BAKU - 3. TRÉNINK; O hodinu dříve než včera se vydala smečka letošních chrtů F na trať hodně očekávaného závodu - ve vzduchu kromě eventuelního deště ještě létaly otázky, zda dojde po mnoha závodech k průlomu a minimálně Pohár konstruktérů dozná změny.
Začátek poslední přípravy na kvalifikaci začal ve stejných intencích, jako včera odpoledne - vzduch 26 °C, trať 31 °C, ačkoliv po ránu lehce sprchlo, vlhkost vzduchu 39 % a vítr dosahoval hodnot 2,6 km/h směrem severovýchodním.
Ještě bychom měli ozřejmit důvod Russelova pozdržení ve včerejším odpoledni: po prvním tréninku provedl tým analýzu oleje a zjistil určitou anomálii, konkrétně nějaké neobvyklé částečky v oleji, proto se rozhodl do druhého nasadit jiný agregát s tím, že před třetím se ten původní pokusí dát dohromady.
Trénink započalo kvarteto Pérez, Zhou, Bottas a Verstappen, ale spokojili se s instalačními koly. Nad tratí bylo stále lehce zamračeno a možnost deště byla stále přítomná, proto se na počátku tréninku piloti věnovali zkoušce pneumatik a nikdo zatím žádný čas nezajel.
Když se většina startovního pole po čtvrthodině chystala k rychlým kolům, zastavil v zatáčce 17 Esteban Ocon a hlásil problémy s pohonnou jednotkou. Zavlála červená vlajka a týmy se pozvolna nastěhovaly zpět do boxů. Z opakovaného záznamu bylo zjevné, že francouzský motor zkolaboval už po výjezdu ze 16. zatáčky. Maršálové tentokrát zvolili k odtlačení nepojízdného vozu vlastní síly a po sedmi a půl minutách byla trať opět volná - k „restartu“ po 24 minutách se vyhrnulo prakticky celé startovní pole, což způsobilo na boxové uličce solidní přetlak - zejména u týmů s garážemi na samém konci uličky. V boxech zůstali pouze piloti Haasu.
První vyrazil Piastri, za ním Russell, Stroll, Hamilton, Norris a Verstappen - nikdo už nespekuloval a na vozech se objevily nejměkčí pneumatiky, jenže při nájezdu do rychlého kola Piastri hlásil lehké mrholení. Výzva pro ostatní v jeho podání zněla 1:45,476, za ním se seřadili piloti Mercedesu. Poté se do čela prosadil Verstappen (1:45,209) následován Sainzem jr. a Pérezem a Leclercem - Norris první pokus vynechal. Do této osmičky pronikl Alonso (1:45,514), časy Red Bullu a Ferrari ovšem měly rozpětí pouhých 0,163 vteřiny - Piastri už ztráce přes 25 desetin.
Po půlhodině šokoval Albon, jenž se časem 1:44,371 dostal před Verstappena o 8 desetin, vzápětí momentální převahu potvrdil Colapinto, ovšem časem jen 0,023 vteřiny rychlejším než Verstappenův. Překvapením ovšem stále nebyl konec, protože vzápětí se na druhé místo propracoval Hülkenberg (1:45,047). Ovšem ve chvíli, kdy se většina z TOP týmů chystala k druhému útoku a Hamilton, Pérez a Leclerc měli rozjeté nadějné časy, opět zavlála červená vlajka. Příčinou byl nováček Oliver Bearman, jemuž nevyšel nájezd do první zatáčky, na poslední chvíli se rozhodl využít únikové zóny, ale už svůj záměr nestihl podle svých představ a levým předním kolem trefil bariéru v první zatáčce. Vůz byl poškozen a ihned vytanula otázka, zda jej mladík bude mít k dispozici pro kvalifikaci.
Tentokrát se restart odehrál po necelých pěti minutách, protože ke slovu přišel odtahový jeřáb. Stále byla aktuální hrozba deště, proto už půl minuty před opětovným zahájením tréninku stála u semaforu opět pěkná řádka pilotů: první Norris, stále bez času, za ním Gasly, Hülkenberg, Ricciardo a oba Saubery. Pozornost se zaměřila na box Red Bullu, kde se usilovně pracovalo na Verstappenově předním zavěšení.
Norris zajel své první měřené kolo výborně,l i když i při něm probliklo žluté varování v zatáčce 3, kde Hamilton vyjel do únikové pasáže, ale stačil se rychle vrátit na trať, takže jeho krajan se posunul do čela. Bylo zjevné, že trať zrychluje, protože výrazného zlepšení dosahovali další piloti a zejména Albon, jenž využil možnosti závětří za Russellem a opět v čele výrazně odskočil. Nikoli však nadlouho, navzdory prvnímuj žlutém sektoru ho vzápětí předstihl Leclerc. Ani další muž v průběžném vedení Pérez se dlouho neradoval - třináct minut před koncem se prohnal tratí Piastri a po dvou fialových sektorech mu nevadil ani žlutý třetí - na Péreze najel 0,640 vteřiny.
Russell si při výjezdu na čerstvých pneumatikách stěžoval stále na divné zvuky motoru, jenže útok na vedoucí pozici mu nevyšel kvůli probrždění v zatáčce 3 a nutnost se otočit v únikové zóně. Ihned si postěžoval na špatnou ovladatelnost během brzdění před zmíněnou zatáčkou - vzápětí jeho způsob okopíroval Gasly, ovšem ten si zpět na trať zacouval. Ke konfliktu rovněž došlo těsně před koncem, když Pérez v zatáčce 15 zblokoval Sainze jr. při rychlém kole a ten musel prudce brzdit a „střihnout“ ji zkrácenou pasáží. Bylo avizováno, že incident bude po tréninku vyšetřován.
Závodní simulace byly tentokrát ignorovány, o časy se bojovalo do samotného konce. Proto se do čela vyhoupl Russell a ani revanš Leclerca nestačil, byť ztratil minimum. Verstappen při posledním pokusu u citadely škrtnou pravým zadním kolem o bariéru. Můžeme konstatovat, že Red Bully jsou nejrychlejší v prostředním sektoru, ale nv posledním ztrácejí, výborně se prezetovaly Williamsy a poněkud zarážející je rozdíl mezi oběma piloty Mercedesu. Kvalifikace tedy bude mimořádně zajímavá.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.