Boj o mistrovský titul se vyostřuje a podobně jako v minulosti se začíná hledat cokoli a kdekoli. Podezírání, protesty, na něž mohou navazovat skandály - toho jsme se dočkali v posledních dnech a brazilský závodní víkend není výjimkou.
Na přetřes se v Singapuru dostalo zadní minikřídlo-DRS vozu McLaren, u nějž tým musel provést po stížnostech, že neodpovídá liteře předpisů, patřičné úpravy. Můžeme se dohadovat, kdo zorganizoval aféru, podle níž měl Red Bull zamontovat do přídě seřizovač světlé výšky, jenž by ji automaticky přestavěl v době, kdy je vůz v parc fermé a nesmí se na něm pracovat. FIA prověřila i stížnost, ale konstatovala, že v případě rakouské stáje nebyl shledán žádný přestupek proti pravidlům.
Chlazení pneumatik? Zevnitř!Ať to zní jakkoli šíleně, Red Bull vyslovil domněnku, že některé týmy - včetně McLarenu - mohou využívat nového triku, jímž omezují degradaci pneumatik. Má jít o prozatím přesně nespecifikovaný způsob jak vstřikovat vodu, případně jinou blíže neurčenou kapalinu, skrz speciální ventily do pneumatik těsně předtím, než jsou nasazeny na vůz.
Když se chladná náplň dostane dovnitř, může svou teplotou udržet podstatnou část natolik chladnou, že omezí degradaci a v konečném důsledku dosáhnout i lepšího závodního tempa, protože na samotnou přilnavost nemá vliv. Určité zdroje naznačily, že k podnětu došlo po Grand Prix Singapuru, kde byla na vnitřku ráfků spatřena tekutina, což je krajně neobvyklý jev. Běžně totiž týmy dbají na to, aby na vnitřku pneumatik bylo minimum, nejlépe žádná vlhkost kvůli dosažení maximálního tlaku.
Co říkají pravidla?Vezměme si na pomoc článek 10.8.4 technických pravidel: „Pneumatiky mohou být nahuštěny pouze vzduchem nebo dusíkem. Je zakázán jakýkoli proces, jehož záměrem je snížnit množství vlhkosti pneumatiky a/nebo jejího huštění.“ FIA byla na případnou aktivitu upozorněna a šéf oddělení pro záležitosti monopostů Nikolas Tombazis navázal s Pirelli a týmy startovního pole v Brazílii diskusi ohledně daného problému. Osobně pečlivě sledoval demontáž pneumatik z ráfků po sprintu v Brazílii a prověřoval, zda se někde neobjeví nějaká kapalina.
Technická zpráva FIA po tomto závodě potvrdila, že došlo ke kontrole pneumatik a vše bylo v pořádku: „Pneumatiky používané všemi piloty během dnešního sprintu byly prověřeny,“
Tajemství rychlosti?U Red Bullu si lámali hlavy, proč v této sezóně náhle zmizela jejich obvyklá výhoda, jíž představovalo závodní tempo - zejména v GP USA v Miami; tam řada týmu udělala podle rakouské stáje výkonnostní skok, jenž nelze vysvětlit pouhými inovacemi.
„Jsou týmy, které udělaly v závodním tempu neuvěřitelný pokrok, což je docela zvláštní. Když porovnáte náš vůz s loňským modelem, zlepšili jsme se v kvalifikacích i závodech, ale rovnoměrně. Ostatní se také slušně zlepšili v kvalifikační rychlosti, ale v závodním režimu jsou neporovnatelně dále. A to je něco, co jsme schopni těžko pochopit,“ dumá nad problémem Max Verstappen.
„Kdyby byl člověk skeptický a trochu paranoidní, tak by řekl, že se něco změnilo. Protože i když jsme se vrátili ke konfiguraci vozu, s nímž jsme jeli v Číně, pořád nás provázejí dřívější problémy. Sice se potenciálně změnily podmínky pro všechny, ale nikdy jsem v sezóně neviděl tak masivní výkyv. Musíme se s tím samozřejmě vyrovnat a situaci pochopit,“ uvedl už dříve šéf týmu Christian Horner.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.