Piloti se podruhé sešli pod montrealským nebem, hrozícím další záplavou, ale nakonec se počasí ukázalo být jako vstřícné těm, kteří nehodlali spekulovat a pustili se do boje s časem.
Ještě před začátkem tréninku predikovala předpověď počasí 100% jistotu deště. Teplota vzduchu byla stejná jako v prvním tréninku, jen trať poněkud vychladla, zato vítr zesílil na 7,5 km/h. V boxové uličce se srovnala čtveřice Verstappen, Pérez, Sainz jr. a Russell. Jenže dvě minuty před rozsvícením zeleného světa začalo poprchávat. Zatímco většina pilotů se stáhla zpět do boxů, po trati kroužil vytrvale Gasly a ukrajoval ze svých časů rovnou vteřiny (začal na 1:35,997 a jeho mnaximum bylo po osmi kolech 1:22,589). Zhou vyjel na intermediates, ale vzápětí hlásil do boxů, že na ně je trať příliš suchá.
Problémy stihly obhájce titulu. Objel pouhá čtyři kola a poté při návratu do boxů z jeho vozu vyrazil kouř a Verstappen ještě ani nevystoupil a hlásil přítomnost dýmu. Požadoval větrák, ale šlo o složitější problém, protože na Maxově voze pracovali mechanici až do závěru tréninku. Nejspíš se jednalo o problém s ERS.
Albon zažil krizový moment u Zdi šampionů, nakonec ho však ustál bez újmy. Zato Leclerc bude po tréninku vyšetřován kvůli údajnému použití nepovolených pneumatik. Poté piloti Ferrari a McLarenu kroužili vytrvale na středně tvrdé směsi, zatímco ostatní volili nejměkčí navzdory lehkému deštíku. Po polovině tréninku se celé pole stáhlo do boxů a deset minut tu setrvalo. Dvacet minut před koncem třetího tréninku začalo drobně pršet - k dalšímu zlepšování časů už proto nedocházelo. Časy z této části byly zcela neprůkazné, ale můžeme uvést, že nejlepší byl Sainz jr. (1:25,423) před Hamiltonem (1:26,299).
Na přechodných pneumatikách bylo k vidění několik smyků a menších driftů. Například v podání Leclerca a Strolla. Chybičku si neodpustil ani Lando Norris. Nejrychlejší čas už zůstal Fernandu Alonsovi, jehož následovali George Russell a Lance Stroll. Nicméně vzhledem k tomu, že zdaleka ne všichni jezdci zajeli rychlé kolo na nejměkčí směsi pneumatik rychlé kolo, je druhý trénink výrazně méně reprezentativní než obvykle.
Zítra by mělo podle předpovědi opět pršet, takže příprava na deštivý víkend měla u všech pilotů smysl. S ohledem na proměnlivé podmínky (zpočátku déšť, potom lehké vyjasnění a opět sílící přeháňky) lze brát časy opravdu spíš jako orientační - ovšem úspěch Aston Martinu nikdo upírat nehodlá.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.