Formule 1 má svou specifiku a je určitě zajímavé, že po dominantní sezóně přišlo pár zaváhání a hvězdná sestava se náhle rozpadá. Spekulovalo se o Hornerovi, v souvislosti s ním o Verstappenovi, ale dva zásadní odchody nelze pominout.
Letní přestávka opravdu má do "okurkové sezóny" dost daleko, protože pokud se nesmí nic dělat na vozech, v zákulisí to vše. O víkendu byl oznámen odchod Jonathana Wheatleye, sportovního ředitele Red Bullu, k němuž dojde na konci stávající sezóny. Sedmapadesátiletý funkcionář po osmnácti letech u rakouské stáje zamíří do dalšího německy hovořícího prostředí - společně s Mattio Binottem bude pracovat pro nově se rodící tým Audi F1.
Německý automobilový gigant převzal formálně švýcarský Kick Sauber s cílem vyrábět vlastní vůz i pohonnou jednotku počínaje sezónou 2006. Ne vše se dařilo - propásl možnost si zajistit služby Španěla Carlose Sainze jr. Nicméně pokud někdo spojoval odchod Wheatleye s iniciativou vyvinout Binottem, odborná periodika, mezi nimi i britský Autosport, tuto teorii nijak nepodporují.
Otázkou je, kdo Jonathana v týmu "rudých býků" nahradí. Není to tak dávno, kdy se pod Christianem Hornerem třásla židle a padaly i poměrně konkrétní soudy o odchodu Verstappena. Spekulace dokonce naznačovaly, že by Wheatley mohl Hornera nahradit, neboť jeho ambice stát se šéfem týmu byly známy, ale rozhodně jeho odchod nelze spojovat se skutečností, že tento posun nebyl realizován. Ostatně byl to právě Wheatley, kdo v roce 2006 přešel z Benettonu do Red Bullu a letos na jaře svým podpisem dopisu na podporu Hornera naznačil, že jejich vztahy jsou když nic jiného, tak korektní. Jiné hlasy dokonce oznamují, že dochází ke generační výměně a veteráni byli vyzvání, aby "udělali místo".
Red Bull má nyní možnost nahradit dvojici Newey-Wheatley z vlastních zdrojů, což pro něj paradoxně představuje jistou výhodu. Angažování někoho "zvenčí" by značně zatížilo týmový rozpočet, jenž je jak známo omezen finančním stropem. Proto už pár dní před Neweyho avizovaným odchodem dostal nabídku designer Pierre Wache. Ohledně Wheatleyovy pozice se objevuje jméno Verstappenova závodního inženýra Gianpiera Lambiase.
V každém případě se většina odborníků shoduje na faktu, že Red Bull téměř určitě nebude lovit v cizích vodách externí kandidáty - neřeší ani nijak dramaticky odchody svých dobře placených zaměstnanců; považuje je jednoduše za evoluční proces.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.