Pouhé tři body potřeboval ještě dvojnásobný šampion Max Verstappen, aby si do své koruny slávy vetkl třetí snítku. Situaci mu ulehčila i kolize jeho týmového kolegy, posledního potenciálního soupeře v letošní sezóně.
Do sprintu, v němž se teplota zastavila téměř na 32°C a trať byla o tři stupně teplejší, nastoupili piloti po desetiminutové "seznamovací jízdě" kvůli zatáčkám 12 a 13, kde byl o 80 cm posunut limit trati. Jedním z důvodů bylo zjištění Pirelli, že mezi kostrou pneumatiky a povrchem dochází k trhlinkám. Startovní pole se rozdělilo na dvě nestejné skupiny: ta větší nasadila středně tvrdou směs, Russell, Sainz jr., Leclerc, Alonso, Ocon, Gasly, Stroll a Sargeant šli do většího rizika a nazuli nejměkčí pneumatiky. Predikce Pirelli byly v tomto směru celkem zavádějící a zkušenosti týmů s jediným tréninkem vlastně také.
Start vyšel Piastrimu a obhájil své první místo, ovšem Verstappen se vůbec dobře neodpíchl a propadl se až na páté místo - naopak obě Ferrari se v první zatáčce bravurně protáhly na třetí resp. čtvrté místo a Sainz jr. si troufal i na Russella, ale neúspěšně. Závodit se však záhy přestalo, protože ve druhé zatáčce se smýkla AlphaTauri Liama Lawsona a nováček skončil ve štěrku. Na trať tak poprvé vyrazil Bernd Mayländer ve svém Aston Martinu a komisaři se rychle snažili Australanův vůz odklidit.
Restart na začátku 3. kola absolvovalo startovní pole v pořadí Piastri, Russell, Sainz jr., Leclerc, Verstappen, Norris, Alonso, Ocon, Hülkenberg, Pérez, Gasly, Hamilton, Stroll, Bottas, Zhou, Magnussen, Albon a Cunoda. Ještě v jeho průběhu se Russell dokázal přehoupnout přes Piastriho, jenže záhy se na trati opět žlutilo a safety car vyrazil na druhou projížďku po trati Losail. Důvodem byl nedobrovolný výlet Logana Sargeanta do kačírku v zatáčce 9, opět bez cizího přičinění. Tentokrát se čekalo na začátek kola s číslem 7 a tentokrát měla smečka na trati podobu následující: Russell, Piastri, Sainz jr., Leclerc, Verstappen, Norris, Ocon, Alonso, Hülkenberg, Gasly, Pérez, Hamilton, Stroll, Bottas, Zhou, Magnussen, Albon a Cunoda.
Po restartu si Verstappen v klidu podal Leclerca (9. kolo) a Sainze jr. (10.), potom přišla změna na čele: v nájezdu do 11. kola na rovince a s využitím DRS se Piastri přehnal kolem Russella (a hned nato Norris vyšachoval Leclerca) - a vzápětí se opět zpomalilo. Důvodem byl trojboj Ocon, Hülkenberg, Pérez - prvně jmenovaný vybojoval pozici na Nicovi, ale možná chvilková ztráta koncentrace znamenala, že zavadil pravým zadním kolem o levé přední Haasu. Hülkenberg v tom byl zcela nevinně, držel se uprostřed trati, protože napravo byl Pérez. Po kontaktu neovladatelná Alpine smetla z trati druhý Red Bull a tím bylo o titulu de facto rozhodnuto. V kačírku skončili Francouz s Mexičanem, německý pilot se s poškozeným spoilerem dobelhal do depa, aby tam definitivně skončil.
Potřetí tedy vyjel SC a když Mayländer opět zamířil do boxů, měli před sebou piloti posledních pět kol - nájezd do 15. okruhu se odehrál v pořadí Piastri, Russell, Verstappen, Sainz jr., Norris, Leclerc, Alonso, Hamilton, Gasly, Bottas, Albon, Cunoda, Stroll, Zhou a Magnussen. Během této fáze Russell naříkal nad rozhodnutím zvolit červené pneumatiky a prorokoval, že závod je ztracen. Tým však rezolutně zamítl případnou zastávku, protože by to byl konec s dobrým umístěním. Bylo ovšem jasné, že piloti na středně tvrdých své soupeře na měkké směsi vymažou, a to se také dělo. Leclerc sice v 15. kole dokázal zdolat Norrise, ale záhy se karta začala obracet: Verstappen v 16. okruhu předjel bez potíží Russella, Norris o kolo později postupně poskočil před obě Ferrari a v posledním kole vyřadil z virtuálních stupňů vítězů i houževnatě bojující Georgeův Mercedes. Aby to Stříbrným šípům nebylo tak líto, o to se postaral Hamilton, jenž v závěrečných kolech letěl: v 17. mu k zisku pozice pomohl probrzděním Gasly, o kolo později za ním zůstal Alonso a v posledním už mu nedokázal vzdorovat ani jeden vůz Ferrari.
Alonso sice srdnatě bojoval, ale i on doplatil na měkkou směs. O to větší radost měl velmi nenápadný, ale systematicky postupující Albon, aby v posledním kole připravil Fernanda i o bod útěchy. Verstappen možná chtěl svou korunovaci oslavit i sprinterským "zlatem", ale nejspíš na pokyn týmu jeho rozdíl od Piastriho zůstal na dvou vteřinách. V cíli ho však čekal už třetí mistrovský titul.
Dodatek k výsledkům: Pro opakované porušování traťových limitů byli penalizováni Charles Leclerc (7.) a Lance Stroll (13.) pěti vteřinami, takže došlo ke změně v pořadí. Dále FIA oznámila, že pokud i nadále budou přetrvávat potíže s poškozením pneumatik, ve spolupráci s Pirelli omezí jejich dobu působení na 20 kol u použitých a 22 okruhů u nových. Proto jsou požadovány tři zastávky v boxech - pneumatiky by vydržely jízdu při dvou pit-stopech, ale FIA se rozhodla přidat třetí jako pojišťovací prvek.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.