Rozzlobený šéf Alpine Bruno Famin nesl nelibě manévr svého jezdce Estebana Ocona, který se pokusil v úvodním kole dostat před svého týmového kolegu Pierra Gaslyho. Žel se přitom došlo ke zbytečnému kontaktu a ze závodu musel odstoupit.
Francouzský pilot dostal po Velké ceně Monaka od svého šéfa pěkně vyhubováno kvůli svému pokusu o předjetí Gaslyho v zatáčce Portier těsně před tunelem hned v úvodu, když byly vyvěšeny červené vlajky.
Svého týmového kolegu natlačil na svodidla a došlo ke kontaktu, po kterém se Ocon ocitl ve vzduchu. Po dopadu došlo k velkému poškození podlahy i převodovky, Alpine tak předčasně přišlo o jeden vůz, na poškození si stěžoval i Pierre, ten však mohl po restartu pokračovat a nakonec i vybojovat bod za 10. místo v cíli. A nesmírně cenný - vždyť letos jde teprve o jejich druhý mistrovský bod!
"Tento druh incidentu je smutný. Je to přesně to, co nechceme vidět! Estebanův útok byl naprosto zbytečný. Vyvodíme z toho důsledky! Rozhodneme se, dokud je to ještě čerstvé," zuří Famin po monackém incidentu mezi jeho dvěma závodními piloty.
I když byla velká cena hned poté na 45 minut přerušena kvůli havárii Sergia Péreze s oběma Haasy, Alpine se Oconův vůz již opravit nepodařilo.
Komisaři Estebanovi navíc udělili desetisekundovou penalizaci. Jelikož byl ale již vyřazen ze závodu, promění se automaticky v odsun o pět míst na startovním roštu příštího závodu v Montrealu a na své konto obdrží dva trestné body: "Bylo nám jasné, že kolize byla způsobena přehnaně ambiciózním pokusem o předjetí, z velké dálky zezadu vozem č. 31, proto za incident nese plnou vinu," zdůvodňují komisaři.
Ocon nejen zbytečně ohrozil svého týmového kolegu, ale také dobrý týmový výsledek. Gasly totiž po skvělém výkonu postoupil do Q3 a on mu měl krýt záda před dotírajícími soupeři.
Samotný viník po návratu do boxů před novináři uvedl: "Jsem v pořádku. Divoce mě to vystřelilo do vzduchu a tvrdě jsem dopadl, ale už jsem zažil i horší dny. Samozřejmě šlo o nešťastný incident, odstoupit tak brzy ze závodu. Snažili jsme se auto v garáži opravit... žel jsme objevili příliš velké poškození. Chaotické první kolo." Později se omluvil a vzal vinu na sebe: "Dnešní incident byl mou chybou, prostor byl nakonec příliš malý a já se za to svému týmu omlouvám."
Jeho šéf se ovšem nehodlá spokojit jen s omluvou pilota a slovním pokáráním. Důvody svého hněvu shrnuje slovy: "Pokud bychom na konci závodu bojovali o pódium, proč ne. Ale znovu: v prvním kole a tam, kde není prostor pro útok, nenechal svému týmovém kolegovi žádné místo."
Gasly svého týmového kolego po závodě nechtěl přirozeně ani vidět: "Žel nešlo to tak poklidně, jak jsme plánovali. Nechci moc zacházet do detailů, ale tyto věci by se neměly stávat. Od týmu zazněla jasná instrukce, co dělat, co bychom měli dělat. A on [Ocon] to nerespektoval! Jsem rád, že jsme z toho vyvázli jen z nějakým poškozením předního křídla a několika věcí a že jsme měli štěstí na červené vlajky, abychom je opravili."
V šampionátu konstruktérů je stáj Alpine po Monaku devátá. Na svém kontě má dva body stejně jako Williams, horší je pouze Stake (Kick Sauber) - jediný tým s nulou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.