Piloti se podruhé sešli pod montrealským nebem, hrozícím další záplavou, ale nakonec se počasí ukázalo být jako vstřícné těm, kteří nehodlali spekulovat a pustili se do boje s časem.
Ještě před začátkem tréninku predikovala předpověď počasí 100% jistotu deště. Teplota vzduchu byla stejná jako v prvním tréninku, jen trať poněkud vychladla, zato vítr zesílil na 7,5 km/h. V boxové uličce se srovnala čtveřice Verstappen, Pérez, Sainz jr. a Russell. Jenže dvě minuty před rozsvícením zeleného světa začalo poprchávat. Zatímco většina pilotů se stáhla zpět do boxů, po trati kroužil vytrvale Gasly a ukrajoval ze svých časů rovnou vteřiny (začal na 1:35,997 a jeho mnaximum bylo po osmi kolech 1:22,589). Zhou vyjel na intermediates, ale vzápětí hlásil do boxů, že na ně je trať příliš suchá.
Problémy stihly obhájce titulu. Objel pouhá čtyři kola a poté při návratu do boxů z jeho vozu vyrazil kouř a Verstappen ještě ani nevystoupil a hlásil přítomnost dýmu. Požadoval větrák, ale šlo o složitější problém, protože na Maxově voze pracovali mechanici až do závěru tréninku. Nejspíš se jednalo o problém s ERS.
Albon zažil krizový moment u Zdi šampionů, nakonec ho však ustál bez újmy. Zato Leclerc bude po tréninku vyšetřován kvůli údajnému použití nepovolených pneumatik. Poté piloti Ferrari a McLarenu kroužili vytrvale na středně tvrdé směsi, zatímco ostatní volili nejměkčí navzdory lehkému deštíku. Po polovině tréninku se celé pole stáhlo do boxů a deset minut tu setrvalo. Dvacet minut před koncem třetího tréninku začalo drobně pršet - k dalšímu zlepšování časů už proto nedocházelo. Časy z této části byly zcela neprůkazné, ale můžeme uvést, že nejlepší byl Sainz jr. (1:25,423) před Hamiltonem (1:26,299).
Na přechodných pneumatikách bylo k vidění několik smyků a menších driftů. Například v podání Leclerca a Strolla. Chybičku si neodpustil ani Lando Norris. Nejrychlejší čas už zůstal Fernandu Alonsovi, jehož následovali George Russell a Lance Stroll. Nicméně vzhledem k tomu, že zdaleka ne všichni jezdci zajeli rychlé kolo na nejměkčí směsi pneumatik rychlé kolo, je druhý trénink výrazně méně reprezentativní než obvykle.
Zítra by mělo podle předpovědi opět pršet, takže příprava na deštivý víkend měla u všech pilotů smysl. S ohledem na proměnlivé podmínky (zpočátku déšť, potom lehké vyjasnění a opět sílící přeháňky) lze brát časy opravdu spíš jako orientační - ovšem úspěch Aston Martinu nikdo upírat nehodlá.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.