Nejrychlejší kola Velké ceny Spojených států zajeli piloti AlphaTauri Juki Cunoda a Daniel Ricciardo. Jaké pneumatikové strategie během ní týmy použily?
Japonský pilot 2 kola před koncem využil svého náskoku před Alexanderem Albonem a zajel k zastávce "zdarma." Po nasazení měkké směsi předvedl o 1,9 sekundy rychlejší kolo než vítězný Max Verstappen a vybojoval jeden mistrovský bod navíc.
Podobné taktiky využil o sedm kol dříve jeho týmový kolega Daniel Ricciardo, jemuž v této statistice patří druhá příčka. Piloti AlphaTauri jako jediní nasadili během závodu měkkou směs, které se jinak ostatní kvůli její nízké výdrži logicky vyhýbali.
Výtečnou rychlost jinak měly Mercedesy předvádějící nejrychlejší kola z vozů s klasickou strategií (Russell na středně-tvrdé směsi nejrychlejší ze všech). Německá stáj přivezla novinky, které konečně fungovaly. S ovladatelností vylepšeného auta byl spokojenější Lewis Hamilton, jenž však doplatil na příliš vysoké opotřebení kluzné desky pod vozem v důsledku sobotního sprintu a hrbolaté trati. Z velké ceny byl diskvalifikován podobně jako Charles Leclerc s Ferrari (více v originálním dokumentu FIA zde).
Pneumatiky a strategieVerstappen si dojel pro své 15 vítězství sezóny (50. v kariéře), čímž vyrovnal svůj loňský rekord. Využil k tomu predikované dvouzastávkové strategie středně-tvrdá - středně-tvrdá - tvrdá směs.
O výsledek tentokrát musel tvrdě bojovat - po startu z 6. místa postupně předjížděl soupeře včetně Landa Norrise, v závěru se bránil tlaku Hamiltona, jenž si vytvořil díky strategie výhodu v podobě čerstvějších pneumatik. K vážnějšímu útoku se ale nedostal.
Jednozastávková strategie byla již simulaci pomalejší, vyžadovala velmi pečlivý management pneumatik. Rozhodlo se pro ní překvapivě Ferrari, naštěstí pouze u Leclerca. Ten předvedl také nejdelší stint (viz obrázek dole), když na tvrdé směsi vydržel 33 kol. Nemohl na to ale moc tlačit jako soupeři. I když se ani ke konci závodu se nepotýkal s propadem výkonnosti kvůli degradaci, jeho tempo bylo kvůli tomu slabé a cílem před svou diskvalifikací projel šestý, přestože startoval z pole-position.
Ricciardo svůj pokus o jízdu na jednu zastávku zrušil ve 47. kole, když k mechanikům zamířil pro měkké pneumatiky, aby se pokusil o zajetí nejrychlejšího kola. To se mu povedlo, v závěru jej však překonal jeho týmový kolega, jak jsem zmínil v úvodu.
Na start si většina pilotů vybrala středně-tvrdou směsi, na tvrdých pneumatikách začínali pouze Nico Hülkenberg a Lance Stroll, kvůli změně nastavení vozů (špatně nastavené úrovně přítlaku) po sprintu vyráželi se svými týmovými kolegy Fernandem Alonsem a Kevinem Magnussenem z boxů.
Nejvhodnější směsí pro závod byla středně-tvrdá, protože nabízela více přilnavosti než tvrdá, ale její degradace nevedla k o mnoho pomalejším časům na kolo. Pirelli zdůrazňuje fakt, že během Velké ceny Spojených států nedocházelo k žádnému drolení.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.