Dešťové kapky se v sobotu nekonaly, za příjemného počasí si piloti vyzkoušeli naposledy nástrahy trati v Suzuce, aby byli připraveni na následující kvalifikaci.
Na rozdíl od proměnlivého včerejšího odpoledne se teploty poněkud zvedly (vzduch 18°C, trať 25°C, 68 % vlhkost vzduchu a vítr 3,2 km/h), takže piloti tentokrát nečekali a prakticky ihned po zahájení odpočtu se na trať vydali kompletní týmy Red Bullu, Ferrari, Haasu a Sauberu. První dva jmenované na středně tvrdé směsi, ostatní začaly rovnou na měkké.
První čas stanovil Verstappen (1:30,265), ale vzápětí ho na měkké překonal Hamilton (1:30,065), jehož výkon byl dlouho měřítkem pro ostatní. Po čtyřech minutách se podíval za okraj vlásenky Magnussen, ale naštěstí bez následků. Krátce po něm si stěžovali piloti Red Bullu: Verstappen na vibrující zrcátka, Pérez na vibrace - Mexičan v závěru tréninku rovněž laboroval s levým zrcátkem. Verstappen v průběhu tréninkové hodiny označil vůz za lehce nedotáčivý.
Kritickým místem pro několik pilotů byl výjezd ze zatáčky Degner před nájezdem pod most - perné chvilky tu zažili oslavenec Piastri (vše nejlepší k 23. narozeninám), jeho týmový kolega Norris, dále Stroll a Hülkenberg. Nervy fanoušků prověřil také Ricciardo, jemuž se na začátku druhé čtvrthodinky povedly hodiny s výletem mimo trať při výjezdu ze zatáčky 2.
V prostřední části se týmy rozhodly pro delší pasáže, přičemž nejpilnější byli piloti Ferrari, kteří odkroužili svorně 20 kol. V závěru jako vůbec poslední nasadili měkké pneumatiky, ale nejspíš je nestačili dostatečně zahřát, protože se ztratili uprostřed pole. Naproti tomu Aston Martin jako jediný vyzkoušel stint na tvrdé směsi a Strollovi byl dokonce na této sadě započítán jeho nejlepší výsledek.
Potěšitelné je, že mechanici Williamsu stačili dát dohromady poškozený Sargeantův vůz, takže jsme na trati viděli všech 20 vozů.
Závěrečná čtvrthodina se nesla v duchu kvalifikačních simulací a bez větších potíží ji ovládli Verstappen a Pérez. Russell, jenž prakticky celý trénink seděl na chvostu výsledkové listiny, jako první v této pasáži stanovil svůj nejlepší výsledek, na nějž jeho týmový kolega nedokázal odpovědět.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.