Ačkoliv už byly zveřejněny výsledky a komunita F1 počítá bodové ztráty či náskoky, bylo třeba ještě dořešit poněkud komplikovanou situaci, která nastala ještě před startem samotného závodu. Namočeni do ni byli hned čtyři piloti.
Oč šlo - první zaváděcí kolo v Brazílii přerušila nehoda Lance Strolla v první zatáčce. FIA se proto rozhodla přerušit startovní proceduru, ovšem až ve chvíli, kdy už se vozy seřadily ve svých slotech. Když dostali jezdci na displej zprávu „aborted start“, Norris udělal chybu a dopustil se porušení předpisů, protože vyrazil do dalšího zaváděcího kola. Společně s ním byli za stejný prohřešek vyšetřováni George Russell, Juki Cunoda a Liam Lawson.
Článek 47.1 sportovních předpisů F1 říká: „Pokud bylo zaváděcí kolo započato a ředitel závodu rozhodne o přerušení startovní procedury, rozsvítí se na cílové rovince světla signalizující tuto variantu a zobrazí se nápis ABORTED START. Všechny vozy by měly zůstat na startovním roštu, kde budou piloti informováni prostřednictvím oficiálního systému zpráv o dalším odkladu startu.“ Většinou je procedura odložena o několik, nejčastěji deset minut a závod/sprint je zkrácen o jedno kolo.
Norris měl tedy zůstat stát na své pozici a ne vyjet do dalšího zaváděcího kola. Několik pilotů, včetně Maxe Verstappena, také ve svých slotech zůstalo, než se po zmatcích také rozjeli. FIA okamžitě oznámila, že Norris je za svůj prohřešek vyšetřován a v průběhu závodu rozšířila prověřování ještě o Russella, Cunodu a Lawsona. K tomu ještě měla přibýt další prověrka týkající se pilotů Mercedesu, protože na obou vozech byl údajně upravován tlak v pneumatikách přímo na startovním roštu.
Zhruba dvě hodiny po skončení závodu byly vysloveny tresty: Norris a Russell, označení za hlavní aktéry nepovolené akce, byli potrestáni důtkou a finanční pokutou 5000 dolarů. „Navzdory řádnému signálu na světelném panelu, jenž se rozsvítil podle předpisů a informoval tým zavedeným systémem zpráv opustili jezdci startovní rošt a vyjeli do kola, které je nutné považovat za další zaváděcí. Vzhledem k tomu, že Norris a Russell stáli v první řadě, přidali se k nim i ostatní - svým jednáním urychlili reakce soupeřů za sebou,“ stojí ve zdůvodnění.
Ředitel si vzápětí uvědomil, že z praktických důvodů budou muset obdobně absolvovat nečekané zaváděcí kolo i ostatní vozy, proto jim dal pokyn, aby obkroužily okruh a na rostu pokračovaly v plnění správného postupu podle sportovních řádů. Cunoda a Lawson žádné potrestání neobdrželi, protože reagovali na vozy před sebou a z toho důvodu „za porušení pravidel nebyli v zásadní míře odpovědni.“
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.