Někdy se stane, že konec je vlastně začátkem něčeho nového, byť to tak zpočátku vůbec nevypadá. Jedním z takových scénářů může být propojení tradičního týmu F1 se značkou, která už má v F1 také něco za sebou.
Nedávno proběhla motoristickým tiskem zpráva, že McLaren sídlící ve Wokingu končí dlouhodobou dohodu, jejíž součástí bylo používání aerodynamického tunelu Toyoty v Kolíně nad Rýnem z důvodu zahájení vlastního programu. Jenže namísto definitivního ukončení spolupráce se zdá být efekt zcela opačný - jejich vzájemné vztahy se nadále vyvíjí. Chcete důkaz? Před GP Japonska tiskové oddělení McLarenu oznámilo, že Ryo Hirakawa, jenž hájí barvy Toyota Gazoo Racing ve Světovém šampionátu Endurance a japonském mistrovství Super Formule, byl zařazen na list rezervních pilotů McLarenu pro rok 2024.
Zajímavé na celé věci je, že Hirakawa doposud nebyl v hledáčku žádného týmu F1, což by mohlo naznačovat jasnou podporu v případném návratu japonské automobilky do F1. Tuto variantu naznačil i Akio Toyoda, předseda Toyota Motor Corporation, když se v již zmíněné japonské Grand Prix objevil v čele delegace v boxech McLarenu a podpořil rostoucí zájem firmy o F1. Pochopitelně se okamžitě vynořily spekulace, že Toyota by se mohla stát smluvním partnerem stáje z Wokingu v oblasti pohonných jednotek.
"Když jsme zahájili program rozvoje nadějných pilotů, klepalo nám na dveře plno zájemců. Aktivně talenty vyhledáváme, ale máme zájem i o další piloty, kteří by se do programu zapojili. V tomto směru požíváme značné důvěryhodnosti. Proto nás velmi potěšilo, že Ryo a Toyota projevili zájem, nabídku jsme důkladně zvážili a řekli jsme si, že ho do našeho programu zařadíme. Bude to dobré nejen pro samotného pilota. Chceme také zjistit, jak se vypořádáme s výkony nadějí a jejich rozvojem. Potřebujeme si rozšířit naše obzory," vysvětluje záměry McLarenu jeho šéf Andrea Stella.
Je vcelku pochopitelné, že automobilka, která oficiálně jako tým působila v F1 v letech 2002-2009 (a poté se ještě spekulovalo, že by se tým transformoval do stáje Srba Zorana Stefanoviće), nehodlá prozatím nijak zásadně odkrývat karty. Potvrdil to i Kazuki Nakajima, poradce týmu Toyota Gazoo Racing svou odpovědí na otázku, zda dohoda s Hirakawou není prvním krokem zpět do F1: "Prozatím rozhodně ne. Dohoda se týká čistě pilota a jeho podpory. V tuto chvíli to s případným návratem nemá opravdu nic společného. Samozřejmě jsem si vědom, že náš krok vyvolá spoustu myšlenek a následných »zaručených« zpráv. Opakuji, prozatím jeho angažmá nemá s jakýmkoli návratem nic společného. Ale v budoucnu? To nemůžeme nikdy vědět dopředu," přilévá olej do ohně dohadů Nakajima.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.