Ačkoliv už byly zveřejněny výsledky a komunita F1 počítá bodové ztráty či náskoky, bylo třeba ještě dořešit poněkud komplikovanou situaci, která nastala ještě před startem samotného závodu. Namočeni do ni byli hned čtyři piloti.
Oč šlo - první zaváděcí kolo v Brazílii přerušila nehoda Lance Strolla v první zatáčce. FIA se proto rozhodla přerušit startovní proceduru, ovšem až ve chvíli, kdy už se vozy seřadily ve svých slotech. Když dostali jezdci na displej zprávu „aborted start“, Norris udělal chybu a dopustil se porušení předpisů, protože vyrazil do dalšího zaváděcího kola. Společně s ním byli za stejný prohřešek vyšetřováni George Russell, Juki Cunoda a Liam Lawson.
Článek 47.1 sportovních předpisů F1 říká: „Pokud bylo zaváděcí kolo započato a ředitel závodu rozhodne o přerušení startovní procedury, rozsvítí se na cílové rovince světla signalizující tuto variantu a zobrazí se nápis ABORTED START. Všechny vozy by měly zůstat na startovním roštu, kde budou piloti informováni prostřednictvím oficiálního systému zpráv o dalším odkladu startu.“ Většinou je procedura odložena o několik, nejčastěji deset minut a závod/sprint je zkrácen o jedno kolo.
Norris měl tedy zůstat stát na své pozici a ne vyjet do dalšího zaváděcího kola. Několik pilotů, včetně Maxe Verstappena, také ve svých slotech zůstalo, než se po zmatcích také rozjeli. FIA okamžitě oznámila, že Norris je za svůj prohřešek vyšetřován a v průběhu závodu rozšířila prověřování ještě o Russella, Cunodu a Lawsona. K tomu ještě měla přibýt další prověrka týkající se pilotů Mercedesu, protože na obou vozech byl údajně upravován tlak v pneumatikách přímo na startovním roštu.
Zhruba dvě hodiny po skončení závodu byly vysloveny tresty: Norris a Russell, označení za hlavní aktéry nepovolené akce, byli potrestáni důtkou a finanční pokutou 5000 dolarů. „Navzdory řádnému signálu na světelném panelu, jenž se rozsvítil podle předpisů a informoval tým zavedeným systémem zpráv opustili jezdci startovní rošt a vyjeli do kola, které je nutné považovat za další zaváděcí. Vzhledem k tomu, že Norris a Russell stáli v první řadě, přidali se k nim i ostatní - svým jednáním urychlili reakce soupeřů za sebou,“ stojí ve zdůvodnění.
Ředitel si vzápětí uvědomil, že z praktických důvodů budou muset obdobně absolvovat nečekané zaváděcí kolo i ostatní vozy, proto jim dal pokyn, aby obkroužily okruh a na rostu pokračovaly v plnění správného postupu podle sportovních řádů. Cunoda a Lawson žádné potrestání neobdrželi, protože reagovali na vozy před sebou a z toho důvodu „za porušení pravidel nebyli v zásadní míře odpovědni.“
Fernando Alonso se s nadsázkou vyhnul poskytování rad Maxu Verstappenovi ohledně jeho možného přestupu k Mercedesu. Španělský veterán žertoval, že své názory by sdílel pouze „za obrovskou sumu peněz,“ čímž odlehčil spekulace a ukázal svůj typický smysl pro humor.
Isack Hadjar zůstává plně soustředěný na svůj cíl získat sedačku v Red Bullu, i když Yuki Tsunoda čelí problémům s aktuálním vozem RB21.
Lando Norris reagoval na spekulace o možném přestupu Maxe Verstappena k Mercedesu. Zdůraznil však, že zatím není nic potvrzeno a je třeba se soustředit na současnou sezónu.
Obavy jezdců o ovladatelnost monopostů pro sezonu 2026 vyvolávají otázky, zda jsou oprávněné, nebo předčasné. Vývoj nových vozů je stále v rané fázi, a tak konečné hodnocení přijde až s prvními testy.
Ralf Schumacher rozpoutal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena, když naznačil, že hvězda Red Bullu by mohla zamířit k Mercedesu. Tato tvrzení přidávají další vrstvu nejistoty do už tak napjatého přestupového trhu ve Formuli 1.
Fernando Alonso pochválil nováčka Gabriela Bortoleta z týmu Kick Sauber za jeho první body ve Formuli 1 v Rakousku. Oba se utkali v atraktivním souboji v závěru závodu ve Spielbergu.
Ferrari čelí zásadnímu problému s nastavením světlé výšky monopostu SF-25. Tým proto instruoval oba své jezdce, Lewise Hamiltona i Charlese Leclerca, aby během závodu praktikovali „lift and coast“, tedy zvednutí nohy z plynu a brzdění bez motoru, aby snížili zatížení a pomohli situaci zvládnout.
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
McLaren představuje na Velkou cenu Velké Británie speciální chromové zbarvení „Legacy at Speed“, vytvořenou ve spolupráci s Google Chrome, která spojuje historii týmu s novými fanoušky.
George Russellovi končí smlouva u Mercedesu na konci sezony. Stále silnější spekulace naznačují, že by ho mohl nahradit Max Verstappen, pokud opustí Red Bull.
Max Verstappen odstoupil z Velké ceny Rakouska už v prvním kole po kolizi s nováčkem Antonellim. Místo aby šel za novináři a k týmu, sledoval raději 24hodinovku ve Spa, kde jeho tým vyhrál třídu Gold Cup.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.