Těžko zatím z mála dostupných informací posuzovat důvody a výsledky změny v Komisi F1, která bude zasedat v novém složení.
Komisi F1 tvoří zástupci šesti týmů (Williams, Ferrari, Renault, BMW Sauber, Toyota a Red Bull), pěti zástupců okruhů (Španělsko, Monako, Austrálie, Brazílie a Maďarsko) a po jednom zástupci bude mít FIA a FOA.
Skupina bude rozhodovat o tom, zda návrhy Sportovní skupiny budou předloženy k hlasování Světové motoristické radě.
Jak jsme vás informovali ráno, hlavním cílem prezidenta FIA Mosleyho je, aby měla každá země svého zástupce v Komisi F1, a to buď mezi konstruktéry, nebo pořadateli.
Objevily se už názory, že by se věci F1 neměly řídit podle národností. Ale k podpoře FIA, při hlasování je nyní zajištěna rovnováha, proto mezi zástupci týmů chybí Britové, Francouzi, Italové, Němci, Japonci a Rakušané, neboť tyto motoristicky silné země jsou zastoupeny týmem.
A pokud by nám chyběl zástupce USA, pak vězte, že Mateschitzův Red Bull bude zastupovat nejen zájmy Rakouska, ale určitě i USA...
Foto: BAR Honda
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.