S desetivteřinovými penalizacemi se v Grand Prix Číny rozhodně nešetřilo. Hned tři piloti si připsali nepříjemný trest a mnoho fanoušků bylo zvědavých, proč se tak stalo. Navíc se k postiženým přidal i jeden z těch, co na prohřešky kolegů doplatil.
Daniel Ricciardo si rozhodně pátý závod letošní sezóny do deníčku nezapíše jako úspěšný. Jak jsme uvedli v reportu, doplatil na tlačenici před zatáčkou 14 při chystaném restartu, když Alonso zpomalil a následně přinutil k témuž manévru Russella a Piastriho. Ricciardo už málem naboural do svého krajana, když dostal zezadu ránu od Strolla. Tím pádem - i když se ještě snažil udržet auto na trati - bylo po šancích.
Proto když se objevila zpráva o potrestání věčně rozesmátého rodáka z Perthu, nejdřív si fanoušci mysleli, že došlo k omylu. A opravdu se tak stalo, ale z jejich strany. Ricciardo byl totiž penalizován za předjetí Nica Hülkenberga v režimu safety caru. Sportovní komisaři vyslechli piloty, zástupce obou týmů, zkontrolovali časomíru, radiokomunikaci a palubní videozáznamy, poté si Daniela zavolali a podali mu vysvětlení: "Pilot vozu #3 (Ricciardo) připustil, že úmyslně předjel vůz #27, ovšem jednal tak v domění, že je k tomu oprávněn, protože tentýž vůz předjel v 28. kole i jeho. Jednalo se však o předjetí v souladu s článkem 55.8 a pro pilota vozu #3 neexistoval ospravedlnitelný důvod, aby soupeře v režimu SC předjel. Proto byl provinilec penalizován 10 trestnými vteřinami. S ohledem na fakt, že nemohl prohřešek odpykat, byl pilotu vozu #3 udělen postih v podobě posunu o tři místa zpět na startovním roštu v dalším závodě, kterého se účastní," uvádí se ve zdůvodnění rozhodnutí. Ricciardo dostal do své licence dva trestné body a postih se tak bude týkat startu ve sprintu v GP USA v Miami.
Další hříšníciV režimu SC vyjel Nico Hülkenberg z boxů a v nájezdu do první zatáčky ho předjel Logan Sargeant. Jak ukazují záznamy, šlo o velmi těsnou záležitost, nicméně komisaři zjistili, že Haas #27 byl o něco málo před Williamsem #2. Proto se jednalo o porušení článku 55.8 sportovních předpisů, týkající se nedovoleného předjetí v režimu SC. " Z mého pohledu to vypadalo, že jsem do zatáčky najel jako první. Když se dvě auta pohybují rozdílnou rychlostí, nevím, jak mám poznat skutečnou pozici," podotkl postižený Sargeant, jenž kromě deseti vteřin na trati dostal ještě dva trestné body - na svém kontě jich má již osm.
U Lance Strolla to bylo podstatně jednodušší - nestačil včas zpomalit a narazil do Ricciarda. "Někdo vpředu zpomalil, nevím kdo. A všichni de facto zastavili. Vůz přede mnou z rychlosti 60 km/h na nulu - byl to fakt hloupý incident. Myslím, že šlo o harmonikový efekt, takže bych rád viděl, aby ho komisaři více zohlednili," hájil se Stroll. Ricciardo však byl jiného názoru: "U restartu nikdy netušíme, jak se vedoucí pilot rozhodne. Je tedy třeba být připraven na každou možnost a být ostražitý. Podle toho, jak tvrdě do mě narazil a dostal příď pode mne, vidím příčinu v nedostatku odhadu a soudnosti, on se vůbec nekoukal před sebe, ale sledoval, co se děje v zatáčce, takže harmonikový efekt je jenom slabá výmluva." Komisaři rozhodli o udělení dvou trestných bodů (Stroll jich má sedm) a zdůvodnili své rozhodnutí, že u kanadského pilota šlo o malou míru předvídavosti. Desetivteřinovou penalizaci si pilot Aston Martinu odpykal při své poslední zastávce v boxech.
Kevin Magnussen se postaral o vyřazení Juki Cunody v prvním kole po prvním restartu. "V nájezdu do zatáčky 6 pilot vozu #20 pozdě brzdil a narazil do soupeřova vozu #22 ve výjezdu ze zmíněné pasáže. Za incident může převážně Magnussen." Ačkoliv mohl u někoho vzniknout dojem, že šlo o závodní incident, komisaři rozhodli jinak a Magnussen byl třetím z pilotů, kdo dostal deset vteřin navíc. O trestných bodech nepadlo ani slovo.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.