zákaznické motory dlouhodobě poskytuje Ferrari, ke kterému se již loni přidala Toyota, letos také druhý japonský výrobce Honda. Od příštího roku má zájem dodávat motory i Renault. Pouze na svůj vlastní tým se soustředí už jen BMW a Mercedes.
Jedinou šancí pro Cosworth, jak zůstat v F1 v konkurenceschopné pozici, je zásobovat zákaznickými motory více týmů, které by se dělily o náklady na vývoj. Rozšiřováním palety cenově dostupných továrních motorů však automobilky jediného soukromého konkurenta z paddocku postupně vytláčí, a to i přestože postavil pro letošní sezonu velmi konkurenceschopný motor a do svého boje o zákazníka dává maximum...
Foto: annimages.com
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.