Poslední sprint letošní nabízel mnoho možností s ohledem na značně »rozházený« kvalifikační shootout, ale nakonec zůstala opět jedna jistota. Max Verstappen rozhodl o prémových bodech hned na začátku - o to tvrdší boje se sváděly za jeho zády.
Oproti včerejším eskapádám se počasí umoudřilo a slunečná obloha mohla činit pilotům jediný problém - zatímco vzduch nevykazoval žádné přehnané stupně, konkrétně 29°C, trať byla rozpálená na 58°C! Přesto až na tým Haas a Logana Sargeanta nazuli piloti nejměkčí produkty ze škály Pirelli na stupnici C4-C2; zmíněné výjimky vsadily na žlutě označené pneu.
Hned na startu udolal Verstappen Norrise a tím bylo de facto o vítězi sprintu rozhodnuto. Max postupně i přes drobné domluvy s boxovou zídkou zvolna navyšoval náskok a neměl sebemenší problém. Zato Norris musel čelit skvělé formě Mercedesů hned po startu: Russell si ještě před zatáčkou 1 poradil s Pérezem a během prvního kola se posunul i před Norrise. Jenže druhá příčka Britovi vydržela jen pět kol, pak mu Norris oplatil půjčku i s úroky, ale na stíhání Verstappena bylo už pozdě.
Pérez také dobýval pozice zpět - v 8. kole už byl za Russellem a před první zatáčkou ho předjel, ale Russell využil DRS na rovince mezi zatáčkami 3 a 4 a vzal si třetí místo zpět. Druhý útok provedl Mexičan o dvě kola později a tentokrát už George nenašel odpověď. Pérez však nedokázal stáhnout ztrátu na Norrise, takže jak se vzdaloval od Mercedesu, jel vlastně osamělý závod.
Ferrari opět poněkud zklamalo, ale Leclerc dokázal prakticky celý sprint držet za sebou Cunodu, jenž měl neustále odstup menší než vteřina. Tato situace se zlomila až ve chvíli, kdy dostihli Hamiltona. Lewis v prvním kole také zdolal Péreze, ale ve čtvrtém už byl zase za ním a od té chvíle se trápil. Tři kola před koncem ho dostihl Leclerc a v nájezdu do 21. okruhu bez potíží zdolal. Cunoda útočil na druhé rovince, ale jakoby uctivě nakonec souboj vypustil - nikoli však boj o šestou příčku, na níž se dostal na cílové rovince. Hamilton byl viditelně stále pomalejší a nakonec jen těsně obhájil svou pozici před dalšími soupeři.
Od osmé příčky se vytvořil klasicky DRS vláček ve složení Sainz jr., Ricciardo, Piastri, Alonso, Gasly, Ocon a Stroll. Piastri se snažil dohnat zpět ztracené pozice, o něž přišel špatným nájezdem po startu do první zatáčky. Nejdřív se odhodlal Ricciardo - ve dvanáctém a čtrnáctém kole se dokázal před Španěla dostat, ale vždy následoval protiútok na druhé rovince s DRS. Nakonec využil situace Piastri a ve 14. kole to byl on, kdo Daniela předjel. Souboj je však vzdálil od Sainze jr., navíc ve skupince, v níž se pořadí přelévalo, nakonec Ricciardo našel síly k závěrečnému spurtu, ve 22. kole sebral pozici Piastrimu a na cílové rovince se ještě snažil ohrozit znovu Sainze jr., ale tomu pomohl před ním jedoucí Hamilton, takže se s využitím DRS ubránil.
Strategie Haasu nevyšla, postupně se propadaly stále níž, problémy měl i Bottas, u jehož vozu unikal zřejmě olej, jak hlásil do vysílačky Albon. Šestý zkrácený závod tedy uzavřel letošní sprinterskou část, nad níž ale stále převládají otazníky.
Oscar Piastri momentálně vede průběžné pořadí šampionátu F1, avšak sám nevěří, že by některý z jezdců byl skutečným kandidátem na titul mistra světa.
Isack Hadjar je vážným kandidátem na nahrazení Yukiho Tsunody v Red Bullu, což by pro něj mohlo být životní šancí i obrovským testem. Tento krok může odstartovat jeho hvězdnou kariéru, nebo ji naopak brzy ukončit.
Toto Wolff představil tříletý vývojový plán pro Kimiho Antonelliho, čímž potvrdil, že Mercedes s mladým Italem počítá dlouhodobě. Podle Wolffa je klíčové, aby Antonelli dostal čas na zrání a přípravu, než vstoupí do světa Formule 1.
Šéf Ferrari Fred Vasseur uvedl, že tým pravděpodobně přiveze na Velkou cenu Rakouska novinky pro monopost SF-25. Úpravy by měly pomoci zvýšit konkurenceschopnost na Red Bull Ringu.
Liam Lawson zažil nepříjemný začátek sezony, když po pouhých dvou závodech přišel o místo v hlavním týmu Red Bull. Tento nečekaný krok jasně ukázal, jak rychle se mohou měnit plány ve vysoce konkurenčním prostředí Formule 1. Novozélanďan reagoval na tvrzení Red Bullu.
Toto Wolff uvedl, že Mercedes má stanovený časový plán pro podpis nové smlouvy s Georgem Russellem. Naznačuje tím, že tým chce mít o budoucnosti britského jezdce jasno co nejdříve.
Spekulace o budoucnosti šéfa Ferrari Frederica Vasseura sílí, ale podle Ralfa Schumachera za problémy týmu nestojí on. Bývalý pilot F1 naznačuje, že příčinu stagnace je třeba hledat jinde.
George Russell naznačil, že Hamiltonovy potíže ve Ferrari mohou souviset s odlišnou týmovou dynamikou oproti Mercedesu. Podle něj nejde jen o adaptaci, ale o hlubší rozdíly v prostředí.
Jenson Button ocenil Landa Norrise za psychickou odolnost po kolizi s týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Podle něj Norris ukázal vyspělost tím, jak situaci zvládl.
Po premiéře filmu „F1“ v New Yorku zamířil Brad Pitt do Austinu, kde údajně absolvoval svůj první oficiální test s monopostem Formule 1 na okruhu COTA.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari během sezony 2025 nenaplňuje očekávání. Bez mimořádně konkurenceschopného vozu se mu nedaří držet krok s nejlepšími a na pódium se dosud nedostal. Podle odborníků začíná být navíc jeho věk nevýhodou.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc si na trati ve Fioranu vyzkoušeli nový supervůz Ferrari F80, který oba ohodnotili jako nejrychlejší a nejpříjemnější auto, jaké kdy řídili.