Poslední sprint letošní nabízel mnoho možností s ohledem na značně »rozházený« kvalifikační shootout, ale nakonec zůstala opět jedna jistota. Max Verstappen rozhodl o prémových bodech hned na začátku - o to tvrdší boje se sváděly za jeho zády.
Oproti včerejším eskapádám se počasí umoudřilo a slunečná obloha mohla činit pilotům jediný problém - zatímco vzduch nevykazoval žádné přehnané stupně, konkrétně 29°C, trať byla rozpálená na 58°C! Přesto až na tým Haas a Logana Sargeanta nazuli piloti nejměkčí produkty ze škály Pirelli na stupnici C4-C2; zmíněné výjimky vsadily na žlutě označené pneu.
Hned na startu udolal Verstappen Norrise a tím bylo de facto o vítězi sprintu rozhodnuto. Max postupně i přes drobné domluvy s boxovou zídkou zvolna navyšoval náskok a neměl sebemenší problém. Zato Norris musel čelit skvělé formě Mercedesů hned po startu: Russell si ještě před zatáčkou 1 poradil s Pérezem a během prvního kola se posunul i před Norrise. Jenže druhá příčka Britovi vydržela jen pět kol, pak mu Norris oplatil půjčku i s úroky, ale na stíhání Verstappena bylo už pozdě.
Pérez také dobýval pozice zpět - v 8. kole už byl za Russellem a před první zatáčkou ho předjel, ale Russell využil DRS na rovince mezi zatáčkami 3 a 4 a vzal si třetí místo zpět. Druhý útok provedl Mexičan o dvě kola později a tentokrát už George nenašel odpověď. Pérez však nedokázal stáhnout ztrátu na Norrise, takže jak se vzdaloval od Mercedesu, jel vlastně osamělý závod.
Ferrari opět poněkud zklamalo, ale Leclerc dokázal prakticky celý sprint držet za sebou Cunodu, jenž měl neustále odstup menší než vteřina. Tato situace se zlomila až ve chvíli, kdy dostihli Hamiltona. Lewis v prvním kole také zdolal Péreze, ale ve čtvrtém už byl zase za ním a od té chvíle se trápil. Tři kola před koncem ho dostihl Leclerc a v nájezdu do 21. okruhu bez potíží zdolal. Cunoda útočil na druhé rovince, ale jakoby uctivě nakonec souboj vypustil - nikoli však boj o šestou příčku, na níž se dostal na cílové rovince. Hamilton byl viditelně stále pomalejší a nakonec jen těsně obhájil svou pozici před dalšími soupeři.
Od osmé příčky se vytvořil klasicky DRS vláček ve složení Sainz jr., Ricciardo, Piastri, Alonso, Gasly, Ocon a Stroll. Piastri se snažil dohnat zpět ztracené pozice, o něž přišel špatným nájezdem po startu do první zatáčky. Nejdřív se odhodlal Ricciardo - ve dvanáctém a čtrnáctém kole se dokázal před Španěla dostat, ale vždy následoval protiútok na druhé rovince s DRS. Nakonec využil situace Piastri a ve 14. kole to byl on, kdo Daniela předjel. Souboj je však vzdálil od Sainze jr., navíc ve skupince, v níž se pořadí přelévalo, nakonec Ricciardo našel síly k závěrečnému spurtu, ve 22. kole sebral pozici Piastrimu a na cílové rovince se ještě snažil ohrozit znovu Sainze jr., ale tomu pomohl před ním jedoucí Hamilton, takže se s využitím DRS ubránil.
Strategie Haasu nevyšla, postupně se propadaly stále níž, problémy měl i Bottas, u jehož vozu unikal zřejmě olej, jak hlásil do vysílačky Albon. Šestý zkrácený závod tedy uzavřel letošní sprinterskou část, nad níž ale stále převládají otazníky.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.