Verstappen si v tréninku pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas
Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas, foto: Scuderia Ferrari
Robert RoBertino Pavelka 3. května 2024 19:55
Sdílej:

Druhý sprintový závod v řadě se jede na americké půdě a jediný trénink naznačil, že se obhájci titulu ani tak nemusí dařit, a přesto doslova vymaže konkurenci - včetně svého týmového kolegy. Zato Leclerc předvedl další ze série svých zbytečných chyb.

Horké počasí, sem tam nějaký mráček a poryvy větru, tak se prezentoval páteční trénink v Miami, kde mají piloti opět nabitý program. Obecně měl trénink přinést důležité získávání dat, protože nás čekají už jen kvalifikace nebo závody.

Trojice Magnussen, Ocon a Norris na nic nečekala a vyrazila na trať, byl to také Dán, kdo zajel první měřený čas - 1:31,491. Většina pilotů nasadila na úvod nejtvrdší směs, ale dlouho na ni nekroužila. Po sedmi minutách nevyšel Leclercovi nájezd do zatáčky 16, otočil se do protisměru a i když se dvakrát pokoušel vůz z nedobrovolné pasti dostat, nakonec pořadatelé vyvěsili červenou vlajku a Monačan musel z vozu ven - trénink tak pro něj skončil.

Na restart se čekalo přibližně dalších sedm minut, pak se už piloti pozvolna chopili středně tvrdé směsi, ale časy nebyly nijak výrazné. Nakonec překvapivě dominoval téměř dvě třetiny tréninku startovnímu poli Sainz jr. na druhém Ferrari, jehož dlouho nejlepší čas 1:29,331 byl dosažen na bílé směsi. Verstappen se neobvykle trápil - zajel sice solidní výkon 1:31,071, ale to stačilo jen pro úvodní pasáž. Pak mu dvakrát nevyšel brzdný manévr do zatáčky 17, takže se postupně propadl až na předposlední příčku. 

Pastí pro hned několik pilotů byla zatáčka 15, přesněji její obrubník. Hamilton si na něm obrousil podlahu, Piastri si tu poskočil tak, že mu v následující "šestnáctce" chyběly ke zdi pouhé tři centimetry. Každopádně ale jak masivně inovované McLareny (Piastri 1:29,692, Norris 1:29,798) a Mercedesy (Russell 1:29,768, Hamilton 1:29,759) předváděly velmi slušné výkony, jimž se mohl rovnat ještě tak Pérez (1:29,632).

Necelou čtvrt hodinu před koncem se dostalo na kvalifikační simulace, první nasadil červenou sadu Zhou, ale vůbec se mu nevedlo. Ani Verstappen nebyl spokojen - stěžoval si na vysokou teplotu, malou přilnavost a jako by jel po omeletě! Nakonec mu ale stačilo jediné pořádné kolo dvě minuty před koncem a opět odkázal konkurenci do příslušných mezí. Sainz jr. svůj poslední pokus zhatil maličkým zaváháním v závěrečné pasáži zatáček, Norris chyboval v "sedmnáctce", a proto svůj poslední pokus vypustil.

Kvalifikace na sprint se jede za několik desítek minut a zcela určitě bude velmi obtížnou pro Leclerca, jenž po třiapadesát minut mohl zpytovat svědomí.

Stalo se
Novinky
Lewis Hamilton v Rakousku.

Lewis Hamilton po závodě v Rakousku s Ferrari znovu zklamaný: Musím přijít na to, proč jsem byl tak pomalý

Lewis Hamilton ve službách Ferrari dojel ve Velké ceně Rakouska čtvrtý a připsal si podruhé v letošní sezóně zatím nejlepší výsledek sezóny, tedy čtvrtou pozici. Přesto sedminásobný šampion po závodě vysílal do týmového rádia slova frustrace. Přiznal, že se trápil s tempem a chce přijít na to, proč nestačil na jezdce McLarenu a Leclerca.

Novinky
Max Verstappen v Rakousku

„Zatracení idioti!“ řval Max Verstappen po bouračce ve Spielbergu. Na trati ale šokoval chováním

Max Verstappen po kolizi s mladíkem Kimim Antonellim zuřil do vysílačky, jenže sotva vystoupil z vozu, ukázal naprosto jinou tvář. Fanoušky překvapil, jak klidně reagoval na pilota Mercedesu, který mu zničil závod hned v prvním kole Grand Prix Rakouska.

Grand Prix
Lando Norris v Rakousku.

GP Rakouska: McLaren na prvním a druhém místě. Verstappen nedojel

Letošní ročník Formule 1 pokračoval v neděli závodem na Red Bull Ringu u našich sousedů v Rakousku. Domácí stáji se tentokrát hrubě nevydařil. Max Verstappen projel jen několik zatáček, Yuki Tsunoda dokončil na posledním místě. Nejlépe se vedlo jezdcům McLarenu. Vítězem se stal Lando Norris, který ustál útoky dotírajícího stájového kolegy Oscara Piastriho. 

Novinky
Max Verstappen v Rakousku

Max Verstappen a čas změny? Bernie Ecclestone promluvil o roku 2026, kde by měl závodit

Max Verstappen čelí nejisté budoucnosti ve formuli 1. Navzdory platné smlouvě s Red Bullem do roku 2028 se spekuluje o možném přestupu k Mercedesu. Bernie Ecclestone ale radí: zůstaň tam, kde jsi šťastný.