Dešťové kapky se v sobotu nekonaly, za příjemného počasí si piloti vyzkoušeli naposledy nástrahy trati v Suzuce, aby byli připraveni na následující kvalifikaci.
Na rozdíl od proměnlivého včerejšího odpoledne se teploty poněkud zvedly (vzduch 18°C, trať 25°C, 68 % vlhkost vzduchu a vítr 3,2 km/h), takže piloti tentokrát nečekali a prakticky ihned po zahájení odpočtu se na trať vydali kompletní týmy Red Bullu, Ferrari, Haasu a Sauberu. První dva jmenované na středně tvrdé směsi, ostatní začaly rovnou na měkké.
První čas stanovil Verstappen (1:30,265), ale vzápětí ho na měkké překonal Hamilton (1:30,065), jehož výkon byl dlouho měřítkem pro ostatní. Po čtyřech minutách se podíval za okraj vlásenky Magnussen, ale naštěstí bez následků. Krátce po něm si stěžovali piloti Red Bullu: Verstappen na vibrující zrcátka, Pérez na vibrace - Mexičan v závěru tréninku rovněž laboroval s levým zrcátkem. Verstappen v průběhu tréninkové hodiny označil vůz za lehce nedotáčivý.
Kritickým místem pro několik pilotů byl výjezd ze zatáčky Degner před nájezdem pod most - perné chvilky tu zažili oslavenec Piastri (vše nejlepší k 23. narozeninám), jeho týmový kolega Norris, dále Stroll a Hülkenberg. Nervy fanoušků prověřil také Ricciardo, jemuž se na začátku druhé čtvrthodinky povedly hodiny s výletem mimo trať při výjezdu ze zatáčky 2.
V prostřední části se týmy rozhodly pro delší pasáže, přičemž nejpilnější byli piloti Ferrari, kteří odkroužili svorně 20 kol. V závěru jako vůbec poslední nasadili měkké pneumatiky, ale nejspíš je nestačili dostatečně zahřát, protože se ztratili uprostřed pole. Naproti tomu Aston Martin jako jediný vyzkoušel stint na tvrdé směsi a Strollovi byl dokonce na této sadě započítán jeho nejlepší výsledek.
Potěšitelné je, že mechanici Williamsu stačili dát dohromady poškozený Sargeantův vůz, takže jsme na trati viděli všech 20 vozů.
Závěrečná čtvrthodina se nesla v duchu kvalifikačních simulací a bez větších potíží ji ovládli Verstappen a Pérez. Russell, jenž prakticky celý trénink seděl na chvostu výsledkové listiny, jako první v této pasáži stanovil svůj nejlepší výsledek, na nějž jeho týmový kolega nedokázal odpovědět.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.