Francouzská automobilka nechce zůstat pozadu při zrodu nové éry F1, která se pomalu a nenápadně rozbíhá.
Od roku 2008 bude oficiálně povoleno startovat znovu se šasi jiného týmu, což však už nyní svým způsobem polarizuje startovní pole na hlavní týmy, převážně tovární a s nimi úzce spolupracující týmy soukromé, pracovně označované B-týmy. Na této platformě již spolupracuje Honda / Super Aguri, Red Bull / Toro Rosso a rýsuje se dvojice Toyota / Williams.
Výhod takové spolupráce je hned několik, od získaných dat, poznatků a výchovy techniků, inženýrů a jezdců až po dělení nákladů na vývoj, což by mělo v konečném důsledku přinést snadnější naplnění potřebných rozpočtů. Takový vývoj bude mít ale nepříznivé důsledky pro případné menší výrobce motorů, kteří nevlastní tým F1, jako například Cosworth.
Renault dlouhodobě volá po snížení nákladů a jako nejlepší tým současnosti přirozeně mimo zůstat nechce a ani nemůže. Nabídka dodávky motorů je prvním krokem, na základě kterého je možné spolupráci vyzkoušet a následně v případě oboustranné spokojenosti rozšířit. Který ze soukromých týmů však přichází pro B-tým Renaultu do úvahy?
Nejčastěji je francouzská automobilka spojována s nově vznikající stájí Davida Richardse Prodrive, který bude debutovat v roce 2008, ale už příští rok by se měl jejich monopost objevovat na dráze při soukromých testech. Pro Prodrive mluví i skutečnost, že implementaci motoru do vlastního šasi je nutné řešit už od zahájení projektových příprav, s čímž má neblahé zkušenosti jak Midland, tak Red Bull a návrhy vozů pro rok 2007 jsou už nyní v plném proudu.
Ze současných týmů by mohl mít o motory Renault V8 zájem ještě Midland a Red Bull, případně Williams, jenž je ale údajně již dohodnutý s Toyotou.
Foto: annimages.com
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.