Ačkoliv už byly zveřejněny výsledky a komunita F1 počítá bodové ztráty či náskoky, bylo třeba ještě dořešit poněkud komplikovanou situaci, která nastala ještě před startem samotného závodu. Namočeni do ni byli hned čtyři piloti.
Oč šlo - první zaváděcí kolo v Brazílii přerušila nehoda Lance Strolla v první zatáčce. FIA se proto rozhodla přerušit startovní proceduru, ovšem až ve chvíli, kdy už se vozy seřadily ve svých slotech. Když dostali jezdci na displej zprávu „aborted start“, Norris udělal chybu a dopustil se porušení předpisů, protože vyrazil do dalšího zaváděcího kola. Společně s ním byli za stejný prohřešek vyšetřováni George Russell, Juki Cunoda a Liam Lawson.
Článek 47.1 sportovních předpisů F1 říká: „Pokud bylo zaváděcí kolo započato a ředitel závodu rozhodne o přerušení startovní procedury, rozsvítí se na cílové rovince světla signalizující tuto variantu a zobrazí se nápis ABORTED START. Všechny vozy by měly zůstat na startovním roštu, kde budou piloti informováni prostřednictvím oficiálního systému zpráv o dalším odkladu startu.“ Většinou je procedura odložena o několik, nejčastěji deset minut a závod/sprint je zkrácen o jedno kolo.
Norris měl tedy zůstat stát na své pozici a ne vyjet do dalšího zaváděcího kola. Několik pilotů, včetně Maxe Verstappena, také ve svých slotech zůstalo, než se po zmatcích také rozjeli. FIA okamžitě oznámila, že Norris je za svůj prohřešek vyšetřován a v průběhu závodu rozšířila prověřování ještě o Russella, Cunodu a Lawsona. K tomu ještě měla přibýt další prověrka týkající se pilotů Mercedesu, protože na obou vozech byl údajně upravován tlak v pneumatikách přímo na startovním roštu.
Zhruba dvě hodiny po skončení závodu byly vysloveny tresty: Norris a Russell, označení za hlavní aktéry nepovolené akce, byli potrestáni důtkou a finanční pokutou 5000 dolarů. „Navzdory řádnému signálu na světelném panelu, jenž se rozsvítil podle předpisů a informoval tým zavedeným systémem zpráv opustili jezdci startovní rošt a vyjeli do kola, které je nutné považovat za další zaváděcí. Vzhledem k tomu, že Norris a Russell stáli v první řadě, přidali se k nim i ostatní - svým jednáním urychlili reakce soupeřů za sebou,“ stojí ve zdůvodnění.
Ředitel si vzápětí uvědomil, že z praktických důvodů budou muset obdobně absolvovat nečekané zaváděcí kolo i ostatní vozy, proto jim dal pokyn, aby obkroužily okruh a na rostu pokračovaly v plnění správného postupu podle sportovních řádů. Cunoda a Lawson žádné potrestání neobdrželi, protože reagovali na vozy před sebou a z toho důvodu „za porušení pravidel nebyli v zásadní míře odpovědni.“
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.