Rozzlobený šéf Alpine Bruno Famin nesl nelibě manévr svého jezdce Estebana Ocona, který se pokusil v úvodním kole dostat před svého týmového kolegu Pierra Gaslyho. Žel se přitom došlo ke zbytečnému kontaktu a ze závodu musel odstoupit.
Francouzský pilot dostal po Velké ceně Monaka od svého šéfa pěkně vyhubováno kvůli svému pokusu o předjetí Gaslyho v zatáčce Portier těsně před tunelem hned v úvodu, když byly vyvěšeny červené vlajky.
Svého týmového kolegu natlačil na svodidla a došlo ke kontaktu, po kterém se Ocon ocitl ve vzduchu. Po dopadu došlo k velkému poškození podlahy i převodovky, Alpine tak předčasně přišlo o jeden vůz, na poškození si stěžoval i Pierre, ten však mohl po restartu pokračovat a nakonec i vybojovat bod za 10. místo v cíli. A nesmírně cenný - vždyť letos jde teprve o jejich druhý mistrovský bod!
"Tento druh incidentu je smutný. Je to přesně to, co nechceme vidět! Estebanův útok byl naprosto zbytečný. Vyvodíme z toho důsledky! Rozhodneme se, dokud je to ještě čerstvé," zuří Famin po monackém incidentu mezi jeho dvěma závodními piloty.
I když byla velká cena hned poté na 45 minut přerušena kvůli havárii Sergia Péreze s oběma Haasy, Alpine se Oconův vůz již opravit nepodařilo.
Komisaři Estebanovi navíc udělili desetisekundovou penalizaci. Jelikož byl ale již vyřazen ze závodu, promění se automaticky v odsun o pět míst na startovním roštu příštího závodu v Montrealu a na své konto obdrží dva trestné body: "Bylo nám jasné, že kolize byla způsobena přehnaně ambiciózním pokusem o předjetí, z velké dálky zezadu vozem č. 31, proto za incident nese plnou vinu," zdůvodňují komisaři.
Ocon nejen zbytečně ohrozil svého týmového kolegu, ale také dobrý týmový výsledek. Gasly totiž po skvělém výkonu postoupil do Q3 a on mu měl krýt záda před dotírajícími soupeři.
Samotný viník po návratu do boxů před novináři uvedl: "Jsem v pořádku. Divoce mě to vystřelilo do vzduchu a tvrdě jsem dopadl, ale už jsem zažil i horší dny. Samozřejmě šlo o nešťastný incident, odstoupit tak brzy ze závodu. Snažili jsme se auto v garáži opravit... žel jsme objevili příliš velké poškození. Chaotické první kolo." Později se omluvil a vzal vinu na sebe: "Dnešní incident byl mou chybou, prostor byl nakonec příliš malý a já se za to svému týmu omlouvám."
Jeho šéf se ovšem nehodlá spokojit jen s omluvou pilota a slovním pokáráním. Důvody svého hněvu shrnuje slovy: "Pokud bychom na konci závodu bojovali o pódium, proč ne. Ale znovu: v prvním kole a tam, kde není prostor pro útok, nenechal svému týmovém kolegovi žádné místo."
Gasly svého týmového kolego po závodě nechtěl přirozeně ani vidět: "Žel nešlo to tak poklidně, jak jsme plánovali. Nechci moc zacházet do detailů, ale tyto věci by se neměly stávat. Od týmu zazněla jasná instrukce, co dělat, co bychom měli dělat. A on [Ocon] to nerespektoval! Jsem rád, že jsme z toho vyvázli jen z nějakým poškozením předního křídla a několika věcí a že jsme měli štěstí na červené vlajky, abychom je opravili."
V šampionátu konstruktérů je stáj Alpine po Monaku devátá. Na svém kontě má dva body stejně jako Williams, horší je pouze Stake (Kick Sauber) - jediný tým s nulou.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.