Druhý sprintový závod v řadě se jede na americké půdě a jediný trénink naznačil, že se obhájci titulu ani tak nemusí dařit, a přesto doslova vymaže konkurenci - včetně svého týmového kolegy. Zato Leclerc předvedl další ze série svých zbytečných chyb.
Horké počasí, sem tam nějaký mráček a poryvy větru, tak se prezentoval páteční trénink v Miami, kde mají piloti opět nabitý program. Obecně měl trénink přinést důležité získávání dat, protože nás čekají už jen kvalifikace nebo závody.
Trojice Magnussen, Ocon a Norris na nic nečekala a vyrazila na trať, byl to také Dán, kdo zajel první měřený čas - 1:31,491. Většina pilotů nasadila na úvod nejtvrdší směs, ale dlouho na ni nekroužila. Po sedmi minutách nevyšel Leclercovi nájezd do zatáčky 16, otočil se do protisměru a i když se dvakrát pokoušel vůz z nedobrovolné pasti dostat, nakonec pořadatelé vyvěsili červenou vlajku a Monačan musel z vozu ven - trénink tak pro něj skončil.
Na restart se čekalo přibližně dalších sedm minut, pak se už piloti pozvolna chopili středně tvrdé směsi, ale časy nebyly nijak výrazné. Nakonec překvapivě dominoval téměř dvě třetiny tréninku startovnímu poli Sainz jr. na druhém Ferrari, jehož dlouho nejlepší čas 1:29,331 byl dosažen na bílé směsi. Verstappen se neobvykle trápil - zajel sice solidní výkon 1:31,071, ale to stačilo jen pro úvodní pasáž. Pak mu dvakrát nevyšel brzdný manévr do zatáčky 17, takže se postupně propadl až na předposlední příčku.
Pastí pro hned několik pilotů byla zatáčka 15, přesněji její obrubník. Hamilton si na něm obrousil podlahu, Piastri si tu poskočil tak, že mu v následující "šestnáctce" chyběly ke zdi pouhé tři centimetry. Každopádně ale jak masivně inovované McLareny (Piastri 1:29,692, Norris 1:29,798) a Mercedesy (Russell 1:29,768, Hamilton 1:29,759) předváděly velmi slušné výkony, jimž se mohl rovnat ještě tak Pérez (1:29,632).
Necelou čtvrt hodinu před koncem se dostalo na kvalifikační simulace, první nasadil červenou sadu Zhou, ale vůbec se mu nevedlo. Ani Verstappen nebyl spokojen - stěžoval si na vysokou teplotu, malou přilnavost a jako by jel po omeletě! Nakonec mu ale stačilo jediné pořádné kolo dvě minuty před koncem a opět odkázal konkurenci do příslušných mezí. Sainz jr. svůj poslední pokus zhatil maličkým zaváháním v závěrečné pasáži zatáček, Norris chyboval v "sedmnáctce", a proto svůj poslední pokus vypustil.
Kvalifikace na sprint se jede za několik desítek minut a zcela určitě bude velmi obtížnou pro Leclerca, jenž po třiapadesát minut mohl zpytovat svědomí.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.