Poslední sprint letošní nabízel mnoho možností s ohledem na značně »rozházený« kvalifikační shootout, ale nakonec zůstala opět jedna jistota. Max Verstappen rozhodl o prémových bodech hned na začátku - o to tvrdší boje se sváděly za jeho zády.
Oproti včerejším eskapádám se počasí umoudřilo a slunečná obloha mohla činit pilotům jediný problém - zatímco vzduch nevykazoval žádné přehnané stupně, konkrétně 29°C, trať byla rozpálená na 58°C! Přesto až na tým Haas a Logana Sargeanta nazuli piloti nejměkčí produkty ze škály Pirelli na stupnici C4-C2; zmíněné výjimky vsadily na žlutě označené pneu.
Hned na startu udolal Verstappen Norrise a tím bylo de facto o vítězi sprintu rozhodnuto. Max postupně i přes drobné domluvy s boxovou zídkou zvolna navyšoval náskok a neměl sebemenší problém. Zato Norris musel čelit skvělé formě Mercedesů hned po startu: Russell si ještě před zatáčkou 1 poradil s Pérezem a během prvního kola se posunul i před Norrise. Jenže druhá příčka Britovi vydržela jen pět kol, pak mu Norris oplatil půjčku i s úroky, ale na stíhání Verstappena bylo už pozdě.
Pérez také dobýval pozice zpět - v 8. kole už byl za Russellem a před první zatáčkou ho předjel, ale Russell využil DRS na rovince mezi zatáčkami 3 a 4 a vzal si třetí místo zpět. Druhý útok provedl Mexičan o dvě kola později a tentokrát už George nenašel odpověď. Pérez však nedokázal stáhnout ztrátu na Norrise, takže jak se vzdaloval od Mercedesu, jel vlastně osamělý závod.
Ferrari opět poněkud zklamalo, ale Leclerc dokázal prakticky celý sprint držet za sebou Cunodu, jenž měl neustále odstup menší než vteřina. Tato situace se zlomila až ve chvíli, kdy dostihli Hamiltona. Lewis v prvním kole také zdolal Péreze, ale ve čtvrtém už byl zase za ním a od té chvíle se trápil. Tři kola před koncem ho dostihl Leclerc a v nájezdu do 21. okruhu bez potíží zdolal. Cunoda útočil na druhé rovince, ale jakoby uctivě nakonec souboj vypustil - nikoli však boj o šestou příčku, na níž se dostal na cílové rovince. Hamilton byl viditelně stále pomalejší a nakonec jen těsně obhájil svou pozici před dalšími soupeři.
Od osmé příčky se vytvořil klasicky DRS vláček ve složení Sainz jr., Ricciardo, Piastri, Alonso, Gasly, Ocon a Stroll. Piastri se snažil dohnat zpět ztracené pozice, o něž přišel špatným nájezdem po startu do první zatáčky. Nejdřív se odhodlal Ricciardo - ve dvanáctém a čtrnáctém kole se dokázal před Španěla dostat, ale vždy následoval protiútok na druhé rovince s DRS. Nakonec využil situace Piastri a ve 14. kole to byl on, kdo Daniela předjel. Souboj je však vzdálil od Sainze jr., navíc ve skupince, v níž se pořadí přelévalo, nakonec Ricciardo našel síly k závěrečnému spurtu, ve 22. kole sebral pozici Piastrimu a na cílové rovince se ještě snažil ohrozit znovu Sainze jr., ale tomu pomohl před ním jedoucí Hamilton, takže se s využitím DRS ubránil.
Strategie Haasu nevyšla, postupně se propadaly stále níž, problémy měl i Bottas, u jehož vozu unikal zřejmě olej, jak hlásil do vysílačky Albon. Šestý zkrácený závod tedy uzavřel letošní sprinterskou část, nad níž ale stále převládají otazníky.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.
Cadillac se blíží k sestavení své první posádky pro debut ve F1 příští rok a zaměřuje se na kombinaci jezdeckých veteránů s bohatými zkušenostmi.
Sebastian Vettel zpochybnil chystaná pravidla F1 pro rok 2026. Podle něj nemusí zajistit slíbený pokrok ani udržitelnost a hrozí, že kvůli jejich složitosti získají výhodu jen určité týmy.
Po více než deseti letech od svého konce se tým Caterham opět dostává do centra pozornosti s možností návratu do Formule 1.
Bývalý inženýr Maxe Verstappena, Bradley Scanes, odhalil, že jezdec měl taktiku, jak znepříjemnit Lewisovi Hamiltonovi život. Verstappen podle něj využíval plánovaný „power trip“ k testování nervů soupeře.