Druhý sprintový závod v řadě se jede na americké půdě a jediný trénink naznačil, že se obhájci titulu ani tak nemusí dařit, a přesto doslova vymaže konkurenci - včetně svého týmového kolegy. Zato Leclerc předvedl další ze série svých zbytečných chyb.
Horké počasí, sem tam nějaký mráček a poryvy větru, tak se prezentoval páteční trénink v Miami, kde mají piloti opět nabitý program. Obecně měl trénink přinést důležité získávání dat, protože nás čekají už jen kvalifikace nebo závody.
Trojice Magnussen, Ocon a Norris na nic nečekala a vyrazila na trať, byl to také Dán, kdo zajel první měřený čas - 1:31,491. Většina pilotů nasadila na úvod nejtvrdší směs, ale dlouho na ni nekroužila. Po sedmi minutách nevyšel Leclercovi nájezd do zatáčky 16, otočil se do protisměru a i když se dvakrát pokoušel vůz z nedobrovolné pasti dostat, nakonec pořadatelé vyvěsili červenou vlajku a Monačan musel z vozu ven - trénink tak pro něj skončil.
Na restart se čekalo přibližně dalších sedm minut, pak se už piloti pozvolna chopili středně tvrdé směsi, ale časy nebyly nijak výrazné. Nakonec překvapivě dominoval téměř dvě třetiny tréninku startovnímu poli Sainz jr. na druhém Ferrari, jehož dlouho nejlepší čas 1:29,331 byl dosažen na bílé směsi. Verstappen se neobvykle trápil - zajel sice solidní výkon 1:31,071, ale to stačilo jen pro úvodní pasáž. Pak mu dvakrát nevyšel brzdný manévr do zatáčky 17, takže se postupně propadl až na předposlední příčku.
Pastí pro hned několik pilotů byla zatáčka 15, přesněji její obrubník. Hamilton si na něm obrousil podlahu, Piastri si tu poskočil tak, že mu v následující "šestnáctce" chyběly ke zdi pouhé tři centimetry. Každopádně ale jak masivně inovované McLareny (Piastri 1:29,692, Norris 1:29,798) a Mercedesy (Russell 1:29,768, Hamilton 1:29,759) předváděly velmi slušné výkony, jimž se mohl rovnat ještě tak Pérez (1:29,632).
Necelou čtvrt hodinu před koncem se dostalo na kvalifikační simulace, první nasadil červenou sadu Zhou, ale vůbec se mu nevedlo. Ani Verstappen nebyl spokojen - stěžoval si na vysokou teplotu, malou přilnavost a jako by jel po omeletě! Nakonec mu ale stačilo jediné pořádné kolo dvě minuty před koncem a opět odkázal konkurenci do příslušných mezí. Sainz jr. svůj poslední pokus zhatil maličkým zaváháním v závěrečné pasáži zatáček, Norris chyboval v "sedmnáctce", a proto svůj poslední pokus vypustil.
Kvalifikace na sprint se jede za několik desítek minut a zcela určitě bude velmi obtížnou pro Leclerca, jenž po třiapadesát minut mohl zpytovat svědomí.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.