Rozzlobený šéf Alpine Bruno Famin nesl nelibě manévr svého jezdce Estebana Ocona, který se pokusil v úvodním kole dostat před svého týmového kolegu Pierra Gaslyho. Žel se přitom došlo ke zbytečnému kontaktu a ze závodu musel odstoupit.
Francouzský pilot dostal po Velké ceně Monaka od svého šéfa pěkně vyhubováno kvůli svému pokusu o předjetí Gaslyho v zatáčce Portier těsně před tunelem hned v úvodu, když byly vyvěšeny červené vlajky.
Svého týmového kolegu natlačil na svodidla a došlo ke kontaktu, po kterém se Ocon ocitl ve vzduchu. Po dopadu došlo k velkému poškození podlahy i převodovky, Alpine tak předčasně přišlo o jeden vůz, na poškození si stěžoval i Pierre, ten však mohl po restartu pokračovat a nakonec i vybojovat bod za 10. místo v cíli. A nesmírně cenný - vždyť letos jde teprve o jejich druhý mistrovský bod!
"Tento druh incidentu je smutný. Je to přesně to, co nechceme vidět! Estebanův útok byl naprosto zbytečný. Vyvodíme z toho důsledky! Rozhodneme se, dokud je to ještě čerstvé," zuří Famin po monackém incidentu mezi jeho dvěma závodními piloty.
I když byla velká cena hned poté na 45 minut přerušena kvůli havárii Sergia Péreze s oběma Haasy, Alpine se Oconův vůz již opravit nepodařilo.
Komisaři Estebanovi navíc udělili desetisekundovou penalizaci. Jelikož byl ale již vyřazen ze závodu, promění se automaticky v odsun o pět míst na startovním roštu příštího závodu v Montrealu a na své konto obdrží dva trestné body: "Bylo nám jasné, že kolize byla způsobena přehnaně ambiciózním pokusem o předjetí, z velké dálky zezadu vozem č. 31, proto za incident nese plnou vinu," zdůvodňují komisaři.
Ocon nejen zbytečně ohrozil svého týmového kolegu, ale také dobrý týmový výsledek. Gasly totiž po skvělém výkonu postoupil do Q3 a on mu měl krýt záda před dotírajícími soupeři.
Samotný viník po návratu do boxů před novináři uvedl: "Jsem v pořádku. Divoce mě to vystřelilo do vzduchu a tvrdě jsem dopadl, ale už jsem zažil i horší dny. Samozřejmě šlo o nešťastný incident, odstoupit tak brzy ze závodu. Snažili jsme se auto v garáži opravit... žel jsme objevili příliš velké poškození. Chaotické první kolo." Později se omluvil a vzal vinu na sebe: "Dnešní incident byl mou chybou, prostor byl nakonec příliš malý a já se za to svému týmu omlouvám."
Jeho šéf se ovšem nehodlá spokojit jen s omluvou pilota a slovním pokáráním. Důvody svého hněvu shrnuje slovy: "Pokud bychom na konci závodu bojovali o pódium, proč ne. Ale znovu: v prvním kole a tam, kde není prostor pro útok, nenechal svému týmovém kolegovi žádné místo."
Gasly svého týmového kolego po závodě nechtěl přirozeně ani vidět: "Žel nešlo to tak poklidně, jak jsme plánovali. Nechci moc zacházet do detailů, ale tyto věci by se neměly stávat. Od týmu zazněla jasná instrukce, co dělat, co bychom měli dělat. A on [Ocon] to nerespektoval! Jsem rád, že jsme z toho vyvázli jen z nějakým poškozením předního křídla a několika věcí a že jsme měli štěstí na červené vlajky, abychom je opravili."
V šampionátu konstruktérů je stáj Alpine po Monaku devátá. Na svém kontě má dva body stejně jako Williams, horší je pouze Stake (Kick Sauber) - jediný tým s nulou.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.