Konec sezóny je na dosah, šampionát jezdců, který podle někoho vůbec není tak důležitý jako Pohár konstruktérů, je rozhodnut. To ovšem neznamená, že nebublají emoce a létají drsná slova. Ferrari toho budiž důkazem.
Když byly uzavřeny druhé zastávky v boxech, zdálo se, že Leclerc - jenž v úvodu závodu marně dotíral na vedoucího Russella - obhájí své třetí místo. Sainz jr. si totiž doslova vyvzdoroval zastávku ve 28. kole - a to ho ještě tým po výměně pozic a návštěvě Hamiltona v boxech jedno kolo na trati ponechal, což bylo příčinou hodně kontroverzního manévru. Místo na konci 26. kola zajel Carlos k mechanikům o okruh později.
Co zůstalo divákům skryto, byla po Charlesově pit-stopu (32. kolo) výzva z boxové zídky, aby Carlos Charlese nepředjížděl. To ale Sainz jr. ignoroval a v zatáčce 4 se posunul před týmového kolegu. Tím ho ovšem vytočil doběla, což dokazuje přepis Leclercovy komunikace s Bryanem Bozzim:
Bozzi: Zaber, prosím.Leclerc: Ano, cokoliv si přejete, jako vždy.BB: Charlesi, odvádíš dobrou práci. Dobře? Děkuji.L: Jo, jo, jo, dělám svou práci, ale už mě sere být pořád milý, kurva, pořád! Nejde o to být milý, jen být uznalý a uctivý.BB: Charlesi...L: Vím, že mám držet hubu, ale je to pořád ta samá situace, takže, zasraný bože!!!BB: Dobře, ale každopádně jsi odvedl týmu dobrou práci. - A seber se, prosím!L: Jo, jo, vezměte si, kurva, co chcete. Do prdele... rádio je zapnuté, aha. Omlouvám se, to je moje chyba. Stejně jako první stint, ten jsem taky jel na hovno!
My bychom se měli omluvit za peprné výrazy, ale jedná se o slova, která běžně létají éterem i před 22. hodinou. Ostatně šéf týmu Frédéric Vasseur potvrdil, že se o inkriminovaném incidentu v radiokomunikaci diskutuje, ale nevnímá ho jako problém mezi oběma piloty. Vysvětlil, že Ferrari nechtělo ztrácet čas případným vnitrotýmovým soubojem mezi Leclercem a Sainzem jr., navíc Leclerc měl zcela nové pneu a musel je zajet, tím by Carlose jen brzdil. Podle Frédéricova názoru stojí za Leclercovou frustrací pravděpodobně fakt, že neměl zcela přesný obraz o situaci a proto bylo téměř nemožné se podobné kontroverzi vyhnout. Zároveň se vrátil k negativní reakci na Sainzovu žádost o zastávku - odsun byl způsoben situací na trati.
„O své piloty se nebojím. Je to stále stejná story, buď budou nebo nebudou komunikovat. Vyjadřují se k pomalejšímu kolu a ne vždy mají přesný přehled. Budeme diskutovat a eliminovat problémy. Musíme se vyvarovat vnitřního napětí, ale v této fázi mám dojem, že by pilot měl ctít vedení - Carlos už vjížděl do čtvrtého kola třetího stintu. Pro všechny to bylo opravdu komplikované, ale večer to probereme. Nevnímám to jako problém. Když jsme s Carlosem komunikovali o druhé zastávce, vysvětlil jsem mu, že by se dostal do závětří Lawsona, možná i Cunody, a my ho potřebovali udržet na trati. Tak probíhala diskuze, navíc ještě došlo k výměně pozic, nastal trochu chaos, ale když jste za volantem vozu, máte vždy svou vlastní vizi," nabídl svou verzi Vasseur.
Dodejme, že obě Ferrari nakonec bez potíží dostihla Verstappena a dnes už staronového mistra odsunula za sebe. Leclerc celkem pochopitelně prahl po stupních vítězů, ale důležitější v této fázi pro Ferrari je, že Maranellští ukrojili z náskoku McLarenu 12 bodů.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.
Sebastian Vettel se opět vrátil do světa Formule 1, aby na Velké ceně Sao Paula vzdal hold legendárnímu Ayrtonu Sennovi. Tento čtyřnásobný mistr světa se během závodního víkendu na okruhu Interlagos podílel na speciální akci, jejímž středobodem byla obří helma v ikonických brazilských barvách.