INTERLAGOS - NEJRYCHLEJŠÍ KOLA ZÁVODU A STRATEGIE; Nejrychlejší kolo Velké ceny Brazílie zajel s velkým náskokem Lando Norris s McLarenem, mezi nejlepší trojici kromě vítězného Maxe Verstappena patřil Daniel Ricciardo. S jakými strategiemi nastoupili piloti do závodu?
V Brazílii se jelo na 71 kol, pilot McLarenu svůj nejlepší pokus předvedl v tom 61., které zvládl za 1:12,486 min, což bylo o velký kus rychleji, než Verstappen s ještě lehčím vozem o 7 kol později - to byl Holanďan o 0,936 sekundy pomalejší.
Lando se Maxe po celý závod držel na dostřel, ale ke skutečnému útoku se dostal jen jednou krátce po startu, o vítězství Red Bull se nepochybovalo. McLaren však ukazuje, že stále dosahuje pokroku.
Třetí nejrychlejší kolo bylo naměřeno Danielovi Ricciardo, jenž na to Verstappenovo ztratil 0,444 s. Na body to kvůli poškození vozu v úvodní zatáčce po startu ale Australanovi žel nestačilo, jeho týmový kolega Juki Cunoda i přes několik chyb skončil devátý, AlphaTauri konkurenceschopná byla.
Pneumatiky a strategieDle předpokladů piloti volili dvouzastávkovou strategii měkká - středně-tvrdá - měkká směs. Verstappen si dojel pro své 52. vítězství v kariéře a 17. v letošní sezóně, čímž ustanovil nový rekord. S 85% úspěšností překonal také Alberat Ascariho, jenž v měl v roce 1952 úspěšnost 75%.
Závod byl velmi zábavný od začátku do konce. Po úvodní bouračce jsme viděli spoustu zajímavých manévrů a úspěných předjetí, nejvíce ze sedadel zvedalo diváky závěrečné drama mezi Fernandem Alonsem a Sergiem Pérezem, v kterém uspěl španělský veterán: cílem projel o 53 tisícin sekundy před Mexičanem!
To vše na dráze, která je k pneumatikám velmi přísná. Piloti se museli tvrdě pracovat na tom, aby je šetřili, ke konci svých stintů na to ale často přitlačili. Měkká (C4) směs fungovala lépe než středně-tvrdá (C3), protože poskytovala více přilnavosti a vozy se na ní méně smýkaly. Téměř všichni ji využili pouze na jeden (prostřední) stint.
Devatenáct z dvaceti jezdců si pro start závodu vybralo měkké pneumatiky, pouze Logan Sargeant s Williamsem začínal na středně-tvrdých. Po restartu svůj přístup k začátku však změnil, stejně jako Oscar Piastri volící opačný přístup (přezul z měkké na středně-tvrdou směs).
Třikrát se v boxech objevil pouze Ocon, který projel cílem jako desátý. Jeho týmový kolega Pierre Gasly s dvouzastávkovou strategií ale skončil o tři příčky výše.
Nejdelší stinty předváděly McLareny: Norris vydržel na středně-tvrdé směsi 32 kol, Piastri na měkké 28 kol.
McLaren odhalil svůj vyzyvatelský monopost pro sezónu 2025 a poprvé jej vyslal na trať během shakedownu v Silverstonu, ikonickém dějišti britské Grand Prix. Lando Norris a Oscar Piastri se za volantem nového MCL39 střídali, přičemž vůz zaujal speciálním kamuflážním designem v tradičních papájových a černých odstínech.
Max Verstappen představil svou helmu pro sezónu 2025, která není jen novým designem, ale také odrazem jeho osobního stylu a závodní evoluce. Tento speciální motiv zachycuje jeho cestu od prvních závodních kroků až po současnost a symbolizuje i jeho ambice do budoucna.
Lewis Hamilton se nepřipravuje jen na novou sezónu Formule 1, ale také na život v italském týmu a pro italské fanoušky. Sedminásobný mistr světa pilně trénuje svou italštinu, aby byl připraven na novou kapitolu své kariéry ve Ferrari. Informoval deník Daily Express.
Sezóna Formule 1 2025 přinese několik klíčových změn v pravidlech, které mohou ovlivnit průběh závodů i výsledky šampionátu. Přinášíme přehled nejdůležitějších úprav, včetně nového bodového systému.
Česká loterijní společnost Allwyn, jejímž majitelem je miliardář Karel Komárek navázala partnerství s Formulí 1 a týmem Mclaren.
Mercedes vyměnil Lewise Hamiltona za talentovaného teenagera Kimia Antonelliho pro sezónu 2025 F1. Toto Wolff se však rozhodl zmírnit toto riziko příchodem zkušeného Valtteriho Bottase.
Legenda F1 Gerhard Berger má úzké vazby na oba týmy Red Bullu a jeho pohled na jejich aktuální situaci rozhodně stojí za pozornost.
Williams uzavřel významné partnerství se softwarovým gigantem Atlassian, což přinese nejen finanční podporu, ale i změnu jména týmu pro sezónu 2025.
McLaren si pojistil klíčového odborníka, který sehrál zásadní roli v boji o titul v roce 2024. Tým oznámil prodloužení smlouvy se šéfem aerodynamiky Peterem Prodromouem na delší období s cílem udržet konkurenceschopnost a pokračovat v úspěšném návratu na vrchol Formule 1.
Ollie Bearman si stanovil ambiciózní cíle pro svou první kompletní sezónu ve Formuli 1, přičemž přiznal, že po třech startech v roce 2024, jako rezervní jezdec, toužil po větších úspěších.
Alain Prost přirovnal Maxe Verstappena k Nikimu Laudovi, oceňujíc jeho přímý přístup k závodům, který mu pomohl získat čtyři tituly a 63 vítězství. Prost věří, že Verstappen je skvělý šampion, který ukázal něco navíc, a že v budoucnu pravděpodobně překoná jeho úspěchy.
Legendární General Motors se chystá vstoupit do královny motorsportu jako nový výrobce, což otevírá cestu pro 11. tým na startovním roštu. Velká změna, která může zamíchat v roce 2026 kartami.