Příznivci F1 a najmě stáje Williamsu řeší poměrně dlouho existenci Logana Sargeanta. Jeho náhodný zisk bodu v loňské sezóně nemohl vyvážit několik zbytečných nehod, mezi než někteří řadí i tu z domácího závodu v Miami.
Když byl předloni oznámen tehdy jedenadvacetiletý Američan jako posila týmu Williams, nebylo málo těch, co si kladli otázku, zda dokáže překonal nicotné výkony jiného zástupce severoamerického kontinentu, Kanaďana Nicolase Latifiho. Zatím to příliš nadějně nevypadá - loni sice získal bod, ale ty přivezl i jeho předchůdce. Letos byl kromě tréninkových a jedné závodní nehody nejlépe čtrnáctý. Není proto divu, že se začínají rojit zprávy o možné náhradě.
Vše zintenzivnělo právě po kolizi Sargeanta s Magnussenem v Miami, přičemž názory na tento incident nejsou vůbec jednoznačné a není výjimkou, že jako původce nehody je označován právě Logan. Dokonce i Verstappen jeho náraz do bariéry okomentoval výrokem ve svém duchu: "Tak aspoň má Williams jedno náhradní šasi." Na scéně se tak objevuje mladíček Andrea Kimi Antonelli, jenž za poslední dva roky vyhrává, kde se dá. Předloni ovládl italský šampionát F4 a mistrovství ADAC ve stejné kategorii, loni triumfoval v barvách týmů Mumbai Falcons Racing Ltd. a Prema Racing v národních mistrovstvích Středního východu resp. Evropy. Letos postoupil do šampionátu F2, kde je momentálně devátý - naposledy dojel čtvrtý v Austrálii - právě tam, kde Sargeant nedobrovolně pauzíroval.
Že se skutečně může Loganova sedačka mírně otřásat naznačuje i žádost směřovaná na zástupce FIA, aby u Antonelliho bylo upuštěno od věkového limitu nutného pro získání superlicence. Italský pilot totiž oslaví vstup do světa plnoletých až 26. srpna.
Okamžitě se objevily odvážné spekulace, že ryzí talent je v hledáčku Mercedesu, v jehož barvách absolvuje vývojový program, neboť by byl ideální posilou pro Stříbrné šípy po odchodu Hamiltona. Střízlivější hlasy zase oponují, že častější jsou případy, kdy přechod z nižších kategorií směrem výše nedopadnou dobře. Ostatně Toto Wolff není přítelem ukvapených kroků: "Jeho brzký postup napříč jednotlivými kategoriemi není to, oč bychom usilovali." Ovšem byla by bohapustá utopie vidět Antonelliho příští rok po boku George Russella?
Sargeant se navzdory výsledkům nedělajícím mu zrovna čest cítí silný v kramflecích: "Dělám svou práci jak nejlépe umím. Mám pocit, že v Miami jsem v prvním tréninku předvedl úžasný skok kupředu a mám pocit, že se tak stalo docela lehce. Od Austrálie se mi daří relativně dobře, myslím rychlosti. To byl případ Japonska, kde jsem vytěžil maximum. Čína sice byla zklamáním, ale v Miami jsem dle svého názoru odvedl dobrou práci."
Další otázkou je, zda jeho často velmi optimistická vyjádření, zejména v prohlášeních po kvalifikaci a závodě, sdílí i tým. Nemůžeme čekat, že nám bude umožněno nahlédnout až do kuchyně, ostatně v tomhle směru Sargeant podává informace, které jsou jednoduše řečeno "nijaké", protože si je lze vysvětlit všemi možnými způsoby. Na přímou otázku, zda cítí možnost ztráty své závodní sedačky nebo jestli mu Volwes poskytl nějaké záruky, odpovídá Američan opět značně sebevědomě: "Neřekl bych, že mi něco takového hrozí, spíš ne. S Jamesem jsem mluvil interně a také se svými manažery. Ale jsou to vnitrotýmové záležitosti, víc vám neřeknu."
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.