Nejrychlejší kola Velké ceny Spojených států zajeli piloti AlphaTauri Juki Cunoda a Daniel Ricciardo. Jaké pneumatikové strategie během ní týmy použily?
Japonský pilot 2 kola před koncem využil svého náskoku před Alexanderem Albonem a zajel k zastávce "zdarma." Po nasazení měkké směsi předvedl o 1,9 sekundy rychlejší kolo než vítězný Max Verstappen a vybojoval jeden mistrovský bod navíc.
Podobné taktiky využil o sedm kol dříve jeho týmový kolega Daniel Ricciardo, jemuž v této statistice patří druhá příčka. Piloti AlphaTauri jako jediní nasadili během závodu měkkou směs, které se jinak ostatní kvůli její nízké výdrži logicky vyhýbali.
Výtečnou rychlost jinak měly Mercedesy předvádějící nejrychlejší kola z vozů s klasickou strategií (Russell na středně-tvrdé směsi nejrychlejší ze všech). Německá stáj přivezla novinky, které konečně fungovaly. S ovladatelností vylepšeného auta byl spokojenější Lewis Hamilton, jenž však doplatil na příliš vysoké opotřebení kluzné desky pod vozem v důsledku sobotního sprintu a hrbolaté trati. Z velké ceny byl diskvalifikován podobně jako Charles Leclerc s Ferrari (více v originálním dokumentu FIA zde).
Pneumatiky a strategieVerstappen si dojel pro své 15 vítězství sezóny (50. v kariéře), čímž vyrovnal svůj loňský rekord. Využil k tomu predikované dvouzastávkové strategie středně-tvrdá - středně-tvrdá - tvrdá směs.
O výsledek tentokrát musel tvrdě bojovat - po startu z 6. místa postupně předjížděl soupeře včetně Landa Norrise, v závěru se bránil tlaku Hamiltona, jenž si vytvořil díky strategie výhodu v podobě čerstvějších pneumatik. K vážnějšímu útoku se ale nedostal.
Jednozastávková strategie byla již simulaci pomalejší, vyžadovala velmi pečlivý management pneumatik. Rozhodlo se pro ní překvapivě Ferrari, naštěstí pouze u Leclerca. Ten předvedl také nejdelší stint (viz obrázek dole), když na tvrdé směsi vydržel 33 kol. Nemohl na to ale moc tlačit jako soupeři. I když se ani ke konci závodu se nepotýkal s propadem výkonnosti kvůli degradaci, jeho tempo bylo kvůli tomu slabé a cílem před svou diskvalifikací projel šestý, přestože startoval z pole-position.
Ricciardo svůj pokus o jízdu na jednu zastávku zrušil ve 47. kole, když k mechanikům zamířil pro měkké pneumatiky, aby se pokusil o zajetí nejrychlejšího kola. To se mu povedlo, v závěru jej však překonal jeho týmový kolega, jak jsem zmínil v úvodu.
Na start si většina pilotů vybrala středně-tvrdou směsi, na tvrdých pneumatikách začínali pouze Nico Hülkenberg a Lance Stroll, kvůli změně nastavení vozů (špatně nastavené úrovně přítlaku) po sprintu vyráželi se svými týmovými kolegy Fernandem Alonsem a Kevinem Magnussenem z boxů.
Nejvhodnější směsí pro závod byla středně-tvrdá, protože nabízela více přilnavosti než tvrdá, ale její degradace nevedla k o mnoho pomalejším časům na kolo. Pirelli zdůrazňuje fakt, že během Velké ceny Spojených států nedocházelo k žádnému drolení.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.