Nástupce Minardi Toro Rosso je sice konkurenceschopnější, na svůj první mistrovský bod však stále ještě čeká.
Předsezonní očekávání se naplnila jen z části, tým nedokázal zužitkovat příležitosti. Především nadějně rychlý Liuzzi neproměnil naskytnutou šanci v úvodních závodech sezony v body, Speed přišel o jediný získaný bod penalizací.
S postupem času ztrácí tým svoji výhodu plynoucí z vyzkoušeného a spolehlivého desetiválce Cosworth, který je však v souladu s technickými předpisy omezen proti slabším osmiválcům zbytku startovního pole. Rozdíl mezi motory narůstá a vozy Toro Rosso ve výsledkové listině kvalifikací i závodů pozvolna klesají.
Šéf stáje Franz Tost žádnou progresivní změnu neslibuje: „Vývoj je pomalý, ale není to v důsledku financí. Mohou za to naše zatím omezené kapacity a možnosti.“
Přesto ani ve Faenze nespí a několik vylepšení monopostu STR01 bude použito. Vedení stáje ale trápí jiná záležitost. Stále není jasné, jaký monopost budou v nové sezoně používat a jaký motor ho bude pohánět, přitom je nejvyšší čas dokončovat projektovou přípravu.
Obecně se předpokládá, že Toro Rosso použije v příštím roce šasi Red Bull s motorem Ferrari V8, neboť z poloviny vlastní tým Dietrich Mateschitz, vlastník Red Bull. „S čím příští rok pojedeme ještě nemáme ujasněno, pravidla vylučují používat vůz, který připravil jiný tým.“
Foto: GEPA pictures GmbH.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.