MEXIKO - 1. TRÉNINK; Mexický první trénink měl tentokrát hrdiny dva - vedle ostříleného matadora Sergia Péreze se po dlouhých letech objevil další domácí závodník. Ostatně byl jedním z pětice „náhradníků“, kteří v první hodině závodního víkendu zastoupili už ostřílené borce.
Oproti USA teplota výrazněji poklesla, ostatně se také jelo v podstatně vyšší nadmořské výšce. Vzduch 17°C, trať ovšem vykazovala 43°C, vlhkost vzduchu 54 % a vanul severozápadní vítr o síle 8,6 km/h. Piloti měli k dispozici pneumatiky specifikace C5 - C3.
Jak bylo řečeno, v týmech Mercedes, McLaren, Ferrari, Aston Martin a Kick Sauber nastoupila „druhá směna“, takže místo Hamiltona, Norrise, Leclerca, Alonsa a Zhoua se představili Andrea Kimi Antonelli, Patricio O'Ward, Oliver Bearman, Felipe Drugovich a Robert Shwartzman.
Příliš se ovšem piloti na trati neohřáli, už po čtyřech a půl minutách, kdy několik z nich zajelo spíš seznamovací kolo, zůstal na dlouhé rovince kus nějaké trosky, na kterou najel Antonelli, takže zavlála červená vlajka. V pořádku dovezl vůz do boxů, kde mechanici zdviženým palcem naznačili, že monopost není vážně poškozen, nicméně trvalo téměř pět minut, než se opět mohlo začít trénovat.
O nejlepší časy na tvrdé směsi se přetahovali vlastně jen dva piloti - Russell a Sainz jr. Jakmile George vystřihl lepší výkon (nejlepší 1:19,519), Carlos okamžitě oponoval (naposledy 1:19,407). Verstappenovi prověřovali mechanici přední část a podlahu, Piastri se víc trápil a do boje nezasáhl, zato si nadmíru dobře vedli Haasy a překvapivě i Bottas. Když už se blížila polovina tréninku, došlo k druhé červené vlajce: rovněž velmi úspěšný Albon (v té chvíli v TOP 5) dostal v zatáčce 9 smyk a rozkolísaný Williams v následující „desítce“ minul Bearmanovo Ferrari, jehož zasáhl pravým zadním kolem do levého předního. Alex po hodinách skončil s notně poškozeným autem v bariéře, Oliver obhlížel poškozený levý přední závěs. Ačkoliv Albon do vysílačky nazval Bearmana idiotem, vinu měl evidentně on, protože Brit mu nijak nepřekážel ani nezpomalil - Alex prostě nezvládl vůz a následné výlevy byly výsledkem frustrace.
Po třinácti minutách se vozy opět dostaly na trať, vedené Magnussenem, Strollem a Gaslym. Kanaďan společně s Drugowichem a Shwartzmanem neměl ještě žádný výkon - Robert měl rozjeté rychlé kolo právě ve chvíli, kdy došlo ke zmíněné kolizi. Pětice „zastupujících“ nasadila měkkou směs až jako poslední, nejdřív si především Drugovich a Shwartzman odjeli časy na tvrdé směsi - středně tvrdá vůbec nebyla použita.
V repríze souboje z první části tréninku tentokrát dominoval Russell; Sainz jr. si s Verstappenem nacvičili souboj ještě v outlapu, kdy se Max ze všech sil snažil Carlose zdolat. Jenže v poslední desetiminutovce hlásil vedoucí pilot průběžné klasifikace podivný zvuk svého motoru a vzápětí ztrátu výkonu. Do boxů dojel, co bude dál, uvidíme v druhém tréninku. Za zmínku ještě stojí Piastriho nefér zablokování Drugoviche poté, co v zatáčce 12 vyjel z trati a vrátil se těsně před Felipeho, jemuž ovlivnil jeho rychlé kolo na měkké směsi.
(časy Patricia O'Warda - 13. místo; 1:19,295 a Felipe Drugoviche - 18. místo; 1:19,819 nejsou v tabulce obsaženy. Omlouváme se)
Druhý trénink bude o 30 minut delší a už v tradiční sestavě startovního pole této sezóny.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.