Jak víme z minulosti, kdykoliv dojde k incidentu mezi piloty jednoho týmu, jde zle. Nejenže to není nejlepší pro publicitu, ale nahlodává to také vztahy mezi osazenstvem. Zvláště když se emoce ventilují na veřejnosti.
Vše se odehrálo zhruba ve chvíli, kdy Magnussen, Hülkenberg a Pérez opouštěli své zničené vozy a Sainz jr. se vrátil s poškozenou pneumatikou na klesání k zatáčce Mirabeau. Za zatáčkou Portier, kde v roce 1988 havaroval tento víkend hojně vzývaný Ayrton Senna, se Ocon pokusil vnitřkem předjet týmového kolegu Gaslyho. Výsledek? Esteban byl po najetí na Pierrovo pravé přední kolo doslova katapultován do vzduchu a jeho vůz byl značně poškozen.
Ihned po kontaktu Gasly vybuchl do radiokomunikace: "Co to dělá? Co to udělal? Proč na mě útočil? Panebože!" Dostal pouze lakonickou odpověď: "Červená vlajka!" Na to Gasly vztekle reagoval: "Celé auto je poškozené!" Pozornost se mnohem více zaměřila na trojici v Beaurivage, ale záhy si vyhmátly kamery i dvojici Alpine a zopakovaly incident před tunelem. Po srážce obou Alpin ještě Gasly ťukl o svodidla a o jeho pravé zadní kolo zavadil za ním jedoucí Lance Stroll.
Prvotní reakce Gaslyho, jenž nakonec vybojoval spásný bod, nebyly příliš přívětivé: "Teď musím podotknout, že jsem potěšen a za celý tým se mi ulevilo. Věděli jsme, že Monaco je místo, kde bychom mohli mít šanci, když jsme se zpočátku roku tolik trápili. Včera jsem se chopil příležitosti a dostal se do Q3 a bylo důležité, abych této výhody využil. Bohužel to nebylo tak klidné, jak jsme plánovali. Nechci zabíhat do přílišných podrobností, ale takové věci se jednoduše stávat nesmějí. Od týmu jsme měli jasné pokyny, co máme dělat, a Ocon je nerespektoval! Jsem rád, že jsem ze všeho vyvázl jen s poškozeným předním křídlem a některými maličkostmi, které se během vyvěšení červené vlajky podařilo opravit," rozčiloval se Gasly.
Oconův vůz také skončil v garáži na zvedáku, ale byl na tom podstatně hůř, takže do závodu nenastoupil. Esteban si sypal popel na hlavu a padesát minut po restartu (tedy ještě v průběhu závodu) zveřejnil na síti X omluvu: "Dnešní incident je moje chyba, odstup byl příliš malý, omlouvám se týmu. Doufám, že se dnes povede bodovat," mohli jsme číst na jeho účtu.
I Gasly byl tázán, jak se hodlá k incidentu postavit a co udělá, aby se podobná věc neopakovala. "Nejdůležitější je se ujistit, že... jako tým si tohle nemůžeme dovolit, riskovat, že obě auta vypadnou ze závodu. Potenciálně jsme mohli bodovat s oběma vozy. Musíme si o tom promluvit, ale jsem si jistý, že se posuneme dál a do budoucna najdeme řešení," prohlásil Francouz.
Jak jste si už mohli přečíst, v oficiálním prohlášení týmu Alpine už jeho rozčilení poněkud opadlo. Ocon na záležitost doplatil ještě v jiném směru: byl potrestán za způsobení kolize deseti trestnými vteřinami. Protože však k restartu nenastoupil, přesunul se mu trest do následujícího závodu v podobě posunu o pět míst na startovním roštu.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.