BAKU - 2. TRÉNINK; Zatímco naše české země čelí náporu deště a zvýšených hladin řek, v Baku ve slunném podvečeru proběhl druhý trénink, v němž hned několik pilotů nemohlo být spokojeno - naštěstí se však tentokrát odehrálo vše bez újmy na materiálu.
Příjemné podmínky, spíš spadající ještě do doznívajícího léta - to byla kulisa druhé tréninkové hodiny na trati v hlavním městě kavkazské republiky. Teplota vystoupala na 28 °C, trať ještě o jedenáct stupňů víš, vlhkost vzduchu se ustálila na 29 % a zanedbatelný větřík vanul rychlostí 2,1 km/h východním směrem. Piloti měli k dispozici pneumatiky Pirelli v rozsahu C5-C3.
První na trať vyjel Verstappen následován oběma Saubery, ale obhájce titulu zajel do boxů a tak první - byť jen pro statistiky použitelný - čas zajel Zhou (1:50,010). V první fázi měli všichni piloti na trati středně tvrdou směs, pouze Hamilton se rozhodl využít bíle označené pneu. Zatímco Leclerc měl vůz po polední nehodě k dispozici, na Colapintově se usilovně pracovalo.
Charles však rozhodně se svým monopostem spokojen nebyl. Stěžoval si, že plave zleva doprava a žádal prověřit data. Zdálo se mu, že auto musí mít někde něco ohnutého. Po šesti kolech snahu vzdal a oznámil, že za takových podmínek dál nepojede - a skutečně zajel do boxů. V kontrastu s tím zajel Sainz jr. prozatímní nejlepší čas (1:44,323) a vysoko se překvapivě držel i Hamilton na tvrdých pneumatikách (1:44,994). Velmi dobře si vedl Bearman v kokpitu Haasu a poměrně vysoko se vyšplhal i Albon, ale to byla jen úvodní pasáž. Té se kupodivu nezúčastnil Russell, jehož Mercedes také dlel v garáži. Colapintovi mechanici se činili a ještě před uplynutím první čtvrthodiny se Argentinec také dostal na trať.
Zatímco těsně před uplynutím prvních dvaceti minut zajel Gasly jako předposlední měřený čas, Cunoda už se vydal na okruh s měkkou směsí (1:44,645). Překvapivě to nebyly McLareny, kdo atakoval nejlepší čas, nýbrž opět Sainz jr. Nutno ale přiznat, že Norris měl poněkud smolnou hodinu - když měl rozjeté velmi rychlé kolo, „nevešel“ se do zatáčky 18 společně s Gaslym a musel pokus vypustit.
Russell se dostal na trať až po 26 minutách a zkoušel nejdřív také tvrdou směs. K pořádným pokusům na nejměkčích pneumatikách už se nedostal, protože v závěru po trati kroužilo mnoho pilotů v závodní simulaci. Nicméně Leclerc, jehož vůz mechanici dvacet minut opravovali, nejdřív v zatáčce u citadely musel využít únikové komunikace, ale poté se mu podařilo rozjet povedené kolo, měl štěstí i na menší počet soupeřů na trati a ač to nevypadalo, zdolal o 6 tisícin v té chvíli vedoucího Péreze. A protože další Norrisův pokus skončil ještě před nájezdem do rychlého kola, neboť v zatáčce 1 se dostal mimo trať Bottas a vlály tu žluté vlajky, pořadí už se neměnilo.
Byli jsme svědky mnoha výletů mimo trať i dalších dramatických momentů: Verstappen v zatáčce 6 dobrzdil necelého půl metru před svodidly, do nouzových uliček zamířili například Leclerc, Sainz jr., Stroll, Hülkenberg a ve finále se v zatáčce 13 téměř srazili Sainz jr. a Pérez - komisaři si vzali tento incident pod drobnohled.
Verstappen, jenž si dokonce ve 20. minutě vyměnil přilbu kvůli slunečnímu svitu, stanovil zvláštní rekord - v zatáčce 2 bylo jeho pravé zadní kolo vzdáleno od bariéry pouhé čtyři centimetry.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.