SINGAPUR - NEJRYCHLEJŠÍ KOLA A STRATEGIE; Lewis Hamilton zajel s Mercedesem nejrychlejší kolo Velké ceny Singapuru, ani jeho velmi dobrá strategie mu však k vítězství nestačila. Jak se závod z tohoto pohledu vyvíjel?
Stříbrné šípy využily posledního virtuálního safety caru k zastávce boxech i za cenu toho, že přijdou o pozice na trati, zatímco vedoucí trojice čítající obě Ferrari a Landa Norrise s McLarenem zůstala na dráze.
Hamilton ve 47. kole zvládl projet městským okruhem průměrnou rychlostí 185,5 km/h za 1:35,867 min, jeho týmový kolega George Russell byl o kolo dříve o čtyři desetiny pomalejší (1:36,273).
Třetí nejrychlejší čas předvedl Fernando Alonso s Aston Martinem - 1:36,456 min, zatímco vítěznému Carlosovi Sainzovi patří až 7. příčka (1:37,666), Norrisovi osmá (1:38,046) - na tvrdých pneumatikách byl ale ve svém nejlepším pokusu o téměř 2,2 sekundy pomalejší než Mercedes.
Když Stříbrné šípy stahovaly náskok aut na čele tempem 2 sekundy na kolo, zdálo se, že mají vítězství jisté. Snadno si poradili s Charlesem Leclercem, jenž měl být prvním těžko překonatelným obranným valem Sainze.
Ten ale jel velmi chytře - záměrně poté trochu zpomalil, aby měl Norris za ním DRS a mohl se útokům Russella s Hamiltonem bránit. Tento tah mu vyšel a podruhé ve své kariéře vyhrál, čímž uťal rekordní šňůru vítězství Red Bullu, který tentokrát neměl potřebnou rychlost ani štěstí na safety car fáze.
Pneumatiky a strategieNa startu měla většina závodníků středně-tvrdou (C4) směs, pouze Cunoda, Leclerc a Zhou začínali na měkké (C5) a Bottas s Red Bully na tvrdé (C3) směsi.
Téměř po celou dobu závodu piloti šetřili pneumatiky, což bylo patrné zejména z počátku, kdy se v radiokomunikaci nikterak netajili tím, že by dokázali zrychlit o sekundu nebo více, aby dokázali plnit stanovené cíle či maximálně využít příležitosti, které by se naskytly.
Degradace pneumatik byla trochu vyšší než během tréninků či kvalifikace, všechny směsi nicméně fungovaly dle očekávání. Nejvýhodnější byla jednozastávková strategie, dvouzastávková fungovala při neutralizaci závodu.
První výjezd zpomalovacího vozu ve 20. kole způsobil rozruch, když piloti startující na středně-tvrdých pneumatikách zamířili do boxů pro tvrdé, zatímco ti, kteří začínali na tvrdých, zůstali na dráze s cílem ujet na nich aspoň dvě třetiny závodu.
Ve 44. kole se naskytla další příležitost pro změnu, když ředitelství sáhlo po virtuálním safety caru. Oba Mercedesy společně s Williamsy zamířili pro čerstvé středně-tvrdé pneumatiky, Alonso s Magnussenem nazuli měkké. Stříbrné šípy a Red Bully stavějící smolně před VSC začaly létat, Hamiltonovi to však dotáhl jen na třetí místo a Verstappenovi na páté. Pokud by Max se svou zastávkou počkal, zdolal by i Leclerca.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.