Vytýčit si nějakou trasu a dlouhodobě ji plnit je jistě zajímavé, snad i chvályhodné. Ovšem velmi často se podobný přístup může obrátit proti tvůrcům takového postupu. Asi nejlépe lze tento fakt demonstrovat na prachmizerném začátku sezóny 2024 u týmu Alpine.
Mnozí z vás si jistě vzpomenou na slunné prognózy ještě v barvách Renaultu, hovořících o postupném zkvalitňování vozu, jehož gradací bude útok na vítězství v Grand Prix a ve finále boj o korunu automobilového krále. Jenže roky plynou a Alpine spíš míří na druhou stranu startovního pole. Jistě je na stahování kalhot dost času, brod je ještě daleko a po dvou neúspěšných závodech je předčasné dělat nad Alpine kříž.
Zvídavé fanoušky ale zajímalo, proč se tým znenadání propadl až na poslední příčky letošních účastníků šampionátu. Šéf týmu Bruno Famin připustil, že jednou z příčin byl jakýsi „krok stranou“ a odchýlení od praxe ostatních týmů, jdoucích do změn na plný plyn. Nicméně tristní výkony v Bahrajnu a Saudské Arábii bylo nutné udělat nějaké zásahy. Přispěla k tomu i rezignace technického ředitele Matta Harmana a hlavního aerodynamika Dirka de Beera.
V Enstone se rozhodli okopírovat loňský a úspěšný „třípilotní“ technický postup McLarenu. „Sice jsme očekávali těžký začátek sezóny, tušili jsme ho a také na to při představování vozu upozornili. Ale poslední místa v Bahrajnu, to byl pro nás upřímně šok. Jen to potvrdilo, že v našem týmu je potřeba učinit změny a my se pro ně rozhodli. Musíme do továren přenést to, co jsme činili v závěru loňského roku na trati. Tedy změnu myšlení, větší kreativitu a za přispění tří technických ředitelů udělat organizaci mnohem více horizontální než vertikální. Naším mottem je dosáhnout větší aktivity, agility a skutečného rozvoje našich pracovníků,“ burcuje francouzský tým ředitel Bruno Famin.
Šéf Alpine, jenž na svou pozici přišel v červenci minulého roku, je pevně přesvědčen o vzestupu během sezóny a doufá, že postupně přebudovaný model A524 ještě dosáhne dobrých výsledků - navzdory onomu nepříjemnému začátku na asijské půdě.
„Čeká nás další vývoj zcela nového vozu. Klíčem je pochopení problémů a jejich řešení. Máme celkem jasnou představu, kde problémy tkví a tvrdě na nich pracujeme. Auto má určitě svůj potenciál. Čeká nás tvrdá práce, ale je při ní nutné změnit způsob vývoje vozu, dost možná i samotné prezentace na závodní trati. Stručně řečeno, musíme přehodnotit náš obecný přístup ke všemu,“ dodává Famin.
Objevují se samozřejmě kritické hlasy a argumenty, jestli už není pozdě. Jak uvádí nejeden zdroj, jednou z příčin může být určitá izolace a fakt, že francouzské motory nejsou dodávány nějakému dalšímu zájemci. K tomu můžeme přičíst i odstoupení Pierra Gaslyho v Saudské Arábii hned po startu, což podle Famina neumožnilo týmu posbírat důležitá data. Ocon se dostal do skupiny pilotů marně bojující s Kevinem Magnussenem a tomu musel přizpůsobit své působení na trati.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc si na trati ve Fioranu vyzkoušeli nový supervůz Ferrari F80, který oba ohodnotili jako nejrychlejší a nejpříjemnější auto, jaké kdy řídili.
James Vowles podepsal nový dlouhodobý kontrakt a zůstává ve funkci šéfa týmu Williams. Tento krok potvrzuje důvěru týmu v jeho vedení a ambice do budoucna.
Po deseti závodech ztrácí britský pilot na čelo šampionátu už 22 bodů, což podle Ralfa Schumachera jasně vykresluje, jak se uvnitř McLarenu začínají rozdělovat role.
Andrea Kimi Antonelli oslavil své první pódium ve Formuli 1 na Velké ceně Kanady, ale místo účasti na premiéře filmu F1: The Movie se musel vrátit domů kvůli maturitě
Max Verstappen má k legendární trati Nordschleife velký respekt a oblibu. Přiznal však, že se do kalendáře Formule 1 už nikdy nevrátí.
Isack Hadjar zůstal po Velké ceně Kanady zaskočený slabším tempem týmu Racing Bulls, které zkomplikovalo jeho boj o přední příčky ve vyhrocené střední skupině sezony.
Lewis Hamilton při Velké ceně Kanady narazil do sviště, což jeho Ferrari připravilo o zhruba dvacet bodů přítlaku. Tým Ferrari následně odhalil, jak zásadní dopad měl tento střet na výkon jeho vozu.
McLaren v Kanadě poprvé v sezoně 2025 neobsadil stupně vítězů, když nevyužil výhodu v opotřebení pneumatik. Přestože tempo a strategie měly potenciál, klíčové momenty závodu jim unikly a soupeři byli takticky lepší.
Ferrari si z Kanady odvezlo další zklamání, když v porovnání s Mercedesem opět zaostalo a přibyly chyby ve strategii i přípravě. Kritiku nešetřil ani Nico Rosberg.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur přiznal, že tým v Montrealu promarnil další příležitost a znovu nedokázal využít plný potenciál letošního vozu. Výsledek z Kanady označil za zklamání, které podtrhlo přetrvávající problémy se stabilitou a strategií.
Mercedes zatím nepotvrdil žádného ze svých jezdců pro sezónu 2026, přestože George Russell i Kimi Antonelli podávají silné výkony a tým čelí spekulacím o možném příchodu Maxe Verstappena. Russell však zůstává klidný.
Jezdci Formule 1 nadšeně reagovali na premiéru nového filmu „F1“. Slavnostní uvedení proběhlo přímo na Times Square v New Yorku.