Ačkoliv už byly zveřejněny výsledky a komunita F1 počítá bodové ztráty či náskoky, bylo třeba ještě dořešit poněkud komplikovanou situaci, která nastala ještě před startem samotného závodu. Namočeni do ni byli hned čtyři piloti.
Oč šlo - první zaváděcí kolo v Brazílii přerušila nehoda Lance Strolla v první zatáčce. FIA se proto rozhodla přerušit startovní proceduru, ovšem až ve chvíli, kdy už se vozy seřadily ve svých slotech. Když dostali jezdci na displej zprávu „aborted start“, Norris udělal chybu a dopustil se porušení předpisů, protože vyrazil do dalšího zaváděcího kola. Společně s ním byli za stejný prohřešek vyšetřováni George Russell, Juki Cunoda a Liam Lawson.
Článek 47.1 sportovních předpisů F1 říká: „Pokud bylo zaváděcí kolo započato a ředitel závodu rozhodne o přerušení startovní procedury, rozsvítí se na cílové rovince světla signalizující tuto variantu a zobrazí se nápis ABORTED START. Všechny vozy by měly zůstat na startovním roštu, kde budou piloti informováni prostřednictvím oficiálního systému zpráv o dalším odkladu startu.“ Většinou je procedura odložena o několik, nejčastěji deset minut a závod/sprint je zkrácen o jedno kolo.
Norris měl tedy zůstat stát na své pozici a ne vyjet do dalšího zaváděcího kola. Několik pilotů, včetně Maxe Verstappena, také ve svých slotech zůstalo, než se po zmatcích také rozjeli. FIA okamžitě oznámila, že Norris je za svůj prohřešek vyšetřován a v průběhu závodu rozšířila prověřování ještě o Russella, Cunodu a Lawsona. K tomu ještě měla přibýt další prověrka týkající se pilotů Mercedesu, protože na obou vozech byl údajně upravován tlak v pneumatikách přímo na startovním roštu.
Zhruba dvě hodiny po skončení závodu byly vysloveny tresty: Norris a Russell, označení za hlavní aktéry nepovolené akce, byli potrestáni důtkou a finanční pokutou 5000 dolarů. „Navzdory řádnému signálu na světelném panelu, jenž se rozsvítil podle předpisů a informoval tým zavedeným systémem zpráv opustili jezdci startovní rošt a vyjeli do kola, které je nutné považovat za další zaváděcí. Vzhledem k tomu, že Norris a Russell stáli v první řadě, přidali se k nim i ostatní - svým jednáním urychlili reakce soupeřů za sebou,“ stojí ve zdůvodnění.
Ředitel si vzápětí uvědomil, že z praktických důvodů budou muset obdobně absolvovat nečekané zaváděcí kolo i ostatní vozy, proto jim dal pokyn, aby obkroužily okruh a na rostu pokračovaly v plnění správného postupu podle sportovních řádů. Cunoda a Lawson žádné potrestání neobdrželi, protože reagovali na vozy před sebou a z toho důvodu „za porušení pravidel nebyli v zásadní míře odpovědni.“
Max Verstappen skončil druhý v deštivé Velké ceně Austrálie za Landem Norrisem z McLarenu. Přestože Red Bull v současnosti za McLarenem zaostává, tým se zaměřuje na minimalizaci ztráty a přípravu na další fázi sezóny.
Andrea Kimi Antonelli, nováček Mercedesu, se vrátil na čtvrté místo po úspěšném odvolání proti pětisekundovému trestu za nebezpečné vypuštění během své premiéry na Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný šampion měl během Velké ceny Austrálie problémy s novým vozem, když čelil náročným podmínkám na trati. Během závodu došlo i k několika napjatým výměnám slov mezi Hamiltonem a jeho novým závodním inženýrem.
Sezóna Formule 1 2025 odstartovala dramatickou Velkou cenou Austrálie v Melbourne, kde deštivé počasí způsobilo řadu nehod a přerušení závodu. Lando Norris nakonec uhájil vítězství těsně před Maxem Verstappenem, zatímco závod byl plný nečekaných zvratů, chyb a strategických rozhodnutí, které ovlivnily konečné pořadí.
Velká cena Austrálie 2025 v předpovědi déšť, což by mohlo výrazně ovlivnit začátek sezóny Formule 1. Po víkendových suchých podmínkách mohou mít jezdci jako Lewis Hamilton a Max Verstappen z náhlé změny počasí výhodu, kterou by mohli využít ve svůj prospěch.
Williams ukázal svou sílu... Albon a Sainz zazářili v kvalifikaci a potvrdili, že tým vsadil na správnou jezdeckou dvojici.
McLaren ovládl úvodní kvalifikaci sezóny 2025, když Lando Norris získal pole position těsně před svým týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Britský jezdec zajel čas 1'15"096 a v dramatickém finále porazil domácího favorita o pouhých 84 tisícin sekundy.
Júki Cunoda si po skvělém kvalifikačním výkonu našel chvíli, aby poděkoval muži, který mu pomohl k jednomu z nejlepších výsledků v kariéře – Landu Norrisovi, jenž si zajistil pole position.
Lewis Hamilton zatím nejel s Ferrari na mokré trati, což by mu v případě deště mohlo zkomplikovat závod v Austrálii. Sedminásobný šampion se bude muset rychle adaptovat a najít správné nastavení pro náročné podmínky.
Lando Norris získal pole position na Velkou cenu Austrálie 2025, přičemž Oscar Piastri skončil těsně druhý a Max Verstappen obsadil třetí místo. Všichni tři jezdci se připravují na nevyzpytatelný závod, který bude ovlivněn možným deštěm a novými výzvami.
Úvodní kvalifikace sezóny 2025 v Albert Parku skončila neúspěchem pro nováčky Kimiho Antonelliho a Liama Lawsona, kteří vypadli už v první části. V závěru kvalifikace si pole position zajistil Lando Norris, který porazil týmového kolegu Oscara Piastriho o 0,084 sekundy, přičemž Max Verstappen dokončil kvalifikaci na třetím místě.
Lewis Hamilton se připravuje na svůj premiérový závod za Ferrari během Velké ceny Austrálie, kde se chystá ukázat, že jeho přechod k italské stáji přinese výrazný pokrok v jeho kariéře, po náročném roce 2024 s Mercedesem.