Docela by mě zajímalo, kolik lidí se sem tam s větším či menším zájmem věnuje statistice. Já do ní občas hrábnu i mimo tradiční závěrečné hodnocení sezóny a sem tam mi z toho všeho vyjdou docela zajímavé poznatky.
Grand Prix USA byla doprovázena nadšenými články, kterak se po třiceti letech opět objevil bodový zápis u amerického jezdce. Velká to sláva, zvláště když se mu to povedlo na domácí půdě. Samozřejmě se našly dostatečně střízlivé hlasy, upozorňující na fakt, že Logan Sargeant se ke kýženému bodu dostal jen diky dvojité diskvalifikaci soupeřů. Ale těch aspektů je poněkud více.
Rozhodně proti Sargeantovi, navzdory jeho destrukčním představením, nic nemám. Nechci ani omlouvat prohřešky proti pravidlům, ač jsou třeba sebemenší. Pravda, vadí mi, když někdo uvede v život nepříliš promyšlenou věc a na jejím základě pak ze závodu udělá bramboračku. Ale to je trochu jiná oblast. Bohužel inflace prostupuje celým naším světem a F1 se jí také nevyhnula. Upřímně, dvojí navýšení bodového ohodnocení mi přijde jako naprosto samoúčelné a vlastně je jednou velkou degradací minulosti. Upřímně, když jsem se pustil do přípravy publikace o historii takzvaných "neúspěšných týmů", tak by například letošní trojicí AlphaTauri, Alfa Romeo i Haas hezky zametly, a některé by to zvládly i s poměrně solidně ohodnoceným Williamsem.
To samé je případ i Logana Sargeanta. V oficiálních statistikách bude mít uveden (prozatím) pyšný bod a ohýbači historie na něj budou poukazovat jako na hrdinu, jenž ho dosáhl po třiceti letech od úspěšného posledního závodu Michaela Andrettiho, jenž završil svou kariéru v F1 třetím místem v GP Itálie. Ale kladu otázku - vzpomene si někdo na Scotta Speeda, rovněž Američana, jenž v letech 2006-2007 dosáhl čtyř umístění, jimiž Sargeanta hravě trumfnul. V GP Austrálie 2006 a v Monacu 2007 dojel devátý, desátá místa obhájil v GP Francie a Kanady 2006. Podotýkám, že ani v jednom případě netěžil z penalizací soupeřů, ba dokonce v Austrálii 2006 mohl být osmý, ale protože dle komisařů předjížděl v režimu žlutých vlajek, vyfasoval 25 trestných vteřin a to ho posunulo za Davida Coultharda - a tím přišel o bod. Protože už tehdy platil systém osmi bodovaných míst, a ke Scottově smůle další inflace hodnocených pozic nastala až tři roky poté, co v F1 skončil.
1 1 Max Verstappen Red Bull 140 2 2 Sergio Pérez Red Bull 63 3 3 Lewis Hamilton Mercedes 43 4 4 Fernando Alonso Aston Martin 41 5 6 Lando Norris McLaren 38 6 5 Carlos Sainz jr. Ferrari 33 7 7 Charles Leclerc Ferrari 29 8 8 George Russell Mercedes 24 9 9 Oscar Piastri McLaren 15 10 10 Pierre Gasly Alpine 6(Pozn. druhý sloupec uvádí pro srovnání umístění v aktuální průběžné klasifikaci šampionátu)
Mimochodem, pokud bychom si vzali onen dle mého názoru asi nejvíce spravedlivý klíč používaný v letech 1961-1990, šampionát by se zase až tak dramaticky nezměnil, takže ony řeči o větším a do závěru šampionátu trvajícím napínavém průběhu nejsou docela opodstatněné. Ostatně, jak by vypadal letošní ročník podle zmíněného bodového klíče ukazuje tabulka o něco výše. Pro pořádek, do výsledků nejsou započítány sprinty ani prémiové body za nejrychlejší kola. Pilotů, kteří by dosáhli na body, by bylo pouhých dvanáct (Stroll 5, Ocon 4) a v Poháru konstruktérů by bylo jen šest hodnocených týmů.
Někdo možná řekne, že jsem staromilec a bráním neobhajitelné. Netvrdím a ani si netroufám vyzdvihovat jeden systém nad jiný, ale někdy mám dojem, že nastalé změny jsou jen kosmetickou úpravou, aby to vypadalo, že se něco děje. Ale že by se samotná podstata závodění kvůli těmto eskapádám nějak vylepšovala?
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.