Pouhé tři body potřeboval ještě dvojnásobný šampion Max Verstappen, aby si do své koruny slávy vetkl třetí snítku. Situaci mu ulehčila i kolize jeho týmového kolegy, posledního potenciálního soupeře v letošní sezóně.
Do sprintu, v němž se teplota zastavila téměř na 32°C a trať byla o tři stupně teplejší, nastoupili piloti po desetiminutové "seznamovací jízdě" kvůli zatáčkám 12 a 13, kde byl o 80 cm posunut limit trati. Jedním z důvodů bylo zjištění Pirelli, že mezi kostrou pneumatiky a povrchem dochází k trhlinkám. Startovní pole se rozdělilo na dvě nestejné skupiny: ta větší nasadila středně tvrdou směs, Russell, Sainz jr., Leclerc, Alonso, Ocon, Gasly, Stroll a Sargeant šli do většího rizika a nazuli nejměkčí pneumatiky. Predikce Pirelli byly v tomto směru celkem zavádějící a zkušenosti týmů s jediným tréninkem vlastně také.
Start vyšel Piastrimu a obhájil své první místo, ovšem Verstappen se vůbec dobře neodpíchl a propadl se až na páté místo - naopak obě Ferrari se v první zatáčce bravurně protáhly na třetí resp. čtvrté místo a Sainz jr. si troufal i na Russella, ale neúspěšně. Závodit se však záhy přestalo, protože ve druhé zatáčce se smýkla AlphaTauri Liama Lawsona a nováček skončil ve štěrku. Na trať tak poprvé vyrazil Bernd Mayländer ve svém Aston Martinu a komisaři se rychle snažili Australanův vůz odklidit.
Restart na začátku 3. kola absolvovalo startovní pole v pořadí Piastri, Russell, Sainz jr., Leclerc, Verstappen, Norris, Alonso, Ocon, Hülkenberg, Pérez, Gasly, Hamilton, Stroll, Bottas, Zhou, Magnussen, Albon a Cunoda. Ještě v jeho průběhu se Russell dokázal přehoupnout přes Piastriho, jenže záhy se na trati opět žlutilo a safety car vyrazil na druhou projížďku po trati Losail. Důvodem byl nedobrovolný výlet Logana Sargeanta do kačírku v zatáčce 9, opět bez cizího přičinění. Tentokrát se čekalo na začátek kola s číslem 7 a tentokrát měla smečka na trati podobu následující: Russell, Piastri, Sainz jr., Leclerc, Verstappen, Norris, Ocon, Alonso, Hülkenberg, Gasly, Pérez, Hamilton, Stroll, Bottas, Zhou, Magnussen, Albon a Cunoda.
Po restartu si Verstappen v klidu podal Leclerca (9. kolo) a Sainze jr. (10.), potom přišla změna na čele: v nájezdu do 11. kola na rovince a s využitím DRS se Piastri přehnal kolem Russella (a hned nato Norris vyšachoval Leclerca) - a vzápětí se opět zpomalilo. Důvodem byl trojboj Ocon, Hülkenberg, Pérez - prvně jmenovaný vybojoval pozici na Nicovi, ale možná chvilková ztráta koncentrace znamenala, že zavadil pravým zadním kolem o levé přední Haasu. Hülkenberg v tom byl zcela nevinně, držel se uprostřed trati, protože napravo byl Pérez. Po kontaktu neovladatelná Alpine smetla z trati druhý Red Bull a tím bylo o titulu de facto rozhodnuto. V kačírku skončili Francouz s Mexičanem, německý pilot se s poškozeným spoilerem dobelhal do depa, aby tam definitivně skončil.
Potřetí tedy vyjel SC a když Mayländer opět zamířil do boxů, měli před sebou piloti posledních pět kol - nájezd do 15. okruhu se odehrál v pořadí Piastri, Russell, Verstappen, Sainz jr., Norris, Leclerc, Alonso, Hamilton, Gasly, Bottas, Albon, Cunoda, Stroll, Zhou a Magnussen. Během této fáze Russell naříkal nad rozhodnutím zvolit červené pneumatiky a prorokoval, že závod je ztracen. Tým však rezolutně zamítl případnou zastávku, protože by to byl konec s dobrým umístěním. Bylo ovšem jasné, že piloti na středně tvrdých své soupeře na měkké směsi vymažou, a to se také dělo. Leclerc sice v 15. kole dokázal zdolat Norrise, ale záhy se karta začala obracet: Verstappen v 16. okruhu předjel bez potíží Russella, Norris o kolo později postupně poskočil před obě Ferrari a v posledním kole vyřadil z virtuálních stupňů vítězů i houževnatě bojující Georgeův Mercedes. Aby to Stříbrným šípům nebylo tak líto, o to se postaral Hamilton, jenž v závěrečných kolech letěl: v 17. mu k zisku pozice pomohl probrzděním Gasly, o kolo později za ním zůstal Alonso a v posledním už mu nedokázal vzdorovat ani jeden vůz Ferrari.
Alonso sice srdnatě bojoval, ale i on doplatil na měkkou směs. O to větší radost měl velmi nenápadný, ale systematicky postupující Albon, aby v posledním kole připravil Fernanda i o bod útěchy. Verstappen možná chtěl svou korunovaci oslavit i sprinterským "zlatem", ale nejspíš na pokyn týmu jeho rozdíl od Piastriho zůstal na dvou vteřinách. V cíli ho však čekal už třetí mistrovský titul.
Dodatek k výsledkům: Pro opakované porušování traťových limitů byli penalizováni Charles Leclerc (7.) a Lance Stroll (13.) pěti vteřinami, takže došlo ke změně v pořadí. Dále FIA oznámila, že pokud i nadále budou přetrvávat potíže s poškozením pneumatik, ve spolupráci s Pirelli omezí jejich dobu působení na 20 kol u použitých a 22 okruhů u nových. Proto jsou požadovány tři zastávky v boxech - pneumatiky by vydržely jízdu při dvou pit-stopech, ale FIA se rozhodla přidat třetí jako pojišťovací prvek.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.