Číňané se po pěti letech opět dočkali a na okruhu v Šanghaji navíc měli vůbec poprvé v historii této země své želízko v ohni. Trénink před následnou kvalifikací se rozhodoval v samotném závěru, kdy padaly rychlé časy jak na běžícím páse.
Guanyu Zhou byl také mezi prvními, kdo na trať vyjel. Podmínky byly příjemné, pod zamračenou oblohou naměřili meteorologové teplotu vzduchu 22°C, trať byla podstatně teplejší (38°C), nízká, 25% vlhkost vzduchu, zato poměrně čerstvý vítr (25,9 km/h). Piloti měli k dispozici škálu pneumatik Pirelli C4-C2.
Red Bully zvolily středně tvrdou směs, ostatní koketovali i s tvrdými pneu, Ferrari však po desetiminutovém čekání zvolil ortodoxně nejměkčí sadu. Počáteční časy přes 1:41,0 srazil výrazněji Verstappen (1:39.497), pak se nějakou dobu přetahovali o vedení s Pérezem (1:39,159), jenž první pokus zazdil smykem v zatáčce 11. Poté se do čela vyhouply obě Ferrari (Sainz jr. 1:38,382, Leclerc 1:38,130). Poté byl trénink krátce přerušen, protože na vnitřní straně zatáčky 7 začala hořet tráva, což do boxů promptně hlásil Ocon - k jeho smůle ve chvíli, kdy měl nejrychlejší první sektor. Zastávka určitě prospěla Russellovi, na jehož voze se intenzivně pracovalo a na trať se dostal jako poslední až po 25 minutách.
Netrvalo to ani pět minut a opět se jezdilo, ale spíš než nějaké zrychlení se pozornost zaměřila na drobné incidenty. V polovině tréninku se Hamilton pokoušel nacpat v zatáčce 15 před Hülkenberga, vzápětí zkoušel vnějškem objet Norrise, ale nakonec musel zvolit jako únikovou možnost nájezd do boxů a projet boxovou uličkou. Komisaři tento incident zaznamenali jako nepovolené přejetí linie na vjezdu do boxů. Alonso a Piastri zase byli příliš rychlí a nezatočili do pit-lane, museli volit únikovou zónu.
V samotném závěru trať extrémně zrychlovala, což jako první naznačil Sargeant a vyhoupl se na průběžné druhé místo za Leclerca. Pak už létal jeden fialový sektor za druhým: jakmile nazuli jezdci nejměkčí směs, pořadí se prakticky s každým průjezdem měnilo. Pérez ale zhatil své šance probržděním v zatáčce 6, takže překvapivě půldruhé minuty před koncem tréninku zaznamenal nejlepší čas Stroll. Otázkou je, zda by mu vydržel, protože Norris jedoucí za ním měl první dva sektory fialové, jenže místo ataku nejlepšího času zajel do boxů.
Jak rychle se časy měnily dokazuje Sargeant, jenž během závěrečných deseti minut vypadl z TOP 10, která tentokrát měla opravdu zvláštní skladbu. Dost jí také ovlivnil maximální provoz na trati, v posledních třech minutách se na ní objevili prakticky všichni piloti...
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.