Než jsem stačil zprávu na světových serverech pořádně přečíst, už jsem našel první ohlasy o potápějící se lodi a prchajících hlodavcích. Ale tak jednoduché to samozřejmě není - pojďme se na oba případy podívat.
Historie se někdy opakuje - právě loni po Grand Prix Belgie odešel z postu šéfa francouzské stáje Otmar Szafnauer, po němž zůstalo u Alpine období zdánlivého bezvládí. Teprve před letošní sezónou byl do vedoucí role oficiálně jmenován Bruno Famin. Ovšem rok se s rokem sešel a Alpine musí řešit starý problém.
Během pátku bylo oznámeno, že Famin bude u týmu ve své funkci působit pouze do konce srpna, poté se přesune do Viry-Châtillon, kde bude mít na starosti veškeré aktivity spojené s motorářskou sekcí Renaultu. Podle Alpine se jedná o závěr náročné několikaměsíční technické restrukturalizace, v jejímž průběhu na začátku roku opustili své pozice technický ředitel Matt Harman a šéf aerodynamiky Dirk de Beer. Jejich místa zaujali David Sanchez (začátek května) a poté Michael Broadhurts (aerodynamika) a Vin Dhanani (vedoucí oddělení výkonu vozidel).
Někteří lidé spojují odchod Famina s osobou Flavia Briatoreho, jenž se v červnu stal výkonným poradcem společnosti Alpine a měl za úkol po tristním úvodu sezóny přispět k jejímu ozdravení: "Bude se soustředit na jisté oblasti týmu na nejvyšší úrovni. To znamená vyhledávání špičkových talentů, kontrolu a analýzu trhu pilotů, hodnocení současné struktury týmu a poradenství ve strategických sportovních otázkách," uvádělo se ve zdůvodnění.
"Za mým odchodem stojí více věcí, do sebe zapadajících. Hlavní je skutečnost, že se nacházíme v zajímavém bodě týkající se značky Alpine - máme projekt silnější než ten, který se na stole objevil před rokem. Pak tu je přerozdělení zdrojů v rámci značky pohonné jednotky F1, kde jsou stejně kvalifikovaní lidé jako ve značce samotné, podílejících se na vývoji špičkových technologií. Pak před několika týdny přišel nový poradce, s nímž se mi dobře pracuje. Ale myslím, že když se přesvědčil na vlastní oči o situaci v týmu, usoudil, že aby lidé ve Viry-Châtillon mohli odvádět dále svou úžasnou práci, musíme být spolu, protože je nutné dosáhnout patřičné transformace. Je jasné, že nadále půjdeme cestou globálního řízení týmu F1," vysvětloval Famin situaci mezi dvěma prvními tréninky na trati ve Spa-Francorchamps. Tým samotný prohlásil, že nový šéf bude veřejnosti oznámen v pravý čas.
Esteban Ocon míří k HaasuPoté, co byl podepsán Olivier Bearman a Haas oznámil, že pro příští rok nepočítá s Kevinem Magnussenem, byla ve čtvrtek před začátkem závodního víkendu zveřejněna informace, že Esteban Ocon podepsal s americkou stájí víceletou smlouvu, počínaje příštím ročníkem. Haas neopomněl pyšně sdělit, že od začátku existence tohoto týmu v roce 2016 bude Francouz v kokpitu prvním pilotem, jenž má na kontě vítěznou GP.
Ocon má na Haas určité vazby, protože už před deseti lety spolupracoval s nynějším šéfem Ayao Komatsuem během jeho prvních testů s vozem F1 - jednalo se o tehdejší Lotus a akce proběhla ve Valencii. Japonec byl tehdy závodní inženýr u této značky.
"Jsem potěšen, že jsme si Ocona zajistili pro náš tým. Jsem si vědom jeho talentu a naše osobní spolupráce sahá až k jeho prvním kontaktům s vozem F1. Své zkušenosti prokázal už tehdy, když právě v roce 2014 vyhrál ME formule 3. Stal se uznávaným pilotem a má na kontě i vítězství v Grand Prix. Přinese dostatek zkušeností nejen díky jeho jezdeckým vlastnostem, ale také díky práci s mnoha dalšími výrobci, což je pro naší organizaci v jejím růstu nezanedbatelný přínos. Pro Bearmana bude v příštím roce důležitý, potřebuje vedle sebe mít zkušeného kolegu, nicméně Estebanovi je teprve sedmadvacet, takže toho může hodně dokázat. Máme tak odhodlanou a dynamckou jezdeckou dvojici pro rok 2025 a už se těším, až Estebana u nás přivítám," vyzpovídal se Komatsu.
Kdo zaplní po Oconovi prázdné místo je ještě předmětem jednání, nicméně Pierre Gasly se nechal slyšet, že by na sedačce u Alpine viděl nejraději Carlose Sainze jr., jenž po angažmá Hamiltona po skončení letošní sezóny opustí tým Ferrari.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.