Rozzlobený šéf Alpine Bruno Famin nesl nelibě manévr svého jezdce Estebana Ocona, který se pokusil v úvodním kole dostat před svého týmového kolegu Pierra Gaslyho. Žel se přitom došlo ke zbytečnému kontaktu a ze závodu musel odstoupit.
Francouzský pilot dostal po Velké ceně Monaka od svého šéfa pěkně vyhubováno kvůli svému pokusu o předjetí Gaslyho v zatáčce Portier těsně před tunelem hned v úvodu, když byly vyvěšeny červené vlajky.
Svého týmového kolegu natlačil na svodidla a došlo ke kontaktu, po kterém se Ocon ocitl ve vzduchu. Po dopadu došlo k velkému poškození podlahy i převodovky, Alpine tak předčasně přišlo o jeden vůz, na poškození si stěžoval i Pierre, ten však mohl po restartu pokračovat a nakonec i vybojovat bod za 10. místo v cíli. A nesmírně cenný - vždyť letos jde teprve o jejich druhý mistrovský bod!
"Tento druh incidentu je smutný. Je to přesně to, co nechceme vidět! Estebanův útok byl naprosto zbytečný. Vyvodíme z toho důsledky! Rozhodneme se, dokud je to ještě čerstvé," zuří Famin po monackém incidentu mezi jeho dvěma závodními piloty.
I když byla velká cena hned poté na 45 minut přerušena kvůli havárii Sergia Péreze s oběma Haasy, Alpine se Oconův vůz již opravit nepodařilo.
Komisaři Estebanovi navíc udělili desetisekundovou penalizaci. Jelikož byl ale již vyřazen ze závodu, promění se automaticky v odsun o pět míst na startovním roštu příštího závodu v Montrealu a na své konto obdrží dva trestné body: "Bylo nám jasné, že kolize byla způsobena přehnaně ambiciózním pokusem o předjetí, z velké dálky zezadu vozem č. 31, proto za incident nese plnou vinu," zdůvodňují komisaři.
Ocon nejen zbytečně ohrozil svého týmového kolegu, ale také dobrý týmový výsledek. Gasly totiž po skvělém výkonu postoupil do Q3 a on mu měl krýt záda před dotírajícími soupeři.
Samotný viník po návratu do boxů před novináři uvedl: "Jsem v pořádku. Divoce mě to vystřelilo do vzduchu a tvrdě jsem dopadl, ale už jsem zažil i horší dny. Samozřejmě šlo o nešťastný incident, odstoupit tak brzy ze závodu. Snažili jsme se auto v garáži opravit... žel jsme objevili příliš velké poškození. Chaotické první kolo." Později se omluvil a vzal vinu na sebe: "Dnešní incident byl mou chybou, prostor byl nakonec příliš malý a já se za to svému týmu omlouvám."
Jeho šéf se ovšem nehodlá spokojit jen s omluvou pilota a slovním pokáráním. Důvody svého hněvu shrnuje slovy: "Pokud bychom na konci závodu bojovali o pódium, proč ne. Ale znovu: v prvním kole a tam, kde není prostor pro útok, nenechal svému týmovém kolegovi žádné místo."
Gasly svého týmového kolego po závodě nechtěl přirozeně ani vidět: "Žel nešlo to tak poklidně, jak jsme plánovali. Nechci moc zacházet do detailů, ale tyto věci by se neměly stávat. Od týmu zazněla jasná instrukce, co dělat, co bychom měli dělat. A on [Ocon] to nerespektoval! Jsem rád, že jsme z toho vyvázli jen z nějakým poškozením předního křídla a několika věcí a že jsme měli štěstí na červené vlajky, abychom je opravili."
V šampionátu konstruktérů je stáj Alpine po Monaku devátá. Na svém kontě má dva body stejně jako Williams, horší je pouze Stake (Kick Sauber) - jediný tým s nulou.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc si na trati ve Fioranu vyzkoušeli nový supervůz Ferrari F80, který oba ohodnotili jako nejrychlejší a nejpříjemnější auto, jaké kdy řídili.
James Vowles podepsal nový dlouhodobý kontrakt a zůstává ve funkci šéfa týmu Williams. Tento krok potvrzuje důvěru týmu v jeho vedení a ambice do budoucna.
Po deseti závodech ztrácí britský pilot na čelo šampionátu už 22 bodů, což podle Ralfa Schumachera jasně vykresluje, jak se uvnitř McLarenu začínají rozdělovat role.
Andrea Kimi Antonelli oslavil své první pódium ve Formuli 1 na Velké ceně Kanady, ale místo účasti na premiéře filmu F1: The Movie se musel vrátit domů kvůli maturitě
Max Verstappen má k legendární trati Nordschleife velký respekt a oblibu. Přiznal však, že se do kalendáře Formule 1 už nikdy nevrátí.
Isack Hadjar zůstal po Velké ceně Kanady zaskočený slabším tempem týmu Racing Bulls, které zkomplikovalo jeho boj o přední příčky ve vyhrocené střední skupině sezony.
Lewis Hamilton při Velké ceně Kanady narazil do sviště, což jeho Ferrari připravilo o zhruba dvacet bodů přítlaku. Tým Ferrari následně odhalil, jak zásadní dopad měl tento střet na výkon jeho vozu.
McLaren v Kanadě poprvé v sezoně 2025 neobsadil stupně vítězů, když nevyužil výhodu v opotřebení pneumatik. Přestože tempo a strategie měly potenciál, klíčové momenty závodu jim unikly a soupeři byli takticky lepší.
Ferrari si z Kanady odvezlo další zklamání, když v porovnání s Mercedesem opět zaostalo a přibyly chyby ve strategii i přípravě. Kritiku nešetřil ani Nico Rosberg.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur přiznal, že tým v Montrealu promarnil další příležitost a znovu nedokázal využít plný potenciál letošního vozu. Výsledek z Kanady označil za zklamání, které podtrhlo přetrvávající problémy se stabilitou a strategií.
Mercedes zatím nepotvrdil žádného ze svých jezdců pro sezónu 2026, přestože George Russell i Kimi Antonelli podávají silné výkony a tým čelí spekulacím o možném příchodu Maxe Verstappena. Russell však zůstává klidný.
Jezdci Formule 1 nadšeně reagovali na premiéru nového filmu „F1“. Slavnostní uvedení proběhlo přímo na Times Square v New Yorku.