INTERLAGOS - NEJRYCHLEJŠÍ KOLA ZÁVODU A STRATEGIE; Nejrychlejší kolo Velké ceny Brazílie zajel s velkým náskokem Lando Norris s McLarenem, mezi nejlepší trojici kromě vítězného Maxe Verstappena patřil Daniel Ricciardo. S jakými strategiemi nastoupili piloti do závodu?
V Brazílii se jelo na 71 kol, pilot McLarenu svůj nejlepší pokus předvedl v tom 61., které zvládl za 1:12,486 min, což bylo o velký kus rychleji, než Verstappen s ještě lehčím vozem o 7 kol později - to byl Holanďan o 0,936 sekundy pomalejší.
Lando se Maxe po celý závod držel na dostřel, ale ke skutečnému útoku se dostal jen jednou krátce po startu, o vítězství Red Bull se nepochybovalo. McLaren však ukazuje, že stále dosahuje pokroku.
Třetí nejrychlejší kolo bylo naměřeno Danielovi Ricciardo, jenž na to Verstappenovo ztratil 0,444 s. Na body to kvůli poškození vozu v úvodní zatáčce po startu ale Australanovi žel nestačilo, jeho týmový kolega Juki Cunoda i přes několik chyb skončil devátý, AlphaTauri konkurenceschopná byla.
Pneumatiky a strategieDle předpokladů piloti volili dvouzastávkovou strategii měkká - středně-tvrdá - měkká směs. Verstappen si dojel pro své 52. vítězství v kariéře a 17. v letošní sezóně, čímž ustanovil nový rekord. S 85% úspěšností překonal také Alberat Ascariho, jenž v měl v roce 1952 úspěšnost 75%.
Závod byl velmi zábavný od začátku do konce. Po úvodní bouračce jsme viděli spoustu zajímavých manévrů a úspěných předjetí, nejvíce ze sedadel zvedalo diváky závěrečné drama mezi Fernandem Alonsem a Sergiem Pérezem, v kterém uspěl španělský veterán: cílem projel o 53 tisícin sekundy před Mexičanem!
To vše na dráze, která je k pneumatikám velmi přísná. Piloti se museli tvrdě pracovat na tom, aby je šetřili, ke konci svých stintů na to ale často přitlačili. Měkká (C4) směs fungovala lépe než středně-tvrdá (C3), protože poskytovala více přilnavosti a vozy se na ní méně smýkaly. Téměř všichni ji využili pouze na jeden (prostřední) stint.
Devatenáct z dvaceti jezdců si pro start závodu vybralo měkké pneumatiky, pouze Logan Sargeant s Williamsem začínal na středně-tvrdých. Po restartu svůj přístup k začátku však změnil, stejně jako Oscar Piastri volící opačný přístup (přezul z měkké na středně-tvrdou směs).
Třikrát se v boxech objevil pouze Ocon, který projel cílem jako desátý. Jeho týmový kolega Pierre Gasly s dvouzastávkovou strategií ale skončil o tři příčky výše.
Nejdelší stinty předváděly McLareny: Norris vydržel na středně-tvrdé směsi 32 kol, Piastri na měkké 28 kol.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.
Lewis Hamilton v úvodu závodu v Montrealu srazil sviště, který se objevil na trati. Kolize způsobila poškození jeho vozu a prakticky zmařila šanci na dobrý výsledek.
George Russell si dojel pro vítězství ve Velké ceně Kanady po precizním výkonu, který potvrdil jeho formu a rychlost. Přesto se pozornost po závodě soustředila na incident mezi jezdci McLarenu, jejichž vzájemný kontakt rozvířil debaty a částečně zastínil Russellův triumf.
Ferrari ovládlo Le Mans potřetí v řadě, a pokaždé s jinou jezdeckou sestavou – letošní triumf podtrhl Robert Kubica. Italská stáj tím potvrzuje, že její návrat do vytrvalostního závodění je začátkem nové éry dominance.
Max Verstapen po kvalifikaci v Montrealu, kde skončil druhý za Georgem Russellem, přiznal, že ho opakované otázky o blížícím se trestu startu opravdu rozčilují. Tyto spekulace mu podle jeho slov odvádějí pozornost od závodního víkendu.
Lando Norris nenavázal v Kanadě na formu z předchozích závodů a po trápení v trénincích i kvalifikaci odstartuje až ze sedmé pozice. Na rozdíl od týmového kolegy Piastriho bude muset v závodě dohánět.