Příznivci F1 a najmě stáje Williamsu řeší poměrně dlouho existenci Logana Sargeanta. Jeho náhodný zisk bodu v loňské sezóně nemohl vyvážit několik zbytečných nehod, mezi než někteří řadí i tu z domácího závodu v Miami.
Když byl předloni oznámen tehdy jedenadvacetiletý Američan jako posila týmu Williams, nebylo málo těch, co si kladli otázku, zda dokáže překonal nicotné výkony jiného zástupce severoamerického kontinentu, Kanaďana Nicolase Latifiho. Zatím to příliš nadějně nevypadá - loni sice získal bod, ale ty přivezl i jeho předchůdce. Letos byl kromě tréninkových a jedné závodní nehody nejlépe čtrnáctý. Není proto divu, že se začínají rojit zprávy o možné náhradě.
Vše zintenzivnělo právě po kolizi Sargeanta s Magnussenem v Miami, přičemž názory na tento incident nejsou vůbec jednoznačné a není výjimkou, že jako původce nehody je označován právě Logan. Dokonce i Verstappen jeho náraz do bariéry okomentoval výrokem ve svém duchu: "Tak aspoň má Williams jedno náhradní šasi." Na scéně se tak objevuje mladíček Andrea Kimi Antonelli, jenž za poslední dva roky vyhrává, kde se dá. Předloni ovládl italský šampionát F4 a mistrovství ADAC ve stejné kategorii, loni triumfoval v barvách týmů Mumbai Falcons Racing Ltd. a Prema Racing v národních mistrovstvích Středního východu resp. Evropy. Letos postoupil do šampionátu F2, kde je momentálně devátý - naposledy dojel čtvrtý v Austrálii - právě tam, kde Sargeant nedobrovolně pauzíroval.
Že se skutečně může Loganova sedačka mírně otřásat naznačuje i žádost směřovaná na zástupce FIA, aby u Antonelliho bylo upuštěno od věkového limitu nutného pro získání superlicence. Italský pilot totiž oslaví vstup do světa plnoletých až 26. srpna.
Okamžitě se objevily odvážné spekulace, že ryzí talent je v hledáčku Mercedesu, v jehož barvách absolvuje vývojový program, neboť by byl ideální posilou pro Stříbrné šípy po odchodu Hamiltona. Střízlivější hlasy zase oponují, že častější jsou případy, kdy přechod z nižších kategorií směrem výše nedopadnou dobře. Ostatně Toto Wolff není přítelem ukvapených kroků: "Jeho brzký postup napříč jednotlivými kategoriemi není to, oč bychom usilovali." Ovšem byla by bohapustá utopie vidět Antonelliho příští rok po boku George Russella?
Sargeant se navzdory výsledkům nedělajícím mu zrovna čest cítí silný v kramflecích: "Dělám svou práci jak nejlépe umím. Mám pocit, že v Miami jsem v prvním tréninku předvedl úžasný skok kupředu a mám pocit, že se tak stalo docela lehce. Od Austrálie se mi daří relativně dobře, myslím rychlosti. To byl případ Japonska, kde jsem vytěžil maximum. Čína sice byla zklamáním, ale v Miami jsem dle svého názoru odvedl dobrou práci."
Další otázkou je, zda jeho často velmi optimistická vyjádření, zejména v prohlášeních po kvalifikaci a závodě, sdílí i tým. Nemůžeme čekat, že nám bude umožněno nahlédnout až do kuchyně, ostatně v tomhle směru Sargeant podává informace, které jsou jednoduše řečeno "nijaké", protože si je lze vysvětlit všemi možnými způsoby. Na přímou otázku, zda cítí možnost ztráty své závodní sedačky nebo jestli mu Volwes poskytl nějaké záruky, odpovídá Američan opět značně sebevědomě: "Neřekl bych, že mi něco takového hrozí, spíš ne. S Jamesem jsem mluvil interně a také se svými manažery. Ale jsou to vnitrotýmové záležitosti, víc vám neřeknu."
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.
Aston Martin přišel o Lance Strolla ve Velké ceně Španělska kvůli zhoršujícím se bolestem pravé ruky a zápěstí, které ho nakonec donutily závod vynechat. Přesto se však objevily náznaky, že skutečný důvod jeho absence může být komplikovanější, než jak tým oficiálně uvádí.
Oscar Piastri v Barceloně potvrzuje svou formu a navýšil vedení v šampionátu, zatímco Max Verstappen po penalizaci ztrácí body a klesá pořadím po incidentu s Russellem.
Lando Norris přiznal, že během posledního kola kvalifikace na Velkou cenu Španělska udělal chyby, které ho stály pole position. Díky tomu mohl jeho týmový kolega Oscar Piastri získat první místo na startovním roštu.
Lewis Hamilton zkritizoval zpřísnění testů ohebnosti křídel, které podle něj stálo týmy spoustu peněz bez skutečného efektu.
Max Verstappen se zastal Yukiho Tsunody a zdůraznil, že potíže nejsou vinou jezdce, ale náročného vozu. „Yuki rozhodně není žádné ořezávátko,“ uvedl a dodal: „Myslím, že to víc vypovídá o tom, jak těžké je auto, než o Yukim samotném.“
Nečekaná komplikace pro Aston Martin. Lance Stroll byl nucen odstoupit ze španělské Grand Prix kvůli bolestem pravé ruky a zápěstí. Tým tak přichází o jednoho ze svých jezdců.
Yuki Tsunoda se po kvalifikaci na Velkou cenu Španělska ocitl na poslední, 20. pozici, což je o 17 míst za jeho týmovým kolegou Maxem Verstappenem. Japonský jezdec zůstal zaskočený a nepochopil, proč jeho monopost nedokázal držet krok s konkurencí.
Oscar Piastri v kvalifikaci na Velkou cenu Španělska s kolem 1:11.546 porazil svého týmového kolegu Landa Norrise a získal pole position. McLareny dominovaly za horkých podmínek, Verstappen skončil třetí, přičemž Piastri takticky znemožnil Norrisovi využít vzduchový stín a potvrdil svou skvělou formu.