Francouzská automobilka nechce zůstat pozadu při zrodu nové éry F1, která se pomalu a nenápadně rozbíhá.
Od roku 2008 bude oficiálně povoleno startovat znovu se šasi jiného týmu, což však už nyní svým způsobem polarizuje startovní pole na hlavní týmy, převážně tovární a s nimi úzce spolupracující týmy soukromé, pracovně označované B-týmy. Na této platformě již spolupracuje Honda / Super Aguri, Red Bull / Toro Rosso a rýsuje se dvojice Toyota / Williams.
Výhod takové spolupráce je hned několik, od získaných dat, poznatků a výchovy techniků, inženýrů a jezdců až po dělení nákladů na vývoj, což by mělo v konečném důsledku přinést snadnější naplnění potřebných rozpočtů. Takový vývoj bude mít ale nepříznivé důsledky pro případné menší výrobce motorů, kteří nevlastní tým F1, jako například Cosworth.
Renault dlouhodobě volá po snížení nákladů a jako nejlepší tým současnosti přirozeně mimo zůstat nechce a ani nemůže. Nabídka dodávky motorů je prvním krokem, na základě kterého je možné spolupráci vyzkoušet a následně v případě oboustranné spokojenosti rozšířit. Který ze soukromých týmů však přichází pro B-tým Renaultu do úvahy?
Nejčastěji je francouzská automobilka spojována s nově vznikající stájí Davida Richardse Prodrive, který bude debutovat v roce 2008, ale už příští rok by se měl jejich monopost objevovat na dráze při soukromých testech. Pro Prodrive mluví i skutečnost, že implementaci motoru do vlastního šasi je nutné řešit už od zahájení projektových příprav, s čímž má neblahé zkušenosti jak Midland, tak Red Bull a návrhy vozů pro rok 2007 jsou už nyní v plném proudu.
Ze současných týmů by mohl mít o motory Renault V8 zájem ještě Midland a Red Bull, případně Williams, jenž je ale údajně již dohodnutý s Toyotou.
Foto: annimages.com
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.