Konec sezóny je na dosah, šampionát jezdců, který podle někoho vůbec není tak důležitý jako Pohár konstruktérů, je rozhodnut. To ovšem neznamená, že nebublají emoce a létají drsná slova. Ferrari toho budiž důkazem.
Když byly uzavřeny druhé zastávky v boxech, zdálo se, že Leclerc - jenž v úvodu závodu marně dotíral na vedoucího Russella - obhájí své třetí místo. Sainz jr. si totiž doslova vyvzdoroval zastávku ve 28. kole - a to ho ještě tým po výměně pozic a návštěvě Hamiltona v boxech jedno kolo na trati ponechal, což bylo příčinou hodně kontroverzního manévru. Místo na konci 26. kola zajel Carlos k mechanikům o okruh později.
Co zůstalo divákům skryto, byla po Charlesově pit-stopu (32. kolo) výzva z boxové zídky, aby Carlos Charlese nepředjížděl. To ale Sainz jr. ignoroval a v zatáčce 4 se posunul před týmového kolegu. Tím ho ovšem vytočil doběla, což dokazuje přepis Leclercovy komunikace s Bryanem Bozzim:
Bozzi: Zaber, prosím.Leclerc: Ano, cokoliv si přejete, jako vždy.BB: Charlesi, odvádíš dobrou práci. Dobře? Děkuji.L: Jo, jo, jo, dělám svou práci, ale už mě sere být pořád milý, kurva, pořád! Nejde o to být milý, jen být uznalý a uctivý.BB: Charlesi...L: Vím, že mám držet hubu, ale je to pořád ta samá situace, takže, zasraný bože!!!BB: Dobře, ale každopádně jsi odvedl týmu dobrou práci. - A seber se, prosím!L: Jo, jo, vezměte si, kurva, co chcete. Do prdele... rádio je zapnuté, aha. Omlouvám se, to je moje chyba. Stejně jako první stint, ten jsem taky jel na hovno!
My bychom se měli omluvit za peprné výrazy, ale jedná se o slova, která běžně létají éterem i před 22. hodinou. Ostatně šéf týmu Frédéric Vasseur potvrdil, že se o inkriminovaném incidentu v radiokomunikaci diskutuje, ale nevnímá ho jako problém mezi oběma piloty. Vysvětlil, že Ferrari nechtělo ztrácet čas případným vnitrotýmovým soubojem mezi Leclercem a Sainzem jr., navíc Leclerc měl zcela nové pneu a musel je zajet, tím by Carlose jen brzdil. Podle Frédéricova názoru stojí za Leclercovou frustrací pravděpodobně fakt, že neměl zcela přesný obraz o situaci a proto bylo téměř nemožné se podobné kontroverzi vyhnout. Zároveň se vrátil k negativní reakci na Sainzovu žádost o zastávku - odsun byl způsoben situací na trati.
„O své piloty se nebojím. Je to stále stejná story, buď budou nebo nebudou komunikovat. Vyjadřují se k pomalejšímu kolu a ne vždy mají přesný přehled. Budeme diskutovat a eliminovat problémy. Musíme se vyvarovat vnitřního napětí, ale v této fázi mám dojem, že by pilot měl ctít vedení - Carlos už vjížděl do čtvrtého kola třetího stintu. Pro všechny to bylo opravdu komplikované, ale večer to probereme. Nevnímám to jako problém. Když jsme s Carlosem komunikovali o druhé zastávce, vysvětlil jsem mu, že by se dostal do závětří Lawsona, možná i Cunody, a my ho potřebovali udržet na trati. Tak probíhala diskuze, navíc ještě došlo k výměně pozic, nastal trochu chaos, ale když jste za volantem vozu, máte vždy svou vlastní vizi," nabídl svou verzi Vasseur.
Dodejme, že obě Ferrari nakonec bez potíží dostihla Verstappena a dnes už staronového mistra odsunula za sebe. Leclerc celkem pochopitelně prahl po stupních vítězů, ale důležitější v této fázi pro Ferrari je, že Maranellští ukrojili z náskoku McLarenu 12 bodů.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.