Někdy se stane, že konec je vlastně začátkem něčeho nového, byť to tak zpočátku vůbec nevypadá. Jedním z takových scénářů může být propojení tradičního týmu F1 se značkou, která už má v F1 také něco za sebou.
Nedávno proběhla motoristickým tiskem zpráva, že McLaren sídlící ve Wokingu končí dlouhodobou dohodu, jejíž součástí bylo používání aerodynamického tunelu Toyoty v Kolíně nad Rýnem z důvodu zahájení vlastního programu. Jenže namísto definitivního ukončení spolupráce se zdá být efekt zcela opačný - jejich vzájemné vztahy se nadále vyvíjí. Chcete důkaz? Před GP Japonska tiskové oddělení McLarenu oznámilo, že Ryo Hirakawa, jenž hájí barvy Toyota Gazoo Racing ve Světovém šampionátu Endurance a japonském mistrovství Super Formule, byl zařazen na list rezervních pilotů McLarenu pro rok 2024.
Zajímavé na celé věci je, že Hirakawa doposud nebyl v hledáčku žádného týmu F1, což by mohlo naznačovat jasnou podporu v případném návratu japonské automobilky do F1. Tuto variantu naznačil i Akio Toyoda, předseda Toyota Motor Corporation, když se v již zmíněné japonské Grand Prix objevil v čele delegace v boxech McLarenu a podpořil rostoucí zájem firmy o F1. Pochopitelně se okamžitě vynořily spekulace, že Toyota by se mohla stát smluvním partnerem stáje z Wokingu v oblasti pohonných jednotek.
"Když jsme zahájili program rozvoje nadějných pilotů, klepalo nám na dveře plno zájemců. Aktivně talenty vyhledáváme, ale máme zájem i o další piloty, kteří by se do programu zapojili. V tomto směru požíváme značné důvěryhodnosti. Proto nás velmi potěšilo, že Ryo a Toyota projevili zájem, nabídku jsme důkladně zvážili a řekli jsme si, že ho do našeho programu zařadíme. Bude to dobré nejen pro samotného pilota. Chceme také zjistit, jak se vypořádáme s výkony nadějí a jejich rozvojem. Potřebujeme si rozšířit naše obzory," vysvětluje záměry McLarenu jeho šéf Andrea Stella.
Je vcelku pochopitelné, že automobilka, která oficiálně jako tým působila v F1 v letech 2002-2009 (a poté se ještě spekulovalo, že by se tým transformoval do stáje Srba Zorana Stefanoviće), nehodlá prozatím nijak zásadně odkrývat karty. Potvrdil to i Kazuki Nakajima, poradce týmu Toyota Gazoo Racing svou odpovědí na otázku, zda dohoda s Hirakawou není prvním krokem zpět do F1: "Prozatím rozhodně ne. Dohoda se týká čistě pilota a jeho podpory. V tuto chvíli to s případným návratem nemá opravdu nic společného. Samozřejmě jsem si vědom, že náš krok vyvolá spoustu myšlenek a následných »zaručených« zpráv. Opakuji, prozatím jeho angažmá nemá s jakýmkoli návratem nic společného. Ale v budoucnu? To nemůžeme nikdy vědět dopředu," přilévá olej do ohně dohadů Nakajima.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.