Boj o mistrovský titul se vyostřuje a podobně jako v minulosti se začíná hledat cokoli a kdekoli. Podezírání, protesty, na něž mohou navazovat skandály - toho jsme se dočkali v posledních dnech a brazilský závodní víkend není výjimkou.
Na přetřes se v Singapuru dostalo zadní minikřídlo-DRS vozu McLaren, u nějž tým musel provést po stížnostech, že neodpovídá liteře předpisů, patřičné úpravy. Můžeme se dohadovat, kdo zorganizoval aféru, podle níž měl Red Bull zamontovat do přídě seřizovač světlé výšky, jenž by ji automaticky přestavěl v době, kdy je vůz v parc fermé a nesmí se na něm pracovat. FIA prověřila i stížnost, ale konstatovala, že v případě rakouské stáje nebyl shledán žádný přestupek proti pravidlům.
Chlazení pneumatik? Zevnitř!Ať to zní jakkoli šíleně, Red Bull vyslovil domněnku, že některé týmy - včetně McLarenu - mohou využívat nového triku, jímž omezují degradaci pneumatik. Má jít o prozatím přesně nespecifikovaný způsob jak vstřikovat vodu, případně jinou blíže neurčenou kapalinu, skrz speciální ventily do pneumatik těsně předtím, než jsou nasazeny na vůz.
Když se chladná náplň dostane dovnitř, může svou teplotou udržet podstatnou část natolik chladnou, že omezí degradaci a v konečném důsledku dosáhnout i lepšího závodního tempa, protože na samotnou přilnavost nemá vliv. Určité zdroje naznačily, že k podnětu došlo po Grand Prix Singapuru, kde byla na vnitřku ráfků spatřena tekutina, což je krajně neobvyklý jev. Běžně totiž týmy dbají na to, aby na vnitřku pneumatik bylo minimum, nejlépe žádná vlhkost kvůli dosažení maximálního tlaku.
Co říkají pravidla?Vezměme si na pomoc článek 10.8.4 technických pravidel: „Pneumatiky mohou být nahuštěny pouze vzduchem nebo dusíkem. Je zakázán jakýkoli proces, jehož záměrem je snížnit množství vlhkosti pneumatiky a/nebo jejího huštění.“ FIA byla na případnou aktivitu upozorněna a šéf oddělení pro záležitosti monopostů Nikolas Tombazis navázal s Pirelli a týmy startovního pole v Brazílii diskusi ohledně daného problému. Osobně pečlivě sledoval demontáž pneumatik z ráfků po sprintu v Brazílii a prověřoval, zda se někde neobjeví nějaká kapalina.
Technická zpráva FIA po tomto závodě potvrdila, že došlo ke kontrole pneumatik a vše bylo v pořádku: „Pneumatiky používané všemi piloty během dnešního sprintu byly prověřeny,“
Tajemství rychlosti?U Red Bullu si lámali hlavy, proč v této sezóně náhle zmizela jejich obvyklá výhoda, jíž představovalo závodní tempo - zejména v GP USA v Miami; tam řada týmu udělala podle rakouské stáje výkonnostní skok, jenž nelze vysvětlit pouhými inovacemi.
„Jsou týmy, které udělaly v závodním tempu neuvěřitelný pokrok, což je docela zvláštní. Když porovnáte náš vůz s loňským modelem, zlepšili jsme se v kvalifikacích i závodech, ale rovnoměrně. Ostatní se také slušně zlepšili v kvalifikační rychlosti, ale v závodním režimu jsou neporovnatelně dále. A to je něco, co jsme schopni těžko pochopit,“ dumá nad problémem Max Verstappen.
„Kdyby byl člověk skeptický a trochu paranoidní, tak by řekl, že se něco změnilo. Protože i když jsme se vrátili ke konfiguraci vozu, s nímž jsme jeli v Číně, pořád nás provázejí dřívější problémy. Sice se potenciálně změnily podmínky pro všechny, ale nikdy jsem v sezóně neviděl tak masivní výkyv. Musíme se s tím samozřejmě vyrovnat a situaci pochopit,“ uvedl už dříve šéf týmu Christian Horner.
Liam Lawson čelí nejistotě ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 a soustředí se na svůj výkon v autě. Přesto se postupně zlepšuje a získává cenné zkušenosti na trati.
Carlos Sainz prozradil klíčové důvody svého přestupu do Williamsu a naznačil, co hrálo roli při jeho rozhodování o budoucnosti ve Formuli 1.
Sam Bird komentoval nejistou budoucnost Yukiho Tsunody v Red Bullu, která po závodě v Singapuru působí ještě tíživěji.
Lewis Hamilton a Frédéric Vasseur spolupracují už od Hamiltonových začátků v juniorských kategoriích. Sedminásobný mistr světa promluvil o společné spolupráci.
Jenson Button se vyjádřil k nedávnému souboji mezi jezdci McLarenu v Singapuru a přinesl svůj pohled na to, jak by měl jeden z jezdců situaci vnímat.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.