Nejrychlejší kola Velké ceny Spojených států zajeli piloti AlphaTauri Juki Cunoda a Daniel Ricciardo. Jaké pneumatikové strategie během ní týmy použily?
Japonský pilot 2 kola před koncem využil svého náskoku před Alexanderem Albonem a zajel k zastávce "zdarma." Po nasazení měkké směsi předvedl o 1,9 sekundy rychlejší kolo než vítězný Max Verstappen a vybojoval jeden mistrovský bod navíc.
Podobné taktiky využil o sedm kol dříve jeho týmový kolega Daniel Ricciardo, jemuž v této statistice patří druhá příčka. Piloti AlphaTauri jako jediní nasadili během závodu měkkou směs, které se jinak ostatní kvůli její nízké výdrži logicky vyhýbali.
Výtečnou rychlost jinak měly Mercedesy předvádějící nejrychlejší kola z vozů s klasickou strategií (Russell na středně-tvrdé směsi nejrychlejší ze všech). Německá stáj přivezla novinky, které konečně fungovaly. S ovladatelností vylepšeného auta byl spokojenější Lewis Hamilton, jenž však doplatil na příliš vysoké opotřebení kluzné desky pod vozem v důsledku sobotního sprintu a hrbolaté trati. Z velké ceny byl diskvalifikován podobně jako Charles Leclerc s Ferrari (více v originálním dokumentu FIA zde).
Pneumatiky a strategieVerstappen si dojel pro své 15 vítězství sezóny (50. v kariéře), čímž vyrovnal svůj loňský rekord. Využil k tomu predikované dvouzastávkové strategie středně-tvrdá - středně-tvrdá - tvrdá směs.
O výsledek tentokrát musel tvrdě bojovat - po startu z 6. místa postupně předjížděl soupeře včetně Landa Norrise, v závěru se bránil tlaku Hamiltona, jenž si vytvořil díky strategie výhodu v podobě čerstvějších pneumatik. K vážnějšímu útoku se ale nedostal.
Jednozastávková strategie byla již simulaci pomalejší, vyžadovala velmi pečlivý management pneumatik. Rozhodlo se pro ní překvapivě Ferrari, naštěstí pouze u Leclerca. Ten předvedl také nejdelší stint (viz obrázek dole), když na tvrdé směsi vydržel 33 kol. Nemohl na to ale moc tlačit jako soupeři. I když se ani ke konci závodu se nepotýkal s propadem výkonnosti kvůli degradaci, jeho tempo bylo kvůli tomu slabé a cílem před svou diskvalifikací projel šestý, přestože startoval z pole-position.
Ricciardo svůj pokus o jízdu na jednu zastávku zrušil ve 47. kole, když k mechanikům zamířil pro měkké pneumatiky, aby se pokusil o zajetí nejrychlejšího kola. To se mu povedlo, v závěru jej však překonal jeho týmový kolega, jak jsem zmínil v úvodu.
Na start si většina pilotů vybrala středně-tvrdou směsi, na tvrdých pneumatikách začínali pouze Nico Hülkenberg a Lance Stroll, kvůli změně nastavení vozů (špatně nastavené úrovně přítlaku) po sprintu vyráželi se svými týmovými kolegy Fernandem Alonsem a Kevinem Magnussenem z boxů.
Nejvhodnější směsí pro závod byla středně-tvrdá, protože nabízela více přilnavosti než tvrdá, ale její degradace nevedla k o mnoho pomalejším časům na kolo. Pirelli zdůrazňuje fakt, že během Velké ceny Spojených států nedocházelo k žádnému drolení.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.