Formule 1 má svou specifiku a je určitě zajímavé, že po dominantní sezóně přišlo pár zaváhání a hvězdná sestava se náhle rozpadá. Spekulovalo se o Hornerovi, v souvislosti s ním o Verstappenovi, ale dva zásadní odchody nelze pominout.
Letní přestávka opravdu má do "okurkové sezóny" dost daleko, protože pokud se nesmí nic dělat na vozech, v zákulisí to vše. O víkendu byl oznámen odchod Jonathana Wheatleye, sportovního ředitele Red Bullu, k němuž dojde na konci stávající sezóny. Sedmapadesátiletý funkcionář po osmnácti letech u rakouské stáje zamíří do dalšího německy hovořícího prostředí - společně s Mattio Binottem bude pracovat pro nově se rodící tým Audi F1.
Německý automobilový gigant převzal formálně švýcarský Kick Sauber s cílem vyrábět vlastní vůz i pohonnou jednotku počínaje sezónou 2006. Ne vše se dařilo - propásl možnost si zajistit služby Španěla Carlose Sainze jr. Nicméně pokud někdo spojoval odchod Wheatleye s iniciativou vyvinout Binottem, odborná periodika, mezi nimi i britský Autosport, tuto teorii nijak nepodporují.
Otázkou je, kdo Jonathana v týmu "rudých býků" nahradí. Není to tak dávno, kdy se pod Christianem Hornerem třásla židle a padaly i poměrně konkrétní soudy o odchodu Verstappena. Spekulace dokonce naznačovaly, že by Wheatley mohl Hornera nahradit, neboť jeho ambice stát se šéfem týmu byly známy, ale rozhodně jeho odchod nelze spojovat se skutečností, že tento posun nebyl realizován. Ostatně byl to právě Wheatley, kdo v roce 2006 přešel z Benettonu do Red Bullu a letos na jaře svým podpisem dopisu na podporu Hornera naznačil, že jejich vztahy jsou když nic jiného, tak korektní. Jiné hlasy dokonce oznamují, že dochází ke generační výměně a veteráni byli vyzvání, aby "udělali místo".
Red Bull má nyní možnost nahradit dvojici Newey-Wheatley z vlastních zdrojů, což pro něj paradoxně představuje jistou výhodu. Angažování někoho "zvenčí" by značně zatížilo týmový rozpočet, jenž je jak známo omezen finančním stropem. Proto už pár dní před Neweyho avizovaným odchodem dostal nabídku designer Pierre Wache. Ohledně Wheatleyovy pozice se objevuje jméno Verstappenova závodního inženýra Gianpiera Lambiase.
V každém případě se většina odborníků shoduje na faktu, že Red Bull téměř určitě nebude lovit v cizích vodách externí kandidáty - neřeší ani nijak dramaticky odchody svých dobře placených zaměstnanců; považuje je jednoduše za evoluční proces.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.
Charles Leclerc si na Velké ceně Rakouska vyjel třetí místo, čímž potvrdil svou stabilní formu v aktuální sezóně. Jeho výkon opět ukázal, že je jedním z hlavních adeptů na špičkové příčky v šampionátu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil hrdost na výkon svých jezdců na GP Rakouska. I přesto, že Oscar Piastri posunul hranice týmových „Papaya Rules“ téměř za hranu, týmový šéf jejich jízdu ocenil.
Lewis Hamilton ve službách Ferrari dojel ve Velké ceně Rakouska čtvrtý a připsal si podruhé v letošní sezóně zatím nejlepší výsledek sezóny, tedy čtvrtou pozici. Přesto sedminásobný šampion po závodě vysílal do týmového rádia slova frustrace. Přiznal, že se trápil s tempem a chce přijít na to, proč nestačil na jezdce McLarenu a Leclerca.
Max Verstappen po kolizi s mladíkem Kimim Antonellim zuřil do vysílačky, jenže sotva vystoupil z vozu, ukázal naprosto jinou tvář. Fanoušky překvapil, jak klidně reagoval na pilota Mercedesu, který mu zničil závod hned v prvním kole Grand Prix Rakouska.
Letošní ročník Formule 1 pokračoval v neděli závodem na Red Bull Ringu u našich sousedů v Rakousku. Domácí stáji se tentokrát hrubě nevydařil. Max Verstappen projel jen několik zatáček, Yuki Tsunoda dokončil na posledním místě. Nejlépe se vedlo jezdcům McLarenu. Vítězem se stal Lando Norris, který ustál útoky dotírajícího stájového kolegy Oscara Piastriho.
Max Verstappen čelí nejisté budoucnosti ve formuli 1. Navzdory platné smlouvě s Red Bullem do roku 2028 se spekuluje o možném přestupu k Mercedesu. Bernie Ecclestone ale radí: zůstaň tam, kde jsi šťastný.
Yuki Tsunoda zažil na Velké ceně Rakouska zklamání v podobě předčasného vypadnutí už v Q1. Japonský jezdec se tak musí smířit s tím, že jeho víkend skončil dříve, než čekal, a bude muset v závodě najít způsob, jak napravit nepovedenou kvalifikaci.